تاریخ : 27 ژوئن 2015 - 12:30 - شناسه خبر : 2261 اخبار شهرستان، اسلایدشو

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در نشست فعالان شهرستان:

آموزش و پرورش ذوق هنری بچه‌ها را رشد دهد

جامعه نیاز به امور گوناگون دارد. هنر یکی از چیزهایی است که برای ارتقاء و تعالی جامعه مهم و ارزشمند است.
*دکتر هادی زارعی: در ۵ تا ۷ سال آینده میبد قابل زندگی نخواهد بود* حجت الاسلام آقایی: بحث دادخواست طلاق در شهرستان باید در اولویت باشد

عصر دیروز نشست فعالین عرصه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری شهرستان میبد با آیت الله اعرافی امام جمعه میبد، فلاح فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان در مصلی آیت الله اعرافی برگزار شد.

دکتر عباس کلانتری: اتاق فکر شهرستان برای حوزه های مختلف تشکیل شده است
دکتر عباس کلانتری یکی از سخنرانان این مراسم بود که از طرف دانشگاهیان صحبت می کرد.
وی افزود: میبد به عنوان یک شهر دانشگاهی است. ۱۴ واحد دانشگاهی در شهرستان وجود دارد. کمبود دانشجو باعث شده که برخی از واحدها با مشکل روبرو شوند. بعضی از مراکز کارمندان و اعضا هیت علمی شان به اندازه ۷ تا ۸ هزار دانشجو است که این مقدار به یک چهارم تقلیل یافته است.
دکتر کلانتری با اشاره به اینکه اتاق فکر نخبگان شهرستان تشکیل شده است خاطرنشان ساخت: اتاق فکر شهرستان در حوزه های مختلف تشکیل شده است. مسائل مربوط به شهرستان از طریق راهنمایی به صورت طرح پژوهشی به اجرا در می آید.
وی ادامه داد: طرح مربوط به غیربومی ها، مرکز محله (مبلمان شهری) و آسیب های اجتماعی در اتاق فکر در حال بررسی است و برخی مانند طرح غیربومی ها به اجرا درآمده است.
حجت الاسلام آقایی: بحث دادخواست طلاق در شهرستان باید در اولویت باشد
حجت الاسلام آقایی رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میبد نیز در این جلسه گفت: بحث غیربومی ها در آینده به پایان می رسد. مشکلات بعد از غیربومی ها را داریم. بحث دادخواست طلاق در شهرستان باید در اولویت باشد.
وی افزود: مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج برای مزدوجین باید داشته باشیم. از ۱۰۰ درصد طلاق در شهرستان ۶۴ درصد وکالتی است. ۱۲ بندی که زوجین امضاء می کنند شوهر متعهد به این وعده ها می شود اصلا مطالعه نمی کند و خبر ندارد. باید مرکزی برای مشاوره در زمینه ازدواج در شهرستان ایجاد کنیم.
از دیگر مسائلی که حجت الاسلام آقایی به آن پرداخت گریز جوانان از مساجد و مجالس مذهبی بود. وی تاکید کرد: اعتقادات جوانان ما رو به ضعف است. در هر محله مسجدی به روز باید باشد و به بحث های اعتقادی که در ذهن جوانان ما وجود دارد پاسخ بدهند.
دکتر هادی زارعی: در ۵ تا ۷ سال آینده میبد قابل زندگی نخواهد بود.
دکتر هادی زارعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد میبد وضعیت محیط زیست میبد را بسیار اسفناک دانست و اظهار داشت: یکی از عوامل ناهنجاری ها عامل تنفسی و هوای آلوده است. ۴۵۰ آیه در قرآن درباره محیط زیست است. ۶۰درصد کاشی و سرامیک در میبد است اگر روند توسعه صنعت بی رویه ادامه پیدا کند در ۵ تا ۷ سال آینده میبد قابل زندگی نخواهد بود.
آیت الله اعرافی: آموزش و پرورش باید ذوق هنری بچه ها را در چارچوب ضوابط فرهنگی و شرعی رشد بدهد
آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در این جلسه با اشاره به اینکه مقرر شده است این جلسه دوماه یکبار در شهرستان برگزار شود افزود: در این نشست افراد از گروه های مختلف با کارکردها و سلایق متفاوت جمع می شوند و اصل این جمع با برکت و درست است. باید شهر به جایی برسد که یک همبستگی و همنوایی در آن به وجود آید.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به بیان ظرفیت های هنری شهرستان پرداخت و خاطرنشان ساخت: جامعه نیاز به امور گوناگون دارد. هنر یکی از چیزهایی است که برای ارتقاء و تعالی جامعه مهم و ارزشمند است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید ذوق هنری بچه ها را در چارچوب ضوابط فرهنگی و شرعی رشد بدهد.
آیت الله اعرافی قرآن و نهج البلاغه را سرشار از هنر دانست و تصریح کرد: خداوند و اولیاء الهی معارف خود را در پوشش هنر عرضه کردند.
وی با بیان اینکه ۱۹ کانون هنری در شهرستان میبد وجود دارد افزود: باید گلایه کلی از دستگاه های فرهنگی کشور داشته باشیم که هنوز در کشور ما هنر در جایگاه خود قرار نگرفته است.
هنری که شادی آفرین، انسان ها را فعال می کند، هنر قدسی است.
امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه نگاه جدی به حوزه هنر داشته باشیم گفت: هنری که شادی آفرین، انسان ها را فعال می کند، هنر قدسی است.
آیت الله اعرافی از مسئولین شهرستان خواست که هنر متعهد قدسی را از اولویت های کاری خود بگذارند و آن را در شهرستان توسعه بدهند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه ناهنجاری های جامعه را با هنر خوب می توان معالجه کرد افزود: در آموزش و پرورش طرحی تحت عنوان آشنایی بچه ها با ادبیات فارسی در حال اجرا است.
بچه ها اگر ادبیات فاخر ما را یاد بگیرند، خیلی مسائل حل می شود.
وی ادامه داد: اگر سعدی، حافظ و … در عمق خانه های ما ورود پیدا کنند مشکلات ما حل می شود. بچه ها اگر ادبیات فاخر ما را یاد بگیرند، خیلی مسائل حل می شود. بچه ها مجذوب کارهای وارداتی می شوند چون از اصل خود بریده شده اند.
امام جمعه میبد خاطرنشان ساخت: محوری که در این جمع باید به آن توجه کنیم رشد و اعتلای هنری است. شورای شهر باید بر توسعه هنر قدسی و اجتماعی سرمایه گذاری کند. فیلسمازی، تئاتر، خط و ادبیات میبد ظرفیت های خوبی دارد.
آیت الله اعرافی در ادامه سخنان خود به مقوله ورزش اشاره کرد و افزود: ورزش باید مورد حمایت قرار بگیرد در غیر این صورت ما عقب می مانیم و ضرر می کنیم. سلامت جامعه در گرو ورزش است.
محور بعدی که آیت الله اعرافی درباره آن صحبت کرد محور محیط زیست بود.
قطعا در سال های آینده کشور به ویژه استان و شهرستان ما از مشکلات محیط زیستی رنج خواهند برد.
وی در این باره گفت: محیط زیست استان یک بسته مرتبط است. قطعا در سال های آینده کشور به ویژه استان و شهرستان ما از مشکلات محیط زیستی رنج خواهند برد.
امام جمعه میبد اضافه نمود: نمی توان به خاطر محیط زیست میبد جلوی توسعه صنعت در میبد را بگیریم و در کنار ما اردکان، اشکذر و …. صنایع خود را توسعه دهند. همه استان باید در زمینه توسعه صنعت به یک نتیجه واحدی برسند و برنامه محیط زیستی واحدی را به اجرا بگذارند.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه در محور دیگر سخنان خود به مبلمان شهری شهرستان اشاره کرد و افزود: مبلمان شهری برای آسایش مردم است. خیلی بیش از این می شود کار کرد. بی عدالتی استانی در این زمینه داریم.
وی ادامه داد: شورا و شهرداری نیاز به تحولات اساسی دارند. این وضع موجود جوابگوی میبد در آن طراز لازم نیست. شورا و شهرداری باید فکری برای درآمدزایی کنند. البته درآمدزایی معنی آن فشار بر مردم نیست.

اخبار مرتبط

ارسال نظر