تاریخ : 2 می 2017 - 15:16 - شناسه خبر : 21695 انتخابات

روحانی در شبکه خبر:

صداوسیما بیشتر منتقد دولت بوده تا حامی دولت / انقلابی به معنی درشت حرف زدن نیست؛ انقلابی کسی است که برای آزادی تلاش می کند / کابینه بعدی نسبت به این کابینه تغییر خواهد یافت

معمول نیست که اسامی وزرای دولت بعدی مطرح شود، چون باید تقدیم به مجلس شود و آنها رای بدهند و پیش از آن باید هماهنگی‌های دیگری صورت بگید. آنچه می‌توانم بگویم این است که اساس ما بر شایسته‌سالاری بوده و بحث جناح یا دسته‌بندی مطرح نیست.

حسن روحانی با حضور در شبکه خبر در حال سخن گفتن از برنامه های خود است.
گزیده سخنان رئیس جمهور در زیر می آید:
معمول نیست که اسامی وزرای دولت بعدی مطرح شود، چون باید تقدیم به مجلس شود و آنها رای بدهند و پیش از آن باید هماهنگی‌های دیگری صورت بگید. آنچه می‌توانم بگویم این است که اساس ما بر شایسته‌سالاری بوده و بحث جناح یا دسته‌بندی مطرح نیست.
کسانی که تخصص و سابقه‌ای در حوزه ای دارند می‌توانند وزیر دولت دوازدهم بشوند.
در کابینه جوان یا غیرجوان بودن خیلی مطرح نیست؛ اصلا توانمندی و شایستگی است.
کابینه بعدی نسبت به این کابینه تغییر خواهد یافت و سن کابینه کمتر خواهد شد. برنامه ما این است که ۵ سال سن مدیریت را جوان‌تر کنیم.
دوست بودن یا نبودن افراد در سمت گرفتن خیلی مطرح نیست منتهی افرادی که در گذشته سابقه همکاری داشتیم و آشنایی به هم داریم بیشتر جایگاه دارد.
در همکاری قوا معیار باید قانون باشد اما در عین حال هم‌فکری و تعامل می‌تواند موثر باشد مانند تعامل قوا با یکدیگر در مساله برجام.
اساس نظام ما بر پایه انقلاب اسلامی است. انقلابی بودن یعنی درست اندیشیدن. هر کس برای آزادی کشور تلاش میکند انقلابی است انقلابی به معنای درشت گویی نیست
صداوسیما بیشتر منتقد دولت بوده تا حامی دولت
دولت هیچ‌گاه حاشیه‌سازی نکرده و به حاشیه‌سازی‌ها توجهی نکرده.
اگر موردی پیش بیاید که وزیری یا معاونی اموال خود را اعلام نکند قوه قضاییه موظف است آن وزیر را بخواهد و از او سوال کند. همه وزرای دولت یازدهم به این وظیفه قانونی خود عمل کرده‌اند.
مجری: رهبر انقلاب فرمودند که نامزدهای ریاست‌جمهوری به مردم قول بدهند که نگاه‌شان به خارج از کشور نخواهد بود. مقابل دوربین ما به مردم این قول را بدهید.
نکته مهمی رهبر انقلاب در بیاناتشان فرمودند که به دفعات روی آن تاکید کردند و آن اینکه ملت و مسئولان باید توجه‌شان به توانمندی‌های داخل باشد. نگاه به بیرون می‌تواند باعث ضعف ما و طمع دشمنان بشود.
ما دیدیدم که وقتی ما متکی به صادرات نفت شدیم دشمن ما را تحریم کرد.
من جمله‌ای را در سخنرانی‌ها عمومی بارها گفتم که نگاه دولت اول به آسمان و لطف خداوند و سپس به ملت است و هیچ گاه نگاهمان به خارج نخواهد بود.
البته با کشورهای دیگر تعامل می‌کنیم اما امیدمان به آنها نخواهد بود.
منطقه ما دشمنان فراوانی دارد. قدرت‌های بزرگ همیشه به منطقه حساس ما که دارای منابع عظیم است چشم طمع داشتند.
اسرائیل به عنوان یک دشمن در منطقه ما قرار دارد.
هر گروهی که در راستای مقاومت باشد را باید حمایت کنیم.
عکس‌العمل ما مقابله به مثل با هرگونه تحریم خواهد بود.
جمله معروف امام که فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» برای زمانی بود که آمریکا می‌خواست انقلاب را بطور کامل از بین ببرد. تلاش ما این است که با کل جهان تنش‌زدایی کنیم اما متاسفانه آمریکایی‌ها به رویه قبلی خود ادامه دادند.
بهترین راهبرد برای مقابله با آمریکا اتحاد ما و توانمندسازی قدرت داخلی ماست.
در دولت یازدهم تلاش‌های زیادی برای منطقه و روابط‌مان صورت گرفت و باید این تلاش‌ها را ادامه دهیم.
روابط ما اکنون با بسیاری از کشورهای همسایه خوب است جز یک کشور که خودش بخاطر مطامعش روابط را برهم زده.
اگر بخواهند برجام را نقض کنند ما طراحی و برنامه‌ریزی برای مقابله و شرایط مختلف را پیش‌بینی کردیم که اگر مشکلی برای ما پیش بیاید آن‌ها را عملی خواهیم کرد.
مساله امنیت بسیار مهم است. مساله آزادی بسیار مهم است. آزادی بیان، آزادی شغل و… که در منشور حقوق شهروندی من بطور مفصل آورده‌ام.
مساله آزادی احزاب و اقوام بسیار مهم است و ما باید به مذاهب مختلف احترام کنیم و برمبنای شایسته‌سالاری با آنها همکاری کنیم.
من خوشحالم که در دولت یازدهم برای اولین بار از اهل سنت سفیر و مشاور وزیر داریم.

 

نظرات ارسال شده

  1. سلام….
    نظر آمریکا که معلومه می خواد انقلاب ریشه کن بشه…اما نمی دونم بعضی از افراد داخلی که سابقه اجرایی در کشور دارند چرا می خوان این نظام رو از بین ببرن…….مثل سران فتنه…..ببخشید سه کله پوک محصور……آره همین آدما که حسابی شیر این مملکت رو دوشیدن….خونه های چند صد میلیاردی و …..

  2. حسن خان بدرود

  3. بنده خدا راضی شده کابینه اش هم عوض کنه ولی چه فایده که دیگه وقت رفتن است
    علی برکت الله 🙂

  4. امروز هم مقدار زیادی محموله قاچاق در خانه یکی از وزرای حسن روحانی پیدا شد…..آخه بیچاره ها ……البته پوشاک بوده ……فکر کنم مصرف شخصی بوده…..شایدم پوره میوه بوده …..نه بابا ….چون این دولت حامی فقراست آوردن برا فقرا …..البته این فقرا ۴ درصد جمعیت کشور را تشکیل میدهند…..

ارسال نظر