تاریخ : 25 جولای 2017 - 19:38 - شناسه خبر : 23459 اخبار استان

پيش‎‎بيني كاهش برداشت گردو در استان يزد

مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به خسارات ناشي از خشکسالی، سرمازدگی و طغیان آفت پروانه چوب‌خوار گردو به باغات گردوي استان، کاهش برداشت محصول گردو در استان را براي امسال پيش‌بيني كرد.

«یدالله جوادپور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، محصول گردو  را يكي از ميوه‌هاي سردرختی پر اهمیت در استان خواند و گفت: استان يزد با سطح يك‌هزار و ۲۷۷ هکتار باغات گردو، سالیانه حدود يك‌هزار و چهار تن محصول گردو تولید می‌کند .

وی براي امسال کاهش عملکرد محصول گردوي استان را پيش‌بيني كرد و گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات و خسارات ناشي از سرمازدگی و خشکسالی در سال جاری با کاهش عملکرد محصول گردو روبرو هستیم .

جوادپور در رابطه با طغیان آفت پروانه چوب خوار گردو نيز تصریح کرد: متاسفانه خشک‌سالی به هجوم پروانه چوبخوار گردو منجر شده و بسیاری از باغات با سابقه استان به ويژه در مناطق کوهستانی را تهدید کرده است .

وی در ادامه از شهرستان‌های تفت، مهریز، خاتم و بهاباد به عنوان شهرستان‌های پیشرو استان در توليد گردو ياد مي‌كند و مي‌گويد: برداشت گردو از باغات استان يزد از شهريورماه آغاز مي‌شود.

مدیر باغبانی جهادكشاورزي استان در پايان از مهم‌ترین گونه‌های گردو به گونه‌ي گردوی ایرانی اشاره و با بيان اين كه خوشبختانه استان یزد در تولید گردوی ایرانی موفق بوده است، يادآور شد: اين گردو در صنعت خوراکی جایگاه ویژه‌ای دارد و از خواص بسیاری نیز بهره‌مند است .

 

ارسال نظر