تاریخ : 13 می 2017 - 8:11 - شناسه خبر : 21919 اسلایدشو، انتخابات

اسحاق جهانگیری:

مردم در تحریم بودند، در برج میلاد بستنی ٤٠٠‌ هزار تومانی می‌دادید

‌ آقای قالیباف شما ١٢ سال شهردار بودید. این سومین بار بود که کاندیدا می‌شوید فکر می‌کنید مردم تهران نسبت به ١٢ سال قبل از ترافیک، جمع‌آوری زباله‌ها و متکدیان و… راضی‌ترند. اگر راضی بودند در انتخابات سال ٩٢، ٧٠٠‌ هزار رأی نمی‌آوردید؟ نفر آخر فهرست نمایندگان یک‌‌میلیون‌و خرده‌ای رأی آورد.

*زمانی که ما دولت را تحویل گرفتیم میزان قاچاق کالا براساس آمار اعلام‌شده حدود ٢٥‌ میلیارد دلار بود. خوشبختانه در سه سال گذشته با برنامه‌ریزی‌اي که انجام گرفته میزان قاچاق در مقطع فعلی به میزان ١٢‌میلیارد دلار کاهش یافته است. بخشی از موضوع قاچاق مربوط به کوله‌برها و ته‌لنجی‌ها است که دولت به هیچ‌وجه مزاحم کار آنها نشده است و این افراد براساس مقررات کار خود را انجام می‌دهند.
* (خطاب به رئیسی) کاندیداهایی که امروز به صحنه آمده‌اند، باید برنامه‌هایی را ارائه كنند؛ درحالی‌که ما هنوز چیزی ندیده‌ایم. آقای رئیسی که امروز در صحنه حاضر شده‌اند یک ماه قبل از ثبت‌نام‌ها گفتند هنوز تصمیم نگرفته‌اند و می‌خواهند در خدمت امام رضا(ع) باشند و بعد هم وارد صحنه انتخابات شده‌اند و جزوه‌ای را در یکی از مناظره‌ها نشان دادند و گفتند این برنامه من است؛ درحالی‌که ما هنوز چیزی به نام برنامه ندیده‌ایم.
* کاندیداها نباید از سابقه خود بترسند، باید بگویند در گذشته چه کار کرده‌اند. آقایان بیایند و بگویند ما در ناجا بودیم یا در قوه قضائیه بودیم و این کارهای مهم را انجام داده‌ایم. آقای رئیسی در طول دوران طولانی در قوه قضائیه مسئولیت داشته است؛ بیاید و پاسخ‌گوی فعالیت‌هایش در آن دوره باشد. ایشان در طول دوران بلندی مسئولیت مبارزه با قاچاق کالا را در قوه قضائیه داشته‌اند. امروز بیایند و بگویند که چه کرده‌اند.
* آقای رئیسی باید سابقه و برنامه تنظیم کنند و به اطلاع مردم برسانند. اینکه قوه قضائیه مبارزه با فساد کرده و روزبه‌روز اضافه‌تر شده، بنابراین قوه قضائیه در مسئولیتی که ایشان داشته ضعیف بوده است.
* آقای قالیباف عادت کردید که مسائل را خلاف بگویید. عادت کردید به خلاف‌گفتن. تهمت و خلاف می‌گویید و هیچ‌وقت مطالبتان ثابت نشده است. آقای قالیباف شما راجع به حقوق‌های نجومی می‌گویید، دولت با افتخار افتاد دنبالش و رسیدگی کرد و به هر میزان توانست برخورد کند، برخورد کرد. تعدادی از مدیران متخلف کنار گذاشته شدند. رئیس مجلس اعلام کرد که براساس گزارش دیوان محاسبات تمام وجوه برگشت داده شده است. طبق گزارش سازمان بازرسی دوهزارو ٢٠٠ میلیارد املاک مردم تخفیف داده شده و آپارتمان ١٢٠‌ میلیاردی را دو‌ میلیارد تومان داده‌اید.
* (خطاب به قالیباف) هرکسی خواست به موضوع ورود کند جناب‌عالی اجازه ندادید. در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که با حضور من و مسئولان قضائی برگزار شد این موضوع مطرح شد و دادستان گفت تاکنون در این پرونده به ٥٩ مورد تخلف رسیده‌اند. مجلس خواست در این‌باره تحقیق و تفحص کند، جنابعالی رفتید و لابی کردید و جلوی آن را گرفتید و نگذاشتید نمایندگان مجلس موضوع را شفاف بررسی و بیان کنند. چرا جلوی تحقیق و تفحص شورای شهر را گرفتید؟ چرا کسی که موضوع املاک نجومی را افشا کرد را سه ماه در سلول انفرادی زندانی‌اش کردید؟ این شیوه برخورد شماست و شیوه برخورد ما نیز مشخص است.
