تاریخ : 13 می 2017 - 8:04 - شناسه خبر : 21917 اسلایدشو، انتخابات

حسن روحانی:

آقای رئیسی؛ امام رضا (ع) را حزبی و جناحی نکنید

‌ امام رضا(ع) افتخار همه ما شیعیان و مردم است. اگر نبات و پارچه سبز می‌خواهید به روستاها بفرستید، بگذارید و آن را بعد از انتخابات انجام دهید. الان جلویش را بگیرید. اینهایی که از نهادهای امنیتی هستند و با اتوبوس از شهرها برایت جمعیت می‌آورند؛ از آنان بپرس که پولش را از کجا می‌آورند. از پول بیت‌المال این کار را انجام می‌دهند. تو که قاضی هستی چرا با آنها برخورد نمی‌کنی؟

* اگر بتوانیم تولید داخلی را بالا ببریم و با قیمت ارزان به مردم عرضه کنیم، دیگر قاچاق ایجاد نمی‌شود. الان در کشورهای دنیا قاچاق کالا معنی ندارد، وقتی از قاچاق حرف می‌زنند از قاچاق اسلحه و امثال آن صحبت می‌کنند. روستاهای مرزی ما باید تولید‌کننده و استان‌های مرزی صادر‌کننده باشند، به این صورت جلوی قاچاق کالا گرفته می‌شود. اگر رسانه‌ای یک کلمه گفت چرا فساد در املاک نجومی ایجاد شده است، نباید خبرنگار را بگیریم، بلکه باید آزادش بگذاریم تا حرفش را بزند.
* در بودجه عمرانی تصمیم ما بر این است که این بودجه را با همکاری بانک‌ها و تقویت آنها افزایش دهیم. بانک‌ها نیاز به اصلاح دارند، برخی از مؤسسات اعتباری غیرمجاز در دولت قبل ایجاد شدند که بخشی از وقت دولت را برای اصلاح و بازگرداندن پول مردم گرفت. کار زیادی برای بانکی که مربوط به دستگاه آقای رئیسی (مؤسسه میزان) است انجام شد تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.
* (با اشاره به وعده برخی از کاندیداها برای ارائه یارانه‌های مختلف): دوستان ما مرتب به مردم می‌گویند ما به شما پول برای ایجاد شغل و یارانه می‌دهیم، چرا مشخص نمی‌کنید که این پول‌ها از کجا می‌آید، اگر منظورتان اخذ پول از بانک مرکزی است که یعنی پول مردم را از یک جیب بردارید و به جیب دیگرشان بدهید، در آن صورت تورم ٦٠ تا ٧٠ درصدی ایجاد می‌شود. این دوستان چرا منابع‌شان را اعلام نمی‌کنند.
* به‌طورکلی ٧٠‌ میلیارد کل یارانه نقدی و غیرنقدی ماست، آیا مردم پول نقد را بیشتر می‌پسندند یا اجرای طرح تحول سلامت را؟ ما برای شغل روستایی در دولت برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با ارائه تسهیلات شغل روستایی را فعال کنیم.
* آقای رئیسی تابه‌‌حال چند بار گفته‌اند خوب است دولت فعلی با دولت گذشته مناظره داشته باشد. من می‌گویم ما می‌توانیم با خود آقای رئیسی مناظره کنیم، به‌هرحال افرادی که در ستاد ایشان هستند و برایشان برنامه می‌ریزند، در همان دولت قبلی هم بوده‌اند. عیبی ندارد مناظره‌ای را با حضور خبرنگاران با ایشان انجام می‌دهیم.
