تاریخ : 14 جولای 2017 - 20:42 - شناسه خبر : 23351 اخبار شهرستان

امام جمعه موقت میبد:

باید محیط را برای کسانی که پرده عفاف را جریحه دار می کنند نا امن کرد

باید محیط را برای کسانی که پرده عفاف و حجاب را جریحه دار می کنند با امر به معروف و نهی از منکر نا امن کنیم چرا که جامعه اسلامی تحمل دریده شدن حریم عفاف و حجاب را ندارد .

به گزارش میبد آدینه ، حجت الاسلام محمد اعرافی ، پیروزی جبهه مقاومت در عراق و آزادی موصل را شکست نقشه های تجزیه طلبانه امریکا و دشمنان اسلام در منطقه و عراق خواند و تصریح کرد : این موفقیت باعث شکست طرح نوین خاورمیانه امریکایی در منطقه و شسکت توطئه اختلاف خانمان برانگیز قومی ، مذهبی و شیعه و سنی در عراق بود که  بعد از۳ سال اشغال موصل ، با تجلی نقش مرجعیت شیعه حضرت آیت الله العضمی سیستانی به نتیجه رسید .

خطیب جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد : نقش و کمک های مستشاری ایران و اسرار بر یکپارچگی عراق در آزادی موصل بسیار مهم و راهبردی بود .

* دشمن با ایجاد فتنه قصد سرنگونی نظام اسلامی را داشت

وی با گرامی داشت بیست و سوم تیرماه سال ۱۳۷۸ روز حماسه ملی و هبمستگی سیاسی این روز را در دفاع از ارکان نظام و رهبری انقلاب و پایان دادن فتنه ای که از جانب استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی انجام گرفت عنوان کرد و گفت : دشمن با فریب دادن عده ای و نیرنگ خود ، بلوایی را در این روز  به راه انداخت و به خیابان ها و دانشگاه تهران کشاند که قصد سرنگونی نظام اسلامی داشت .

امام جمعه موقت میبد با تاکید بر اینکه  دشمن از دشمنی خود دست برنمی دارد افزود : دشمن درصدد بود با ایجاد این فتنه ، دو دستی کشور را تحویل آنها بدهیم و از گذشته انقلاب خود توبه و در قید و بند استکبار و دشمن گردن نهیم .

حجت الاسلام اعرافی اظهار داشت : اگر امروز هم می بینید زمزمه هایی از این مسائل هست برای این است که دشمن می خواهد بگوید کارهای شما غلط است و این ایجاد یاس و ناامیدی در میان ملت است.

خطیب جمعه موقت میبد افزود : دشمن تخم فتنه را از همان اول انقلاب و ده ، پانزده سال پیش پاشیده بود تا با ایجاد فتنه نظام را تسلیم خود کند ؛ اما دیدید با بصیرت مردم و آگاهی سیاسی و اجتماعی و با آگاهی های آتش به اختیار ، مردم در مقابل فتنه ایستادند و فتنه را خنثی کردند.

* اگر مردم در صحنه باشند نظام مستحکمی خواهیم داشت

وی یادآور شد : همانطور که نهم دی در پاسخ فتنه ۸۸ ، همین مردم استوار و محکم و  بنیان مرصوص ، در مقابل دشمن شدند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند.

حجت الاسلام اعرافی با بیان اینکه اگر مردم در صحنه باشند نظام مستحکمی خواهیم داشت و کید دشمنان نمی تواند به این نظام صدمه بزند تصریح کرد : هر چند مسائل و مشکلات و گرانی هست اما باید به افق های متعالی نگاه کنیم که این افق های بلند می توان افتخاری برای ایران اسلامی بود و دشمنان بدانند ، تا این ملت زنده است و خون در رگ های این مردم جریان دارد نظام را حفظ خواهند کرد .

* شورای نگهبان دژ محکم برای حیات اسلامی است

وی با گرامی داشت سالروز تشکیل شورای نگهبان ،گفت : شورای نگهبان دژ مستحکم و نبض قوی برای نظام و ضامن ادامه حیات اسلامی است  که به فرمان امام تشکیل شد تا جلوی آنچه که مخالف اهداف نظام و قانون اساسی است گرفته شود .

حجت الاسلام اعرافی با بیان اینکه همه کشورها ، دیوان ، شورا و قانون و ایدولوژی خاصی را برای نظارت بر رعایت خط قرمزهای خود دارند اظهار داشت : شورای نگهبان هم در ایران اسلامی برای جلوگیری از تخلفات در کشور تشکیل شده است .

* باید محیط را برای کسانی که پرده عفاف را جریحه دار می کنند نا امن کرد

امام جمعه موقت میبد هفته عفاف و حجاب را گرامی داشت و با تاکید بر توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر افزود: نباید در شهر کسی عفاف و حجاب را لکه دار و عواطف مردم را جریحه دار کند.

حجت الاسلام اعرافی تصریح کرد : باید محیط را برای کسانی که پرده عفاف و حجاب را جریحه دار می کنند با امر به معروف و نهی از منکر نا امن کنیم چرا که جامعه اسلامی تحمل دریده شدن حریم عفاف و حجاب را ندارد .

وی خاطرنشان کرد : نباید منتظر بود تا نهادهایی بیایند و باید خانواده ها ، خانه های خود را مرکز کانون فرهنگی و حلقه های بصیرت کنند و در تابستان و اوقات فراغت ، امور فرزندان خود را اصلاح کنند .

* مناسبت ها:

خطیب جمعه موقت میبد ۲۵ تیر هفته بهزیستی و تامین اجتماعی را هم گرامی داشت و گفت : این نهادها با ماموریت هایی که در خدمت به محرومین و رسدیگی به مستضعفان دارند بسیار گسترده است و دولت هم باید همه توان خود را در رسیدگی به محرومین و نیازمندان به کار بگیرد .

وی ۲۵ تیرماه و ۲۱ شوال سال ۹۲ هجری قمری سالروز فتح اندولس توسط مسلمانان را هم گرامی داشت .

امام جمعه موقت میبد با تبریک جهانی شدن شهر یزد گفت : ثبت شهر یزد در فهرست جهانی یونسکو کار مهمی بود که قابل تقدیر است .

اخبار مرتبط

ارسال نظر