تاریخ : 13 می 2017 - 11:53 - شناسه خبر : 21928 انتخابات، یادداشت

قابل توجه آقایان قالیباف و رئیسی

هزینه این همه سیاه‌نمایی و تخریب را می‌دانید؟

سعید رستمی

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود  و تب و تاب انتخابات و تبلیغات نامزدها فضای کشور را پر کرده است. دیگر چند روزی بیشتر نمانده و همه نامزدها و طرفدارانشان در پی استفاده حداکثری از زمان هستند تا بتوانند افراد بیشتری را جلب و جذب کنند. مسلما با دیدن این […]

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود  و تب و تاب انتخابات و تبلیغات نامزدها فضای کشور را پر کرده است. دیگر چند روزی بیشتر نمانده و همه نامزدها و طرفدارانشان در پی استفاده حداکثری از زمان هستند تا بتوانند افراد بیشتری را جلب و جذب کنند. مسلما با دیدن این فضا این سوال به ذهن شما خواننده محترم هم خطور کرده که چرا انتخابات ریاست جمهوری این قدر مهم است؟! بله! درست است. مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ‌ایران، رئیس جمهور مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را عهده‌دار است. ما در کنار این قوه، دو قوه دیگر هم داریم که قابلیت و توان کمتری از قوه مجریه ندارند، بنابراین باز این سوال را بار دیگر مطرح می‌کنم که چرا انتخابات ریاست جمهوری این قدر مهم است؟!
ما یک جامعه اسلامی‌هستیم، هدف نامزدهای ریاست جمهوری باید یکی از دو بهترین باشد: یا انتخاب می‌شوند و به وظیفه خود در قبال مردم و نظام عمل می‌کنند و برای سعادت و نیک‌بختی دنیا و آخرت مردم تلاش می‌کنند؛ یا انتخاب نمی‌شوند، اما چون به وظیفه خود عمل کرده اند باکی ندارند و در پیشگاه خداوند شرمسار نیستند و خوفی ندارند. همان طور که آقای بهشتی فرمود: ما شیفتگان خدمتیم، نه تشنگان قدرت! اگر مردم آنها را برای خدمت نمی‌خواستند، برای انجام خدمت به در و دیوار نمی‌زدند، بلکه آن را خواست مردم تلقی می‌کردند و برای آن احترام قائل بودند اما تشنگان قدرت برای کسب قدرت دست و پا می‌زنند و حریص هستند. چون هم قدرت جذاب است و هم در پی آن چیزهای دیگری می‌آید که جذاب تر است.
اگرچه به اختلاف قدرت و توان مدیریتی و مسئولیتی این سه قوه واقفم، اما با این وجود منظورم این است که برای حل مشکلات و معضلات و مسائل کشور اگرچه رئیس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی و رئیس قوه مجریه وظیفه اصلی را برعهده دارد اما مگر رئیس قوه مقننه و قضائیه مسئولیت کمتری دارند؟! آنها هم به نوبه خود وظایفی دارند اما به میزانی که در این زمینه نقش دارند مورد بازخواست و سوال و پرسش نیستند و اصولا خود را در این زمینه پاسخگو نمی‌دانند و همه توقعات و انتظارات از رئیس جمهور است.
کسانی که در این چند روزه زمان تبلیغات ریاست جمهوری در فضای تبلیغات قرار داشتند و به مناظره‌ها و سخنرانی‌ها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی گوش می‌دادند و توجه می‌کردند، مسائل غیراخلاقی بسیاری را از سوی برخی نامزدها خصوصا گروه‌های مخالف دولت مستقر دیده‌اند. برخی از نامزدها طوری حرف می‌زنند و دولت مستقر و شخص رئیس‌جمهور را تخریب می‌کنند، گویی که در این مدت نزدیک به چهل سال بعد از انقلاب اسلامی‌در نظام سمتی نداشته‌اند و گویا رئیس جمهور پیشرفته‌ترین کشور جهان بودند و آن کشور را از ذلت به سعادت رسانده‌اند و اکنون برای اینکه به وظیفه ملی و دینی و … خود عمل کنند به زادگاه خود برگشته و می‌خواهند ایران اسلامی ‌را آباد کنند!
