تاریخ : 7 ژوئن 2017 - 7:39 - شناسه خبر : 22519 اسلایدشو، ایران و جهان

رئيس‌جمهوري در ضيافت افطاري با نمايندگان مجلس:

نه دولت بنگاه‌دار خوبي است نه عزيزان نظامي

بايد سياست از عرصه اقتصاد کنار برود تا ميدان براي بخش خصوصي باز شود. بايد دولت اقتصاد را رها کند؛ نه دولت بنگاه‌دار خوبي است و نه عزيزان نظامي ما. بايد اقتصاد را به مردم واگذار کنيم و يک ميدان رقابت آزاد براي مردم به وجود بياوريم.

رئيس‌جمهور با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات ۲۹ ارديبهشت، خواهان تقويت وحدت در جامعه و تلاش همگاني براي تحقق اهداف بلند کشور شد و تصريح کرد: مردم به ما رأي بلاشرط ندادند، رأي مردم مشروط است و ما به عنوان نمايندگان ملت، بايد دنبال اجراي خواست مردم باشيم. به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام حسن روحاني شامگاه سه‌شنبه در ضيافت افطار با رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، انتخابات رياست‌جمهوري دوره دوازدهم را به نزول باران رحمت الهي توصيف کرد و گفت: حضور پرشور مردم، تلاش دشمناني را که مي‌خواستند کشور را تحت فشار بيشتر قرار دهند، خنثي کرد.روحاني افزود: رئيس‌جمهور آمريکا به منطقه آمده بود، سران برخي کشورها را جمع کرده بودند و هدف اصلي آنها فشار به ملت ايران بود، اما در يک موقعيت تاريخي و استثنائي مردم پاي صندوق آرا حضور يافته و به‌خوبي پاسخ بدخواهان را دادند.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه بسياري از مردم براي اولين‌بار در اين انتخابات شرکت کردند و
رأي‌اولي‌هاي باور‌نکردني در عرصه اين حماسه‌آفريني داشتيم، آن را نشان شور و هيجان خاص به وجود‌آمده در اين انتخابات دانست و اظهار كرد: از رهبري معظم انقلاب که با درايت اين انتخابات را به ‌درستي هدايت و ساماندهي کردند و از مردم که حضور باشکوهي در انتخابات داشتند و حرفشان را با صراحت و نجابت زدند و از ترکيب اين درايت، نجابت و صراحت براي کشور در سطح جهان، امنيت، آرامش و عظمت آفريده شد، تشکر مي‌کنم.
روحاني تصريح کرد: اين حضور گسترده مردم نشان مي‌دهد، اگر حاکمان در برابر مردم سعه‌صدر نشان دهند، مردم در برابر آن سعه‌صدر پاسخ مناسب مي‌دهند؛ مردم در برابر اين سعه‌صدر در انتخابات حضور پرشور خواهند داشت و فداکاري مي‌کنند و با اين فداکاري براي کشور عظمت مي‌آفرينند. اگر ما هم در برابر مردم مهربان و فداکار باشيم، مردم به مسير انقلاب و نظام اسلامي پاسخ مناسب مي‌دهند. رئيس‌جمهور از رئيس مجلس، هيئت‌رئيسه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي که در اين انتخابات حضوري فعال و تأثيرگذار در سطح کشور و در حوزه‌هاي انتخابيه داشتند نيز تشکر و خاطرنشان کرد: اين شور بايد حفظ شود. اگر دولت و مجلس با هم باشند، اين شور حفظ مي‌شود. البته همه قوا بايد با هم باشند، منتها سروکار دولت بيشتر با نمايندگان مجلس است. اين نمايندگان مجلس هستند که با رأي به کابينه پيشنهادي دولت، به هيئت دولت مشروعيت بيشتر مي‌دهند تا کارشان را شروع کنند. روحاني گفت: از ديد ما مجلس تنها يک مرجع قانون‌گذاري نيست و حتي تنها مرجع قانون‌گذاري و نظارت هم نيست؛ از نظر ما مجلس نقش بسيار مهمي دارد و همان‌طور که امام(ره) فرمود، مجلس از نظر ما عصاره فضائل يک ملت بزرگ است. مجلس مي‌تواند در کشور جريان‌سازي و فرهنگ‌سازي کند و انسجام و وحدت در جامعه بيافريند. رئيس‌جمهور با تأييد اين گفته رئيس مجلس که بعد از انتخابات بايد از مسائلي که در انتخابات پيش آمد بگذريم، اضافه کرد: در انتخابات مسائلي پيش مي‌آيد؛ مقداري از آن طبيعي بوده و مقداري غيرطبيعي است، اما بايد از اين مسائل بگذريم و آنها را فراموش کنيم. بايد به فکر آينده و اهدافمان باشيم.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه همه مسائل ديگر مثل انتخابات فرع و مسير رسيدن به اهداف بلند کشور مثل رشد و حل مشکلات مردم است، تصريح کرد: همه بايد کمک کنند. نه‌تنها ۲۴ ميليون نفري که به کانديداي منتخب رأي دادند، بلکه ۱۶ ميليون نفر ديگر و حتي حدود ۱۵ ميليون نفر ديگري که به هر دليل رأي ندادند، همه بايد در کنار هم به حل مشکلات کشور کمک کنند. روحاني خاطرنشان کرد: دولت به‌تنهايي نمي‌تواند بر مشکلات بزرگ کشور مثل اشتغال و رسيدن به رشد حداقل هشت‌درصدي فائق آيد. مگر مي‌شود با رشد چهار‌درصدي هدف ايجاد ۹۵۵ هزار شغل در سال را محقق کرد. خود تحقق رشد هشت درصد که در برنامه آمده چگونه بايد حاصل شود، چقدر سرمايه‌گذاري سالانه مي‌خواهد؟ روحاني اضافه کرد: يک نکته مهم براي تحقق اين اهداف اين است که بايد سياست از عرصه اقتصاد کنار برود. سياست تا حالا سوار اسب اقتصاد بوده است. اگر بخواهيم اقتصاد کشور را درست کنيم، بايد اين وضعيت برعکس شود. بايد به اقتصاد به عنوان هدف اول نگاه کنيم، چنانکه بارها رهبري تأکيد کرده‌اند که اقتصاد هدف اول و اصلي است.
رئيس‌جمهور اظهار كرد: بايد سياست از عرصه اقتصاد کنار برود تا ميدان براي بخش خصوصي باز شود. بايد دولت اقتصاد را رها کند؛ نه دولت بنگاه‌دار خوبي است و نه عزيزان نظامي ما. بايد اقتصاد را به مردم واگذار کنيم و يک ميدان رقابت آزاد براي مردم به وجود بياوريم.
روحاني تصريح کرد: شما نمايندگان، خودتان در برنامه آورده‌‌ايد که بخشي از سرمايه‌گذاري لازم در پنج سال آينده بايد از خارج تأمين شود و سرمايه داخلي براي تحقق اهداف کشور کافي نيست. در ۲۰ سال گذشته کمتر از پنج‌ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي جذب کرده‌ايم که با اين ارقام تحقق رشد اقتصادي هشت‌درصدي و ايجاد ۹۵۵ هزار شغل ممکن نيست.

ارسال نظر