تاریخ : 16 جولای 2017 - 8:02 - شناسه خبر : 23410 اخبار شهرستان، اسلایدشو

مشايخ رئيس بهزيستي ميبد:

خيانت زوجين ۱۵درصد عامل طلاق در ميبد/ غيربوميان رشد طلاق در ميبد را افزايش داده اند

خيانت زوجين عامل ۱۵ درصد از طلاق هاي شهرستان است كه شبکه های اجتماعی، ماهواره و فساد و فحشای برخی از این مهاجرین از عوامل ایجاد کننده این خیانت می باشد.

به گزارش صداي ميبد:‌ به بهانه آغاز هفته بهزيستي اصحاب رسانه شهرستان با مشايخ رئيس اداره بهزيستي ميبد در سالن كنفرانس اين اداره ديدار و گفتگو كردند.

رئيس اداره بهزيستي ميبد با اشاره به اينكه میبد دومین شهرستان از نظر جمعیت در استان يزد محسوب مي شود گفت: بیش از ۱۸۰۰مددجو تحت پوشش اين اداره هستند که شامل معلولان جسمی، حرکتی، گفتاری و زنان سرپرست خانوار می باشد.

وي ادامه داد:‌ بیش از ۲۰۰ پرونده در حوزه اجتماعی در این مرکز وجود دارد.

رئيس بهزيستي ميبد با اشاره به وظايف زياد بهزيستي نسبت تخصيص سرانه مالي به اين اداره را بسيار اندك برشمرد و افزود: پولی که در سال برای مددجو می آید ۲۰ میلیون تومان بیشتر نمی شود.

رئیس اداره بهزیستی میبد با اشاره به طرح هايي چون دانشنامه ازدواج، مشاوره ژنتیک و طرح استاني آموزش حين ازدواج اشاره كرد و تاكيد كرد: اين طرح ها برای اولین بار در کشور در شهرستان در حال اجرا است و در برخی از این طرح ها میبد بعنوان پایلوت اجرای طرح انتخاب شده است.

وی با بيان اينكه در میبد ۵۰ نفر متقاضی فرزند خواندگی داریم گفت: در سال تنها می توانیم ۱ یا ۲ بچه به این خانواده های متقاضی بدهیم.

مشايخ طلاق و اعتیاد را مهمترین معضلات شهرستان معرفی و اظهار داشت: آمار طلاق و اعتیاد رشد قابل توجهی در شهرستان داشته است.

وي گفت:‌ از هر سه طلاق دلیل یکی از آنها اعتیاد و دلایل دیگر شامل بیماریهای اعصاب و روان، دخالت در زندگی زناشویی و عدم آشنایی با مهارتهای زندگی است.

وي مهمترين علت طلاق ها را اعتیاد دانست و تاكيد كرد: اعتیاد به مواد صنعتی در میبد کاهش یافته ولی اعتیاد سنتی رو به افزایش است.

مشايخ درصد معتادين ميبد نسبت به كشوري را ۲۴ درصد برشمرد و اضافه نمود: ۹۹درصد جنايت ها در شهرستان توسط معتادین صورت می گیرد و بیش از ۹۰ درصد زندانیان زندان اردکان معتادین هستند و ۵۰ درصد مراجعه كنندگان به اداره بهزيستي نيز معتاد هستند.

رئيس اداره بهزيستي ميبد با تاكيد بر اينكه آمار طلاق و اعتیاد در شهرستان با ورود مهاجرین افزایش یافته است تصريح كرد: خيانت زوجين عامل ۱۵ درصد از طلاق هاي شهرستان است كه شبکه های اجتماعی، ماهواره و فساد و فحشای برخی از این مهاجرین از عوامل ایجاد کننده این خیانت می باشد.

 

ارسال نظر