برخی از نامزدها طوری سخن می‌گویند و مدعی هستند انگار که دولت یازدهم، مدیریت یک کشور صنعتی و پیشرفته جهانی مانند اتریش را برعهده داشته و در مدت چهار سال مدیریت آن را به سودان جنوبی تبدیل کرده و الان بعد از چهار سال باید پاسخگو باشد!
یادمان نرود که ایران ما، کشوری در حال توسعه است که می‌توان گفت تقریبا در همه بخشهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و … دارای مشکلات بسیاری است که باید در رفع آن کوشید و مسلما حل این معضلات و نابسامانی‌ها و … در کوتاه مدت امکان ندارد و باید پله به پله با کار کارشناسی و برنامه‌ریزی درست این معضلات در مسیر حل قرار گیرد تا به امید خدا بتوانیم در مدتی مثلا ۱۰ ساله یا بیشتر بر آنها فائق آمده و معضلات و نابسامانی‌ها را حل کنیم.
وقتی کشور را در حال توسعه می‌دانیم و معضلات و نابسامانی‌ها را می‌بینیم ناخودآگاه خود را با کشورهای توسعه یافته و موفق دنیا مقایسه می‌کنیم. همه این کشورها هم در کوتاه‌مدت و در زمان کم به این سطح نرسیدند، آنها هم با صرف زمان و تحمل سختی‌ها به اینجا رسیده‌اند. ما هم باید این مسیر را طی کنیم، بله! درست است کشور ایران دارای منابع، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف طبیعی و غیرطبیعی است که به ما در رسیدن به این اهداف یاری خواهد رساند اما صرف داشتن این منابع طبیعی کافی نیست، چنانچه که کشورهای مختلفی هستند که این ویژگی‌ها را دارند اما به شدت در فقر و بدبختی دست و پا می‌زنند و حتی در مسیر توسعه قرار نگرفته‌اند. ما یک کشور اسلامی ‌هستیم و با توجه به دین و آئین خود همه سعادت را در دنیا نمی‌دانیم و معتقدیم آخرتی وجود دارد و … بنابراین راه ما همان راه رفته کشورهای پیشرفته نیست، به همین خاطر است که مقام معظم رهبری موضوع الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت را مطرح کردند تا این ویژگی‌ها را هم مد نظر داشته باشیم.
مهمترین چیز در بکارگیری این توان در راه توسعه و پیشرفت، مدیر توانمند و دانایی است که بداند چگونه باید ملت و کشور را به سرمنزل مقصود برساند. مسلما این شخص همان رئیس جمهور است که باید با توجه به منویات رهبری و همکاری قوای دیگر و با توجه به توان وزارتخانه و سازمان‌هایی که زیرمجموعه او هستند این کار را انجام دهد، اما آیا دیگر افراد در رده‌های مدیریتی بالای کشور این وظیفه را ندارند یا نمی‌توانند در این راه کمک کنند؟ همه افراد جامعه در هر سطح و شغل و سمت و کاری می‌توانند و باید در این راه یاور باشند، خصوصا مدیران در سطح بالا که نقش و وظیفه‌شان بالاتر است.
معمولا گفته می‌شود رئیس جمهور اگر متخصص در رشته‌های مختلف نباشد منعی نیست، هنر مدیر و رئیس جمهور باید این باشد که افراد متخصص در رشته‌های مختلف را در کنار هم قرار دهد و سیاست کلی را برای اداره کشور داشته باشد تا وزرا و مسئولان سازمان‌ها و … متبوعش برنامه‌ریزی کند تا به هدف نهایی برسند. بنابراین مدیری که در نهاد یا سازمان کوچکی مشغول به کار بوده و کارایی و درایت و شایستگی از خود نشان داده، لیاقت دارد تا در مسئولیت مهمتر و بزرگتری حضور یابد تا بتواند مشکلات بزرگتری را حل کند. بنابراین با تلقی از آقای رئیسی که ۱۰ سال رئیس سازمان بازرسی کل کشور بوده می‌پرسم، آقای رئیسی شما برای حل مشکل مفاسد اقتصادی و اختلاس‌ها و بدهکاران بانکی و … حتما باید رئیس جمهور شوید؟ در سمتهای قبلی خود نمی‌توانستید در این زمینه‌ها ورود پیدا کنید و توان و شایستگی و لیاقت و اخلاص خود را به مردم نشان دهید؟ شما ۱۰ سال معاون اول قوه قضائیه بودید، در این مدت چه مشکلاتی را در این قوه عریض و طویل حل کردید؟ معضل پرونده‌های میلیونی و دوران طولانی رسیدگی به آنها را توانستید حل کنید؟ یا که این مدت زمان کمی‌برای حل این گونه معضلات است؟ چنان بر دولت یازدهم می‌تازید که انگار تا سال ۱۳۹۲ کشور گلستانی را تقدیم آقای روحانی کردیم و اکنون ایشان یک خرابه به ما تحویل داده است. انگار در این مدت چهار سال شما در کشور حضور نداشتید و این گونه مدیریت را ندیده بودید، اگر سوء‌مدیریت آقای روحانی را می‌دیدید، شما به عنوان یکی از شهروندان جامعه اسلامی‌وظیفه داشتید امر به معروف و نهی از منکر کنید و جلوی سوء استفاده از بیت‌المال و … را بگیرید و نمی‌گذاشتید به این ملت ظلم شود.
از علی مرتضی(ع) برای دین خدا دلسوزتر نیستید، ایشان هم وقتی دید مردم با ایشان بیعت نکردند اگر چه حقی الهی داشتند اما کنار کشیدند و وقتی که بعد از سالها مردم به منزلش ریختند و علی امامی‌گفتند، فرمودند: این حکومت برای من ارزشی ندارد، جز اینکه حقی را بستانم و عدالتی را اجرا کنم. مگر علی نبود که فرمود آنچه از بیت‌المال مهریه زنانتان هم کرده باشید شبانه به بیت‌المال بر‌می‌گردانم؟ شما برای برگرداندن پول به بیت‌المال چه کردید؟ علی(ع) بود وقتی که خلخال را از پای دختر یهودی درآوردند، فرمود: اگر کسی از این غصه بمیرد بر او ملامتی نیست! پس شما را چه شده که میلیاردها تومان از پول بیت‌المال را برداشتند و شما دادی نزدید و فریادی نکشیدید؟ هشت سال نام مفسدین اقتصادی در جیب رئیس جمهور همفکر شما بود اما کاری نکرد و شما در معاونت قوه قضائیه بودید و اقدامی‌نکردید! و مردم نامی‌از آنها نشنیدند! اگر نام آنها برای مردم آشنا نباشد که ارزشی ندارد، اما وقتی نامی‌را بیان نمی‌کنند به خاطر این است که این نام برای مردم آشناست. مردم او را می‌شناسند، پس معلوم است او از طبقه مدیران است. چه شد که اکنون مدعی هستید اگر یکی از بدهکاران بانکی پول خود را پس دهد هزاران جوان می‌توانند وام ازدواج بگیرند؟
تخریب این گونه از دولت یازدهم و آقای روحانی، نشان دهنده مسائل دیگری هم هست. اگر واقعا این گونه که شما می‌گوئید باشد، پس هیچکدام از نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌هم وظیفه خود را در مقابل این سوء مدیریت به درستی انجام ندادند.
آقای رئیسی! اگر کار درخوری در سمتهای قبلی خود داشتید و ویرانه ای را به گلستان تبدیل کردید، پس شما لیاقت دارید تا در سازمان و نهاد بزرگتری به وظیفه الهی خود عمل کنید و اگر نتوانستید پس شایستگی لازم را ندارید.
جناب آقای رئیسی شما که با درخواستهای خودجوش مردمی! به صحنه انتخابات آمدید و وظیفه الهی خود می‌دانید تا مشکلات آنها را حل کنید، چگونه توانستید در این مدت کم برنامه مدونی را برای اداره کشور و حل معضلات و نابسامانی‌های آن آماده کنید! شما که به سادگی و در پشت تریپون همه معضلات را حل می‌کنید چرا در مدت ۱۰ سال ریاست سازمان بازرسی کل کشور و معاونت قوه قضائیه نتوانستید مشکلات موجود را حل کنید، مفاسد را ریشه کن کنید و جلوی زیاده خواهی برخی معضلات را بگیرید.