* آقایان می‌خواهند با همان روحیه نظامی‌گری خود همه مسائل کشور را پیش ببرند.
* شما از امنیت سپرده‌گذاران صحبت می‌کنید؛ آقای قالیباف شما بیشترین تخلفی که در بانک‌های اطرافتان وجود دارد را انجام دادید. این مؤسسات اعتباری را شما ایجاد کردید؛ آیا شما می‌دانید بانک قوامین امروز چه وضعیتی دارد؟
* به‌ خاطر مصالح ملی کشور برخی صحبت‌ها را نمی‌گویم. من تا‌به‌حال ١٠ جلسه با مسئولان مربوطه و نیروی انتظامی دراین‌باره گذاشته‌ام و با تمام قدرت به دنبال حل‌وفصل این مسئله هستم؛ اما آیا شما می‌دانید که امروز در بانک شهر چه می‌گذرد؟ آیا می‌دانید که بانک سرمایه را با چه قیمتی و به چه کسی واگذار کرده‌اید؟
* (خطاب به قالیباف) سهام بانک سرمایه متعلق به شهرداری بود و به شیوه‌هایی به یکی از مفسدان اقتصادی واگذار شد. حال شما طلبکار شده‌اید؟! شما شده‌اید طرفدار ٩٦ درصد و من طرفدار چهار درصد؟!
*آقای قالیباف وقتی که مردم ایران در سال ٩١ در تحریم‌ها ‌گیر کرده‌ بودند و به دنبال دارو و مسائل ضروری خود می‌گشتند، شما در برج میلاد بستنی ٤٠٠‌ هزار تومانی برای چه کسی سرو می‌کردید؟ اگر هشدار رهبری نبود، شما جلوی آن را نمی‌گرفتید.
*آقای قالیباف نگذارید بگویم چه کسانی طرفدار چهار درصدی‌ها هستند. من این تفکیک‌ها و خط‌کشی‌ها را قبول ندارم و با تمام وجود از بخش خصوصی دفاع می‌کنم و کارنامه من این را نشان می‌دهد و همه می‌دانند که با هیچ‌کدام از بخش‌های خصوصی در طول زندگی‌ام سروکار نداشته‌ام.
*آقای میرسلیم اطلاعاتش نسبت به کشور ناقص است. من فکر می‌کردم ایشان به خاطر حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام اطلاعات کامل‌تری داشته باشد.
* از دوستانی که ناراحت هستند که چرا به دولت گذشته می‌پردازیم، می‌خواهم که حرف‌های ما را تحمل کنید؛ چراکه من فکر می‌کنم که دولت گذشته امروز در این مناظره نشسته است و تمام افراد دولت گذشته در این ستادها فعالیت می‌کند. رشد منفی هفت درصد چه بلایی سر این اقتصاد آورد؟ آقای میرسیلم شما مهندس هستید؛ اما نه آمار رسمی کشور را قبول دارید و نه می‌گویید که آمارتان را از کجا می‌آورید.
*‌آقای رئیسی می‌گوید ما سال ٩٥ چه کردیم؛ سال ٩٥، ١٠‌ میلیارد دلار سرمایه خارجی در وزارت دارایی و اقتصاد ثبت شده که سه میلیارد دلار آن جذب شده است. ما اقتصاد کشور را راه انداختیم، سرعتش کم است؛ اما ان‌شاءالله سرعتش را هم زیاد می‌کنیم.
* (خطاب به قالیباف) من یک جا به شما نگفته‌ام که دروغ گفته‌اید، من گفته‌ام که خلاف می‌گویید یا به شما گزارش خلاف داده‌اند. بنده در زندگی‌ام از هیچ رانتی استفاده نکرده‌ام. اگر روزی زمینی گرفته‌ام که دارایی‌ام خانه‌ام است، به قیمت رسمی روز، خانه گرفته‌ام.
* متأسفانه یکی از اتفاقات بدی که در دولت قبل افتاد، کوچک‌شدن سفره مردم بود.
* همان‌طور که گفته شد ٤٥‌ هزار تومان در جیب مردم گذاشته شد؛ اما دولت ٢٠٠‌ هزار تومان از جیب آنها برداشت کرد. امروز آقایان آمده‌اند از فقر مردم استفاده ناصحیح می‌کنند.
‌ آقایان محترم عزت ملت را حفظ کنید و سرزده به خانه فقرا نروید تا به‌عنوان تبلیغات عکس و فیلم بگیرید و آن را پخش کنید. ما می‌خواهیم معیشت توانمندی و عزت مردم ایران را حفظ کنیم. اگر آقای رئیسی ١٥٠‌ هزار تومان بدهند برخلاف اهدافی که دارند عمل خواهد شد.

