تاریخ : 16 می 2017 - 22:37 - شناسه خبر : 21995 انتخابات شهرستان میبد

مهندس محمدرضا ماندگاری

فارغ از صحبت‌ها و پیامهای شعاری و تبلیغاتی، و بدور از نگاه جناحی و باندی , وقتی اهداف و وظایف شوراها را بررسی می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که هدف نهایی از تشکیل شوراها، تبدیل شهرها و روستاها به محل مطلوب‌تری برای زندگی است.

بسمه تعالی چرا آمده ام : فارغ از صحبت‌ها و پیامهای شعاری و تبلیغاتی، و بدور از نگاه جناحی و باندی , وقتی اهداف و وظایف شوراها را بررسی می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که هدف نهایی از تشکیل شوراها، تبدیل شهرها و روستاها به محل مطلوب‌تری برای زندگی است. به عبارت دیگر یکی از وظایف مهم شوراها، ایجاد شرایط زندگی سالم و با نشاط و با بهترین کیفیت برای همه شهروندان است. اینجانب محمد رضا ماندگاری پس از سالها تجربه در فعالیت‌های اجرایی , اقتصادی، کارآفرینی و اجتماعی براین باورم که به یاری خداوند حضورم در شورای شهر می‌تواند برای مردم شهرم منشأ اثر خیر باشد.

تجارب:
با توجه به تحصیلاتم که در رشته سرامیک و کارشناسی ارشد مدیریت بوده است
حوزه کاری اصلی اینجانب بخش مدیریت و تولید و اشتغال است. در حال حاضر مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد میبد هستم. بخشی از وظایف این مدیریت ، نگهداری و اداره امور جاری شهرک صنعتی است (مانند ارائه مستقیم یا غیر مستقیم خدمات آب، برق، گاز و فاضلاب، نگهداری فضای سبز، زیباسازی و مبلمان شهرک صنعتی و فراهم سازی خدمات شهری مانند بانک و درمانگاه و آتش نشانی و پلیس و …) که بسیاری از این وظایف در حوزه شهری توسط شهرداری‌ انجام می‌شود. همچنین به عنوان عضو هیئت مدیره یکی از شرکتهای تولیدی یزد، خود نیز مستقیماً درگیر فعالیت تولید و کارگران و مسائل و مشکلات مربوط به آن هستم.
در بخش اقتصادی این نکته نیز لازم به ذکر است که در سمت مشاور فرماندار در امور صنایع، و همچنین فعالیت در امور توسعه و گسترش مشاغل خرد وخانگی در میبد، عضویت در کارگروه اقتصادی بسیج سپاه میبد، و با توجه به اشراف و اطلاع از وضعیت صنعت شهرستان، همیشه تلاش کرده‌ام مشکلات و موانع صنعت و کارگران را به اطلاع مسئولین تصمیم گیر برسانم و حتی الامکان تجارب و آموخته‌های خود و نیز تجارب سایرین را به آنها منتقل نمایم.
از طرفی با توجه به عضویت در هیئت حل اختلاف اداره کار و تعاون میبد و عضویت در هیأت حل اختلاف دادگستری شهرک صنعتی جهان آباد , ارتباط تنگاتنگی با کارگران و کارفرمایان شهرستان دارم و همواره تلاش کرده‌ام در رسیدگی به دعاوی، شأن کارگران و کارفرمایان رعایت گردد.
در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز با توجه به عضویتم در اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی شهرستان, تا حدود زیادی با مسائل و نیازها و آسیبهای این حوزه ها آشنایی دارم که از جمله اقدامات مفید این اتاق فکر, طرح ساماندهی مهاجرین و همچنین اجرای طرح شورای محلات بوده است

برنامه‌ها:
با نگاهی متفاوت به جایگاه شوراها و استفاده از ظرفیت‌های قانونی آنها علاوه بر وظایف معمول، می‌توان انتظار داشت شورای شهر به مجموعه‌ای پویا در پاسخگویی به نیازهای شهروندان تبدیل شود. همچنین با برقراری رابطه تعاملی و فعالانه با ادارات و مسئولین می‌توان از ظرفیت‌های موجود شهر به بهترین نحو بهره برداری نمود. به نظر اینجانب برخی از آنچه که باید انجام داد تا شهرمان به یک شهر نمونه و شهر زندگی تبدیل شود بدین شرح است:

• تلاش در جهت افزایش نقش آفرینی مردم در مدیریت شهری با گسترش دامنه اجرای طرح شورای محلات
• تلاش در احیاء و حفظ اصالت و هویت مذهبی, فرهنگی و تاریخی معماری و پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرمان
• تمرکز بر استفاده از انواع رسانه و همچنین جلب همکاری فعالانه, مسؤلانه و خلاقانه اصحاب رسانه در راستای شناخت نیازها و مطالبات عمومی اقشار مختلف و بویژه افزایش حس اعتماد به نفس و رضایتمندی شهروندان
• تلاش در راستای استاندارد سازی خدمات شهری و بهبود مبلمان شهری و توسعه زیباسازی
• تلاش در پیدا نمودن منابع مالی جدید با هدف کاهش فشار بر شهروندان
• حذف تکدی گری و زدودن چهره فقر
• تلاش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله کاهش خشونت در برخی از جوانان با اقدامات فرهنگی
• حمایت از فعالیتهای خلاقانه و دانش بنیان

برخی از اولویتهای کاری اینجانب در صورت عضویت در شورای شهر بدین شرح خواهد بود:
• تمرکز بر اصلاح فرهنگ رانندگی و کاهش ترافیک و آلودگی هوا از طریق آموزش فرهنگ صحیح رانندگی و ترویج وسایط نقلیه و موتورسیکلت های برقی
• توسعه مشاغل خرد و خانگی جهت ایجاد اشتغال به ویژه جهت اشتغال بانوان و معلولین
• ساخت نمایشگاه و تاسیس شرکت بازرگانی عرضه تولیدات و محصولات مشاغل خانگی و …
• تلاش در جهت گسترش تولید و فرآوری گیاهان دارویی به عنوان صنعت پاک
• حمایت و فراهم سازی زیرساخت‌های صنایع پاک و ارزش آفرین مرتبط با حوزه گردشگری از جمله صنعت تفریحات هوایی و صنعت پرورش اسب و بوم گردی
• ایجاد و توسعه فضاهای ورزشی به خصوص برای استفاده بانوان
• ایجاد پیست موتور سواری استاندارد
• ترویج ورزشهای اخلاق مدار مانند ورزش پهلوانی و زورخانه ای
.ساخت مرکز دائمی نمایشگاهی شهرستان

ارسال نظر