* (خطاب به رئیسی): شما مگر در قوه قضائیه نبوده‌اید، پس چرا به این موضوع رسیدگی نکرده‌اید که آمریکایی‌ها ٣,٨ میلیارد دلار پول ملت را بلوکه کنند؟ در آن دولت نفت به یک فاسد سپرده شد، ‌شما چه کردید؟ در دولت قبلی از جمله کسانی که با شما در قوه قضائیه همراه بودند، ریاست سازمان تأمین اجتماعی را بر عهده گرفتند و آن مسائل پیش آمد، ‌شما چه کردید؟ شما هم در بازرسی کل کشور و هم در قوه قضائیه بودید، چطور به این مسائل رسیدگی ‌کردید؟
* مگر در دوران دولت قبلی قوه قضائیه نبوده است؟ چطور الان تا موضوعی پیش می‌آید سخنگوی قوه قضائیه آن را اعلام می‌کند که البته اشکالی هم ندارد و خوب است؛ اما باید عدالت هم رعایت شود. مگر در دولت قبلی سخنگوی قوه قضائیه و سازمان بازرسی نبود؟ آن زمان که مردم برای خرید مواد دارویی و بهداشتی در خیابان صف می‌بستند و در بازار سوزن برای تزریق پیدا نمی‌شد، شما چه کاری انجام دادید؟
* آقای قالیباف چرا کلام غیراخلاقی به کار می‌برید؟ شما که نیاز ندارید؛ در این چهار سال با همه امکانات خود علیه دولت کار کردید و همراه دوستان خود هر روز دولت را تخریب کردید و ساختمان‌های مجللی در شمال تهران گرفتید و شبانه‌روز علیه دولت فیلم درست کردید و تمام تیترهای روزنامه شما علیه دولت بوده است؛ شما دیگر نیاز نیست بیش از این تخریب کنید. این روزها نیز شبانه سی‌دی و جزوه‌هایی از سمت دوستان شما پخش می‌شود.
* (در واکنش به سخنان رئیسی درباره هدفمندی یارانه‌ها): بسیار مهم است که مردم بدانند که عده‌ای دنبال بازگشت به چهار سال پیش هستند و خیلی روشن این موضوع را بر زبان می‌آورند که می‌خواهند مثل دولت قبلی که بین مردم پول پخش می‌کرد، پول پخش کنند. آن زمان هم دولت سابق باید ١٧‌ هزار‌ میلیارد یارانه می‌داد که تخلف ٤٢‌ هزار‌ میلیاردی کرد، پرونده‌اش هم موجود است و امروز هم ٧٠‌ هزار‌ میلیارد وجود دارد که می‌توان همه آن را به مردم داد؛ اما در آن صورت باید وضعیت بهداشت به گذشته بازگردد و گازرسانی به روستاها متوقف شود.
* من از آقای قالیباف سؤال دارم ایشان راجع به رشد اعلام کردند که درآمد ملی کشور را دو و نیم برابر می‌کنند، یعنی رشد ٢٦ درصدی؛ در هیچ‌جای دنیا سابقه چنین رشدی را نداریم، ایشان بگویند در کدام کشور چنین رشدی بوده است. یکی در چین بود که یکی، دو درصد رشد هشت درصدی اقتصادی خوبی داشتند و بعد ایشان می‌گوید ما پتروشیمی راه می‌اندازیم و ٦٠٠ الی ٤٠٠‌ هزار شغل ایجاد می‌کنیم.
* آقای رئیسی می‌گویند چرا در ماه‌های آخر برای افتتاح پروژه‌ها به استان‌ها سفر می‌کنیم و از سمتی دیگر می‌گویند که در آنجا مصوباتی به تصویب رسیده. این در حالی است که ما برای افتتاح مصوباتی که در گذشته داشته‌ایم به این سفرها رفته‌ایم. آقای رئیسی از افتتاح‌ها ناراحت هستید و می‌گویید چرا قانون را اجرا کرده‌ایم، ظاهرا شما با مسائل قانونی آشنا نیستید، درحالی‌که مدعی هستید قدری هم حقوق خوانده‌اید.