جناب آقای رئیسی! در همه کشورهای دموکراتیک، وقتی مدیری، سوء‌استفاده‌ای از بیت‌المال داشته باشد حتی در زمان حضور در بالاترین مسئولیت خودش همانند یک شهروند عادی باید پاسخگو باشد. وقتی آقای احمدی نژاد ۱۶ میلیارد تومان از بودجه کشور را برای ساخت دانشگاهی که در زمان ریاست جمهوری مجوز آن را گرفته بود به حساب دانشگاه ریخت و حتی پس نمی‌داد و دولت خودش اقدام کرد و حساب را خالی کرد و پول را به خزانه برگرداند، شما به عنوان معاون اول قوه قضائیه چه اقدامی‌کردید و چه دادی سر دادید و چه صدایی بلند کردید و از دست درازی به بیت‌المال شکایت کردید و … که حال می‌خواهید در سمت رئیس جمهور حق مردم را بستانید. اگر در سمتهای قبلی خود به اندازه توان و مسئولیت خود اقدام کردید در این سمت هم می‌توانید، اما وقتی که نتوانستید در سمتهای پائین تر موفق باشید پس چگونه مدعی هستید که حق را می‌ستانید؟!
و اما جناب آقای قالیباف! مردم ایران دلاوری‌های شما در دفاع مقدس را ارج می‌نهند و تلاش‌های شما در شهرداری تهران را سپاس می‌گویند، اما آیا برای حل معضل خانواده ای که هفت معلول دارد و شما بارها مشکلاتشان را در رسانه‌های مختلف مطرح کردید، حتما باید رئیس جمهور شد؟! بخش اول صحبتهای من با آقای رئیسی شامل حال شما هم می‌شود. تخریب گسترده شما از دوران چهارساله ریاست جمهوری حسن روحانی بیانگر ضعف دستگاه‌های مختلف نظارتی است که کار رئیس جمهور را بررسی می‌کنند و می‌توانند به دلیل بی‌لیاقتی و عدم شایستگی او را عزل کنند. اگر آن گونه که شما می‌گوئید هست، پس چرا این سازمان‌ها کاری نکردند؟! دقت کنید چه می‌گوئید. تخریب دولت، به شکلی تخریب نظام است، مثل آقای احمدی‌نژاد نباشید که همه را تخریب می‌کرد و نتیجه منطقی این تخریبها را متوجه نمی‌شد.
اگر آن گونه که شما مدعی هستید در کار خود صادق هستید، چرا رسانه‌های وابسته به شهرداری، اعم از روزنامه، مجله‌ها و سایتهای مختلف که با بودجه بیت‌المال فعالیت می‌کنند، در این مدت به شکل مستقیم وغیرمستقیم برای شما تبلیغ می‌کنند؟! کسی که مسئولیتی دارد و در آن خیانت می‌کند مسلما اگر قدرت بیشتری به دستش بیاید بیشتر در این راه وارد می‌شود.
آقای قالیباف که دم از ۹۶ درصد و ۴ درصد می‌زنید، اگر این طور که شما می‌گوئید هست، پس برای چه انقلاب کردیم و برای چه جوان‌های خود را فدا کردیم و برای چه مدعی نظام مقدس و حکومت زمینه‌ساز قیام مهدی(ع) هستیم، شما که با این حرف‌ها اصل انقلاب و علت قیام علیه طاغوت و هدف امام(ره) و خون شهدا و … را زیر سوال برده و ما را از انقلاب مأیوس می‌کنید؟!
اگر این طور هست، حلقه مدیران کشور که فقط گردش می‌کنند و به قول معروف همانند قانون بقای انرژی از بین نمی‌روند و فقط از جایی به جای دیگر می‌روند در وضعیت موجود به اندازه مسئولیت‌هایی که در این سالها داشتند، سهیم هستند و هیچکدام شایستگی اداره این کشور را ندارند!
و جمله پایانی‌: هزینه این همه سیاه نمایی و تخریب علیه دولت و مسوولان را می‌دانید و توجه دارید که چه نگرشی در مردم در قبال مسوولان نظام اسلامی‌ ایجاد می‌کند؟

