تاریخ : 26 ژوئن 2015 - 16:22 - شناسه خبر : 2229 اخبار شهرستان، اسلایدشو

مسئولان مانع از به وجود آمدن بحران کارگری در شهرستان شوند/ مجوزهای که در صنعت صادر شده است دقیق و منطقی نیست/ مفاسد اخلاقی در کوی و برزن ما دیده می شود

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

اختلافات خانوادگی، گسترش طلاق و کاهش ازدواج در استان بسیار نگران کننده است.

به گزارش صدای میبد: دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان امسال با امامت آیت الله اعرافی امام جمعه میبد و حضور گسترده مردم روزه دار میبد اقامه شد.

آیت الله اعرافی در خطبه دوم نماز سیاسی- عبادی نماز جمعه این هفته با تاکید بر این نکته که فرصت های ماه رمضان مثل برق می گذرد افزود: مواظب باشیم که فرصت های این ماه شریف به بطالت و غفلت تمام نشود. بالاترین فلسفه روزه قدرت کنترل نفس می باشد. این ماه برکات بی نظیر و غیرقابل تصوری دارد.

امام جمعه میبد با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه ادامه داد: این بانوی بزرگ اسلام الگویی برای مردان و زنان عالم است. او یک نمونه ممتاز برای زنان همه عالم هستی است. زن ثروتمندی که تمام ثروت خود را برای حیات اسلام و درخشش خورشید اسلام هدیه کرد. زنی که همه امکانات خویش را در خدمت رهبر اسلام قرار داد. بانوی بزرگی که در تمامی حالات پیامبر از او جدا نشد. همواره یاور، غمخوار، همراه و همکار رسول خدا بود. طبق نقلی خداوند به او در برابر ملائکه خود مباهات می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: امروز بانوان و مردان ما باید از این الگو درس فضیلت، تقوا، مجاهدت، ایثار و پایداری بگیرند.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه خطبه ها به شهادت آیت الله شهید بهشتی و یارانش و سالروز شهادت آیت الله صدوقی اشاره کرد و هفته قوه قضائیه را گرامی داشت.

امام جمعه اظهار داشت: قوه قضائیه و دادگستری در رسیدگی به پرونده ها و شکایات مردم سرعت و دقت را با هم جمع کند.

وی ادامه داد: حجم بالای پرونده های انباشته شده در طول دوره دادرسی زیبنده جمهوری اسلامی نیست. قوه قضائیه با همت بلندتر، دقت و سرعت را در هم بیامیزد تا مشکلات مردم در این زمینه کمتر شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه راهنمایی و مشاوره قضایی باید برای مردم انجام بپذیرد تصریح کرد: راهنمایی و مشاوره قضایی مخصوصا برای نیازمندان و محرومان جامعه باید انجام شود. دستگاه قضا باید برای اجرای عدالت، مشاوره قضایی و راهنمایی قضایی را برای محرومانی که پول ندارند، پارتی ندارند فراهم سازد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به قوه قضائیه پیشنهاد کرد: دستگاه قضا باید به این نکته  عنایت داشته باشد که قبل از آنکه پرونده به دادگاه برسد در مسجد محل، محیط خانواده، شورای حل اختلاف حل شود.

وی با اشاره به اینکه پیگیری از فساد، دعوا، اختلافات و جرم یک اصل دیگری است که قوه قضائیه باید به آن عنایت داشته باشد.

امام جمعه میبد با اشاره به هفته صنعت، معدن و تجارت افزود: در استان یزد معادن وسیعی است و در شهر ما نیز ندوشن دارای معادن زیادی است.

وی گفت: در استخراج معادن باید رعایت محیط زیست و شرایط زندگی مردم بشود. دستگاه مسئول باید این را درک کنند. صاحبان صنایع نیز باید نیاز کارگران معدن را با دقت رفع کند و به حمایت بیشتر آنها بپردازند.

امام جمعه میبد با اشاره به اینکه معادنی که در مناطق محروم است باید بخشی از منافع آن به زندگی مردم آن برسد تصریح کرد: معادنی که در ندوشن قرار دارد باید نیاز مردم روستاهای آن را رفع کنند. نباید طوری شود که معدنی استخراج میلیاردی داشته باشد و محرومیت در نزدیک آن موج بزند.

آیت الله اعرافی با اشاره به وضعیت این روزهای صنایع کاشی و سرامیک میبد ادامه داد: صنایع به علت بازار، نقدینگی، تسهیلات با بحران دست و پنجه نرم می کنند. تقاضا داریم مسئولان ذیربط صنعت معدن و تجارت این موارد را مورد توجه قرار دهند و مانع از وجود بحران کارگری در شهرستان شوند. صنایع در وضعیت آب، برق، گاز، و نقدیندگی بازار فروش مشکل دارند، دولت باید به آن توجه کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه صنعت باید محیط زیست و شرایط زندگی مردم را مورد توجه قرار دهند افزود: مجوزهای که در استان داده شد دقیق و منطقی نیست. ما همیشه گفته ایم که یک نقشه راهی برای صنعت در کل استان باید دیده شود شهرستان میبد هم از آن حمایت می کند.

امام جمعه در ادامه خطبه های این هفته به بحث آسیب های اجتماعی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:  شک نکنید موج آسیب های اجتماعی به سمت درالعباده و محیطی مذهبی ما وارد شده است.

آیت الله اعرافی به این نکته اشاره کرد که در شهرستان میبد ۱۸۰ نماز جماعت برگزار می شود ادامه داد: روی دیگر سکه موج آسیب های استان است. اختلافات خانوادگی، گسترش طلاق و کاهش ازدواج در استان بسیار نگران کننده است. مفاسد اخلاقی در کوی و برزن ما دیده می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه اگر این آسیب ها را جدی نگیریم به خانه ما خواهد آمد و آینده همه را به خطر خواهد انداخت.

آیت الله اعرافی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بین مسئولان این سخنان را از ناب ترین خطوط انقلاب بیان داشت و گفت: مسئولان آمریکایی و یاوه گویی های آنها که مواضع رهبر انقلاب از روی مصلحت سنجی نیست می گویم مواضع رهبری همان مواضع ملت ماست و این ملت به هیچ وجه از آن ها کوتاه نخواهد آمد.

امام جمعه میبد با بیان اینکه سخن ما در مذاکرات، سخنی منطقی است و چیزی بر خلاف حقوق بین الملل عنوان نمی کنیم، گفت: ملت ایران ملت شجاع و رشیدی است که در برابر قلدری و عربده کشی مستکبران ترس ندارد.

وی افزود: ما مرد جنگ و میدان شهادت و مرد رمضان و محرم هستیم و در برابر بی منطقی دشمنان کوتاه نمی آییم.

امام جمعه میبد خاطر نشان کرد: رهبری و مسوولان ممکن است در برخی از مسایل اختلاف نظر داشته باشند اما در خطوط قرمز هسته ای متحد و دنباله روی رهبری هستند.

ارسال نظر