تاریخ : 4 ژوئن 2017 - 11:40 - شناسه خبر : 22446 اخبار شهرستان

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

سند ۲۰۳۰ باید با نهایت دقت و طبق سخنان رهبری پیش برود/برگزیده های انتخابات به قول و قرارها پایبند باشند

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به سند ۲۰۳۰ یونسکو ، ارتباط بین المللی و احترام به آموزش و پرورش و نهادهای علمی را ضروری خواندند و گفتند : این نوع قراردادها باید با نهایت دقت مورد توجه قرار بگیرد و نباید در اجرای آن از حفظ اصول غفلت شود.

امام جمعه میبد در خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان میبد ، قصاوت آل خلیفه در بحرین نسبت به آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و آنچه که در یمن اتفاق افتاد را به شدت محکوم کردند.

به گزارش میبد آدینه ، حضرت آیت الله اعرافی اظهار داشتند : این جنایت ها ، جلوه هایی از ظلم و ستم امریکایی ها و مزدوران آنها در منطقه است که همه اینها باید با مقاومت ملت ها کنار و زمینه پیروزی فراهم شود .
خطیب جمعه میبد ، سفر ترامپ رئیس جمهور امریکا در هفته گذشته به عربستان و شرکت در کنفرانس ریاض را مضحک ترین حرکت در قرن حاضر خواندند و افزودند : همانطور که خود ترامپ قبلا گفته بود این سفر انجام شد که با فروش سلاح به عربستان برای جوانان امریکایی اشتغال ایجاد کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند : حکام سعودی با این قرارداد منابع امروز و آینده نسل های دنیای اسلام را به غارت بردند.
ایشان خاطرنشان کردند : از همه خنده دارتر و زشت تر اینکه ، عربستان که خاستگاه تروریسم و پرورش گاه اندیشه های تکفیری ، جنگ و نزاع در عالم است در این سفر مرکز مبارزه با تروریسم تعیین شد .
امام جمعه میبد اظهار داشتند : امروز متون درسی عربستان نه در میان شیعه بلکه در میان اهل تسنن هم ، خشونت و جنگ است و با ایجاد گروه های مثل القاعده و داعش و شبکه های تروریستی این فکر را  به عالم پمپاژ می کنند.
مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کردند : مگر می شود ترامپ و سردمداران کاخ سفید این را نفهمند بلکه حتما آنها می فهمند اما دنبال تامین منافع خود و جنگ در خاورمیانه و منطقه هستند.
* حکام ظالم و مستکبران رفتنی هستند
حضرت آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه حکام عربستان اصالتی ندارند و ادامه کارشان همیشه با بیرون بوده است افزودند : آنها با غارت کردن و چپاول کشاندن این همه ثروت های دنیای اسلام ، به دنبال منافع خود ، در امن قرار دادن اسرائیل غاصب و مزدورانشان هستند .
ایشان تصریح کردند : اما ملت ایران در روز قدس نشان خواهند داد که این حکام ظالم و ستمگر ، مستکبران غارتگر و اسرائیل غاصب به فضل خدا رفتنی هستند.
* سند ۲۰۳۰ باید با نهایت دقت و طبق سخنان رهبری پیش برود
آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به سند ۲۰۳۰ یونسکو ، ارتباط بین المللی و احترام به آموزش و پرورش و نهادهای علمی را ضروری خواندند و گفتند : این نوع قراردادها باید با نهایت دقت مورد توجه قرار بگیرد و نباید در اجرای آن از حفظ اصول غفلت شود.
امام جمعه میبد تصریح کردند : محور حرکت آموزش و پرورش ما سند تحول است که راهگشای حرکت ماست و در تنظیم سند ملی ، معیار سخنان رهبر معظم انقلاب است و باید با هوشیاری بیشتر و طی فرایندهای درست در این مسیر قدم برداریم.
* برگزیده های انتخابات به قول و قرارها پایبند باشند
رئیس جامعه المصطفی العالمیه از حضور گسترده و باشکوه مردم در انتخابات هم قدردانی کردند و گفتند : به همه کسانی که برگزیده شده اند باید تبریک گفت و آنها را به این نکته توجه داد که مسئولیت سنگینی در قبال مردم دارند .
آیت الله اعرافی اظهار داشتند : کشور در شرایط حساسی قرار دارد و برگزیده شده ها باید به قول ها و قرارها پایبند باشند.
امام جمعه میبد افزودند : شوراها هم مسئولیت های سنگینی دارند که امیدواریم  عزم خود را جزم تر و با اراده جدی تر وارد صحنه شوند.
خطیب جمعه میبد یادآور شدند : آنچه مهم است ارتقاء فرهنگ انتخابات است و ما در برابر جهان نشان دادیم با وجود خوبی ها و بدی ها ، کشور در امنیت و آرامش در مسیر خود عبور کرد و نامزدها و طرفداران ، با متانت عمل کردند.
* پانزده خرداد جلوه گاه اندیشه امام بود
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامی داشت فرارسیدن قیام پانزده خرداد گفتند : یوم الله بزرگ پانزده خرداد جلوه گاه اندیشه و فکر امام  و عظمت و شکوه و رشادت و دفاع ملت از امام بود که منجر به جریان های بزرگ و سرآغاز نهضت امام و انقلاب اسلامی شد .
مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند : باید پانزده خرداد را همیشه بزرگ داشت چرا که شناخت انقلاب اسلامی در پانزده خرداد است و اگر سرچشمه پانزده خرداد را در انقلاب اسلامی نشناسیم ، ممکن است انقلاب ها و جریانات انقلابی بیاید و مانع از استمرار انقلاب به معنای واقعی شود .
* امام را باید بشناسیم
آیت الله اعرافی سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمه الله علیه را گرامی داشتند و اظهار داشتند : از غصه های بزرگ این است که نسل امروز کمتر آن عظمت را درک کردند و کمتر امام را به تمام معنا شناخته اند در حالی که امام شخصیت ممتاز و جامع و صاحب انواع کمالات غیبی و اخلاقی و معنوی بود که اجتماع این همه ویژگی های علمی و معرفتی در یک انسان بسیار کم اتفاق می افتد.
امام جمعه میبد افزودند : دوم اینکه امام در عرصه اداره و تحول جامعه ، اندیشه جامع و راهگشا داشتند که حاصل آن انقلابی شد که همه عالم را تحت الشاع قرار داد.
خطیب جمعه میبد گفتند : همراهی ملت ایران تحولات شگرف و عمیق در عالم را رقم زد و بسیاری از معادلات علمی ، فکری ، سیاسی و اجتماعی عالم تغییر کرد و همه عالم تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفتند.
* جدا کردن عنصر مقاومت از هویت امام  بزرگترین تهدید امام است
ایشان با بیان اینکه در شناخت امام نباید کوتاهی کنیم بلکه باید همه ابعاد امام را بشناسیم تصریح کردند : متاسفانه گاهی از ناحیه های مختلف جامعیت فکری امام مورد تهدید قرار می گیرد و گاهی امام را طوری تعریف می کنند که گویی در قاموس امام شجاعت ، رشادت ، مقاومت و انقلابی بودن نیست.
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه ممکن است کسانی امام را طوری تعریف کنند که ابعاد فکری و معرفتی و روشن بینی ایشان مورد توجه قرار نگیرد اظهار داشتند : ما مواجه با تحریف هایی درباره امام هستیم بنابراین هم باید برای امام احترام قائل باشیم و او را بشناسیم و هم نباید بگذاریم فکر جامع و ناب امام مورد تهدید قرار بگیرد .
آیت الله اعرافی تلاش برای جدا کردن عنصر مقاومت و شجاعت و رشادت از هویت شخصیت امام  را بزرگترین تهدید امام دانستند و گفتند : هر اقدامی که این عظمت روحی و فکر روشن را از امام بگیرد تهدید امام است.
* حضرت خدیجه هستی خود را قربانی رسالت و بعثت پیامبر خدا کرد
امام جمعه میبد با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها به جایگاه کم نظیر این بانوی اسلام و همسر پیامبر خدا پرداختند و افزودند : حضرت خدیجه بانوی سرآمدی است که پیامبر فرمودند کجا من انسانی و چهره ای مثل خدیجه پیدا کنم ، آنگاه که همه به من پشت کردند ، این زن قهرمان و آگاه بود که به من ایمان آورد و با همه امکانات در کنار من همراه پیام من حرکت کرد.
خطیب جمعه میبد اظهار داشتند : حضرت خدیجه بانویی بود که همه هستی خود را قربانی رسالت و بعثت پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی (ص) کرد ، اما شیرینی فتح و پیروزی اسلام را هرگز لمس نکرد.
ایشان با بیان اینکه همه وجود او رنج برای اسلام و فداکاری در راه آرمان های بزرگ اسلام بود گفتند : حضرت خدیجه سال دهم بعثت سه سال قبل از هجرت از دنیا رفت و سختی های آغازین روزهای بعثت پیامبر ، تنگناها و گرسنگی های شبه ابی طالب ، مواجهه های سخت پیامبر با زورگویان را یکجا تحمل کرد .
وی ایستادگی ، مقاومت ، صبوری و عقب ننشستن را از ویژگی های بارز حضرت خدیجه برشمردند و اظهار داشتند : یکی از امتیازات حضرت خدیجه این بود که در یک لحظه تاریخی که عالم از یک تمدن غلط به سمت تمدن نوین الهی حرکت میکرد را با بصیرت ناب و عمیق فهمید.
آثار تاریخی و مواریث فرهنگی نیاز به توجه بیشتری دارد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، روز میراث فرهنگی را هم گرامی داشتند و گفتند : شهری با این حجم آثار تاریخی و مواریث فرهنگی نیاز به توجه بیشتر دارد.
امام جمعه میبد ضمن قدردانی از همه تلاش های صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی اظهار داشتند : آثار تاریخی و معنوی مهمی در شهرستان میبد داریم که  خانه آیت الله حائری یکی از این آثار است که می تواند پایگاه فکر و معنویت و معرف خاستگاه بزرگ موسس حوزه قم باشد.
توجه به اوقات فراغت ، برنامه های ماه مبارک رمضان ، رونق بخشی مساجد با محوریت ائمه جماعات و هیئت امنا و مردم ، توجه به فقرا و نیازمندان در ماه مبارک رمضان و افزایش همبستگی مردم در این خصوص ، جشن گلریزان و رهایی زندانیان ، صرفه جویی در مصرف آب و تشویق دانش آموازان برای ثبت نام در حوزه های علمیه خواهران و مدرسه معارف از دیگر مباحث آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته بود .

ارسال نظر