 

نظرات ارسال شده

  1. تنها کسی که پرونده اش پاک بود وپروندههاي ناپاک زیادی روميدانست و اخلاق اسلامی رو رعایت کرد آ قاي رئیسی بود.
    عزیزم گلم قشنگم چرا متوجه نيستي روحانی و دارودسته اش دارند انقلاب اسلامی رو منحرف میکنند

  2. خیلی بنده خدا پاک هستند که این همه سال در سازمان بازرسی کشور بودند و هیچ کاری نکردند. حالا می خواهد جلوی فساد کی رو بگیره کسانی که در ستادش هستند.

  3. عزیزم خواهش میکنم همون خبرهای داخل ميبد رو بزن و درحد شوراها وارد شو.چون بیشترش برات ضرر داره ظرفیتش رو نداري

  4. سلام. شما حرص نخور

  5. شما که از باهنر مطلب ردی چند روز پیش برو الان نظرش رو درباره مناظره دیروز رو بخون.آ قا کپی نکن .چشم بسته انتخاب نکن.یکم قدرت تحليت رو ببر بالا تر استاد مطبوعا عا عا ت

  6. شفیع پور عزیز اولا که اسم سایت رو به صدای اصلاحات تغییر بده چون بغیر از یکی دو روز گذشته که از کاندید شورا مطلب گذاشتی کمتر از میبدمطلبی میگذاشتی دوما دروغ خزانه خالی و حرف ظریف بابت قدرت امریکا و همین اواخر بحث موشکی و شهر موشکی و اینا اصلا گرا دادن به دشمن نیست وسفید نمائیه سوما یادته مطلب گذاشتی که دلواپسان و اسرائیل همه نگران برجامند و نتیجه گرفتی که دلواپسان اسرائیلی اند حالا یکم چشمات و باز کن و مطلب روزنامه جروزالم پست اسرائیل رو بخون که گفته برا اسرائیل بهترین رئیس جمهور ایران تا حالا روحانیه حالا حاضری ایشون هم اسرائیلی بدونی از قدیم گفتن یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوزبه دیگرا ممنون

  7. آقاي زارع ۱۷ سايت و روزانه اصول گرا در شهرستان است چرا نگران هستي. سايت هايي كه تمامي آنها بودجه هاي خوبي از اطراف و اكناف بهشون مي رسد! بگذار يك صداي مخالف هم در شهرستان وجود داشته باشد. خيلي از دوستان هنوز نگفته اند محمود كه كشور را به اين وضع دچار كرد دربرابر راي كه به او دادنددر برابر خداوند چطور پاسخگو هستند. بله محمود براي بعضي كه اموال داشتند و شب مي خوابيد صبح دو برابر شده بود خيلي خوب بود!

  8. جواب این آقای شفیع پور ۲۹ اردیبهشت داده می شود…..!!!!!تنها کسانی بیش از حد دست و پا می زنن که دارن غرق می شن……..

  9. اقای شفیع پور چرا نظرات رو سانسور میکنی نکنه میخواهی بگی حاوی توهین بوده یکبار دیگر مطلبی که اونوقتا بابت همراهی دلواپسان و اسرائیل و عربستان خوندی مرور کن

  10. با سلام نمیدونم اقایون چی از این دار و دسته دیدن که اینهمه سنگشون رو به سینه میزنن، بابا ۸سال برای امتحان کافی نبود میخواین همینی که مونده هم از دست بره یه کم تفکر و تعقل به جایی بر نمی‌خوره!

  11. اقای شفیع پور نگران نیستم ولی سه روز نظرم رو تائید نکردی و حالا که امروز اعتراض کردم تائید کردی اما سایتهای دیگر حتی میبد ماکه شما افراطی میدانید هم اینقدر جناحی عمل نکرده شما و همه سایتهای میبدی بالاخره اسم میبد رو یدک میکشید خیلی خوب نیست اینقدرجناحی باشیددر جواب سوال بعدی فکر میکنید همه اونائی که به روحانی رای دادن حالا باید طرفدارش باشند یا برعکس این یک مغالطه اشکاره پس ۲۴ میلیون رای احمدی نژاد یعنی اونا به روحانی رای ندادند هیچ تضمینی نیست که کسی ۴ سال پیش به روحانی رای داده امروزهم رای بده یا برعکس هرکس بر مبنا و ملاک خودش در زمان خودش به یک کسی رای داده حالا اون شخص احمدی نژاد روحانی و یا حتی بنی صدر میتواند باشد پس پاسخگو ی رفتار و کردار هر رئیس جمهوری کسانی نیستند که طبق تشخیص ان موقع به او رای دادند اونائی هستند که در زمانیکه خلافی ازاون شخص سر زد از او باز هم حمایت میکنند بلکه ممکن است کاندیدی در زمان انتخابات مردم را فریب دهد یا دروغ بگوید مانند ارباب شما که وعده صد روزه داد اما رودر روی دوربین کرد و گفت من نگفتم و… بگذریم اما کسانی که شب خوابیدند و صبح اموالشون چند برابر شد فکر کنم الان هم معلومه زیر علم چه کسی سینه میزنند و شما هم اونموقع که در میبد خبر بودی و هزینه سایت داده میشداین حرفا رو نمیزدی حالا شاید در طرف دیگر …..

ارسال نظر