* آقای رئیسی، شما قاضی بودید و هنوز هم هستید آن ‌وقت این‌جوری به مردم تهمت می‌زنید؟ من با هیچ‌کسی عقد اخوت نبسته‌ام و با هرکسی که تخلفی کرده باید با او با اشد مجازات برخورد شود. آقای رئیسی می‌گویید با فساد مبارزه کنید درحالی‌که در پرونده ١٢‌ هزار‌ میلیاردی یک طرف آن، آن قاضی عزل‌شده بود و یک طرف دیگر همکار شما بود که فرار کرد. طرف دیگر نیز یک مقام دولتی بود که امروز در ستاد شما حضور دارد. چرا با فساد روشنی که پرونده‌اش روشن است برخورد نکردید؟
‌ من مایل نیستم برخی مسائل را مطرح کنم، مجبورم به مردم شریف ایران اعلام کنم پرونده سال ٨٤ آقای قالیباف در اختیار من بود و نگذاشتم منتشر شود و با برخی‌ها در دبیرخانه دعوا کردم که نباید در آستانه انتخابات هیچ‌کس از این پرونده مطلع شود؛ اگر من آن مردانگی را نکرده بودم شما آقای قالیباف الان اینجا ننشسته بودید.
‌ آقای قالیباف شما که طرحت همیشه لوله‌کردن بود و هر وقت به دبیرخانه می‌آمدید، می‌گفتید بگذارید من ظرف دو ساعت دانشجویان را لوله می‌کنم. ما اگر جلوی شما نایستاده بودیم که الان همه دانشگاه‌های ما پر از لوله بود. شما نمی‌خواهد راجع به املاک و اموال مردم صحبت کنید و بگویید. ما که همه اموالمان در اختیار قوه قضائیه است و آن را ارائه کرده‌ایم و شما هم طبق قانون بايد آن را ارائه می‌کردید؛ چرا ندادید و حالا آمده‌اید اینجا و ریاکاری می‌کنید.
‌ (روحانی خطاب به قالیباف): من اگر در تهران یک خانه بیشتر داشتم مال شما و اگر هم درحال‌حاضر یک خانه بیشتر دارم مال شما و اگر جایی تخلف شده است شما بروید آن تخلف را پیگیری بکنید و از آن شکایت کنید. آن زمین را هم شما می‌دانید که معوض چه بوده است و خبر دارید و الان دارید آن را طور دیگری مطرح می‌کنید. شما اگر خیلی ناراحت زمین هستید به طرقبه هم رسیدگی کنید و ببینید بستگان شما در آنجا چه می‌کنند.
‌ آقای رئیسی شما راجع به من هرچه می‌خواهید بگویید. هر تهمتی که می‌خواهید بزنید. آزاد هستید. شما قاضی هستید و دستتان باز است. شما دادستان روحانیت هم هستید و می‌توانید همه علما را دستگیر کنید. بپرسید که علما از شما چه کشیده‌اند. اما من از شما خواهش می‌کنم امام رضا(ع) را برای مردم بگذارید و امام رضا(ع) را حزبی و جناحی نکنید.
‌ امام رضا(ع) افتخار همه ما شیعیان و مردم است. اگر نبات و پارچه سبز می‌خواهید به روستاها بفرستید، بگذارید و آن را بعد از انتخابات انجام دهید. الان جلویش را بگیرید. اینهایی که از نهادهای امنیتی هستند و با اتوبوس از شهرها برایت جمعیت می‌آورند؛ از آنان بپرس که پولش را از کجا می‌آورند. از پول بیت‌المال این کار را انجام می‌دهند. تو که قاضی هستی چرا با آنها برخورد نمی‌کنی؟

 

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. باسلام.اینقدر فساد این حرف روحانی خطاب به آقای رئیسی واضحه که جواب دادن به آن اتلاف وقته.
    راستی یعنی اینقدر مردم را کم شعور تلقی کرده اند؟؟

ارسال نظر