تاریخ : 30 ژوئن 2015 - 10:09 - شناسه خبر : 2348 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

معاون فرماندار میبد:

بهزیستی استان نسبت به قطب قرار دادن مرکز ژنتیک در منطقه باید تلاش کند

نگاه به این مرکز باید نگاه ملی و منطقه‌ای باشد و سعی شود آموزش (پی اچ‌دی) ژنتیک در این مرکز راه‌اندازی گردد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، در این نشست عملکرد موسسه خیریه و برنامه‌های آتی مرکز موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

امام‌جمعه میبد در این نشست ضمن تأکید به محوریت سند چشم‌انداز مرکز تحقیقات ژنتیک میبد گفت: همه مسئولین استانی و شهرستانی باید تمام توان خود را در پیشبرد این مرکز به کار بگیرند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: نگاه به این مرکز باید نگاه ملی و منطقه‌ای باشد و سعی شود آموزش (پی اچ‌دی) ژنتیک در این مرکز راه‌اندازی گردد.

معاون فرماندار میبد هم در این نشست بابیان اینکه مرکز تحقیقات ژنتیک میبد از سال ۱۳۹۱ به‌عنوان قطب ژنتیک جنوب شرق کشور در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر و خدمات آزمایشگاهی تخصصی ژنتیک در رشته‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: بنیاد پیشگیری از معلولین منطقه‌ای همراه با دانشگاه علمی کاربردی در رشته‌های ژنتیک و رفاه اجتماعی در این مرکز هم راه‌اندازی شده است.

سید محسن فلاح اختصاص بودجه عمرانی به این مرکز را خواستار و تعامل بیشتر موسسه خیریه با مرکز تحقیقات ژنتیک شد.

وی افزود نقش بنیاد پیشگیری از معلولیت‌های مادرزاد وارثی ژنتیک را از وظایف این موسسه عنوان و خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی استان نسبت به قطب قرار دادن این مرکز در منطقه باید تلاش و مساعدت لازم در جذب اعتبارات دولتی و خیرین برای رسیدن به سند چشم‌انداز مرکز را داشته باشد.

معاون فرماندار یادآور شد: این مرکز در سال‌های اخیر موفق به دستیابی به جدیدترین شیوه‌های آزمایشگاه ژنتیک و خدمات مشاوره ژنتیک در منطقه شده است.

فلاح افزود: این مرکز باید تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور ارائه خدمات تخصصی و راه‌اندازی (پی اچ‌دی) ژنتیک با دانشگاه علوم بهزیستی کشور داشته باشد.

ارسال نظر