‌ ملت این ١٥٠‌ هزار تومان دارای سه راه برای تأمین مالی است؛ یا باید حامل‌های انرژی را افزایش دهند و بگویند که بنزین لیتری هشت‌هزار تومان شده است یا باید بگویند که هزینه‌های دولت را کم می‌کنیم و از حقوق معلمان، ‌پرستاران و بودجه دفاعی بکاهند یا اینکه بگویند در پول‌های بانک مرکزی دست می‌کنیم و آنها را بر می‌داریم.
‌ (خطاب به قالیباف) آیا در اطرافیان شما کسی هست که بتواند ٦٥‌ هزار‌ میلیارد دلار سرمایه خارجی را جذب این کشور کند که برای توسعه و رشد اقتصادی کشور لازم است؟ شما شهر تهران را ‌گران اداره کردید. شما به بخش خصوصی نمی‌گویم که بها ندادید؛ اما کم بها دادید. شما اکثر پروژه‌های تهران را به نهادهای نظامی سپردید.
‌ آقای میرسلیم من شما را به انصاف می‌شناختم. نگویید که در این دولت خصوصی‌سازی انجام نشده است. ما کدام شرکت را خصولتی کردیم؟ ما هر شرکتی را که واگذار کردیم، به بخش خصوصی واگذار کردیم. درباره آن شرکتی که اشاره کردید، چون نام نبردید، من هم نام نمی‌برم؛ اما نهاد قدرتمندی پشت آن شرکت قرار داشت که نتوانستیم آن شرکت را برای خصوصی‌سازی از آنها بگیریم.
‌ آقای قالیباف به نظر می‌رسد که شما امروز آمده بودید تا چند نفر را تخریب کنید؛ ولی اطلاعات غلط به شما داده‌اند، باز من نمی‌گویم که دروغ گفته‌اید. می‌گویم که اطلاعات غلطی به شما داده‌اند.
‌ آقای قالیباف ادب و صداقت چیز بسیار خوبی است آن را رعایت کنید. اگر جز خانه‌ای که در تهران اعلام کرده‌ام اموالی از من یافتید آن را به شما می‌دهم. زندگی من را شخم زدند؛ اما زندگی من از این برگه سفیدتر است. «خیریه» درست نكردم كه اموال بدهيم و اسمش را خيريه بگذاريم. شعار ندهید، برنامه‌دادن سخت است؛ اما شعار‌دادن ساده است. بگویید چه برنامه‌ای دارید تا درباره آن صحبت کنیم.
‌ آقای قالیباف شما ١٢ سال شهردار بودید. این سومین بار بود که کاندیدا می‌شوید فکر می‌کنید مردم تهران نسبت به ١٢ سال قبل از ترافیک، جمع‌آوری زباله‌ها و متکدیان و… راضی‌ترند. اگر راضی بودند در انتخابات سال ٩٢، ٧٠٠‌ هزار رأی نمی‌آوردید؟ نفر آخر فهرست نمایندگان یک‌‌میلیون‌و خرده‌ای رأی آورد.

نظرات ارسال شده

  1. خانم روحانی هم یادتونه تو یه جشنی تو سعد اباد سکه دادند فکر هم نکنم پولی بوده باشه . اون سکه ها از جیب کی بوده

ارسال نظر