تاریخ : 28 جولای 2017 - 20:10 - شناسه خبر : 23485 اخبار شهرستان

آیت الله اعرافی:

مسئولین در برابر تحریم های ظالمانه خام و بی توجه نباشند / ملت ایران با همه وجود در برابر تحریم ها و تجاوزها خواهد ایستاد

در آستانه شکل گیری دولت جدید انتظار موکد است که دولت و مجلس حقیقتا از بعضی از حواشی که گاهی موجب مشکلات برای کشور می شود دوری و خود را در متن اقتصاد و کار مردم قرار دهند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه قبل از این هم این گرگ ها به جان ملت ما افتاده بودند و هر روز به شیوه ای به رغم معاهده برجام و همه آنچه که ملت ما انجام داد به ما حمله کردند افزودند: اینها با کمال پررویی تقریبا به اتفاق آراء در مجلس ، پارلمان و ، کنگره و سنا ، با سلسله تحریم های جدید به بهانه های موشکی و مقاومت ، تحریم های جدیدی را بر علیه ایران وضع کردند که این یک تجاوز جدید و پیمان شکنی بسیار مهم است که ملت ما با همه وجود در برابر این تجاوز خواهد ایستاد.

خطیب جمعه میبد تصریح کردند : مسئولین ما باید در برابر این تحریم های ظالمانه خام و بی توجه نباشند چرا که دشمنان جز سکوت و استعمار ما چیز دیگری نمی پسندند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه عقب نشستن در برابر این گرگ ها صدمه های فراوانی به بار می آورد اظهار داشتند : برخی از بی توجهی به نگاه مهمی که رهبر معظم انقلاب فرمودند و برخی از ساده انگاری هایی که در مجلس انجام شد ، معلوم بود آینده نتایج مثبتی نخواهد داشت و نتایج منفی خود را نشان داد .

ایشان با بیان اینکه ما پیمان شکن و اهل سلاح اتمی نیستیم و آنها دروغ می گویند ، بر توجه بیشتر مسئولین و عمل جدی تر هیئت نظارت بر وظایف خود تاکید کردند و گفتند : راه پیشرفت کشور را در گرو کمک دیگران ندانیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، پیشرفت همه جانبه کشور را در گرو اقتصاد مقاومتی و مقاومت در جهان خواندند و با اشاره به تهدید روسیه از جانب غرب و تحریم های جدید ایران افزودند: راه موفقیت ما در عقل ، حکمت همراه با شجاعت و مبارزه قاطعانه در برابر این گرگ ها است .

آیت الله اعرافی گفتند : ملت ما دارا و بزرگ است ؛ جبهه مقاومت قوی است و باید کمربندها را بست ؛ به دشمن اعتماد نکرد و اقتصاد را بر پایه های خودجوش و درونزا مبتنی کرد.

* امت اسلام هیچگاه گریبان دشمنان اصلی را رها نخواهند کرد

امام جمعه میبد با اشاره به مسائل اخیر فلسطین و مسجد الاقصی ، تعرض به مسلمانان و مسجد الاقصی در هفته های اخیر را یکی از بندهای زشت پرونده سیاه اسرائیل دانستند و تصریح کردند: ما در کنار همه مسلمانان ، امروز در این جا بعنوان وظیفه انسانی و انقلابی همراهی مان را با ملت فلسطین و مقاومت اسلامی اعلام و این خشونت ها و تعرضات ظالمانه را با همه وجودمان محکوم می کنیم .

ایشان تصریح کردند : امریکایی ها ، صهیونیست ها و مزدوران وابسته آنها مانند آل سعود بدانند ، تفرقه افکندید ، مسلمانان را به جان هم انداختید ، اما جبهه مقاومت همانطور که در حلب و موصل و امروز در لبنان گریبان مزدوران شما را گرفته و مزدوران تکفیری را به فضل خدا به زمین خواهند زد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفتند : مقاومت اسلامی و امت اسلام ، هیچگاه گریبان دشمنان اصلی را رها نخواهند کرد و در برابر ظلم و ستم شما به ویژه در فلسطین و مسجد الاقصی ساکت نخواهند نشست و ملت ایران ، مقاومت اسلامی و ملت های مسلمان این راه را با افتخار ادامه خواهند داد .

* امیدواریم حج امسال باشکوه و سلامت برگزار شود

آیت الله اعرافی با تقدیر از حضور حجاج به حج امسال در مراسم نماز جمعه گفتند : امیدواریم حج امسال همراه با سلامت ، موفقیت و قبولی باشد .

امام جمعه میبد با اشاره به حضور تاثیر گذار ملت ایران در صحنه حج اظهار داشتند : آنها امروز ضعف های زیادی دارند و امیدواریم آنهایی که در جاهای مختلف شکست خوردند ، از این شکست ها درس بگیرند و همراهی کنند که حج به صورت باشکوه و قبولی و سلامت  انجام شود.

* امام رضا و حضرت معصومه (ص) هر دو سرمایه بزرگی هستند

آیت الله اعرافی با گرامی داشت ایام دهه کرامت و تکریم امامزادگان که با میلاد حضرت معصومه سلام الله علیه آغاز و با ولادت هشتمین خورشید فروزان منظومه ولایت امام رضا(ع) پایان می پذیرد گفتند : این دو چهره بزرگ و بانویی که قبر او مشعل فروزان حوزه های علمیه شد و هم امام رضا (ع) که نور ولایت او بر ایران و جهان تابید ، هر دو سرمایه های بزرگ همه هستند .

ایشان با بیان اینکه امامزادگان هم سرمایه های بسیار مهمی هستند بر لزوم شناخت روزافزون امام رضا سلام الله علیه و مقامات و درس هایی که در زندگی این امام بزرگ بود و درس های بسیار مهمی به بشریت داد که امروز هم دنیای اسلام به آن نیاز دارد تاکید کرد.

* گرامی داشت روز نماز جمعه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی روز نماز جمعه و ایامی که با ایام ارتحال آیت الله طالقانی و آیت الله مشکینی رحمه الله علیه ارتباط دارد گرامی داشتند و یادآور شدند : این دو عالم از چهره های بزرگی بودند که در مبارزات و اخلاق و تلاش برای مردم پیشگام بودند و هر دو از افتخارات منبر ، کرسی و خطبه نمازجمعه بودند.

امام جمعه میبد با بیان اینکه نماز جمعه بعد از انقلاب احیا شد و از نعم الهی است که این راه عبادت بزرگ را به روی ملت ما باز کرد گفتند : البته در نقاطی از کشور پیش از انقلاب هم نمازجمعه برگزار می شد و میبد ما این افتخار را دارد که سالها قبل از انقلاب نمازجمعه اقامه می شد و به ویژه نمازجمعه انقلابی مرحوم آیت الله اعرافی از مفاخر شهر و استان و کشور ماست که این ایام را گرامی می داریم .

* آیت الله شیخ فضل الله نوری سینه سپر کرد تا مشروطه مشروعه بماند

مدیر حوزه های علمیه کشور سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل نوری را هم گرامی داشتند و افزودند : این عالم فرزانه سینه سپر کرد تا مشروطه ، مشروعه بماند ؛ تا مشروطه سر از وابستگی به سفارت های انگلیس و روس درنیاورد و ابزاری برای از بین بردن حقوق مردم نشود .

ایشان گفتند : آیت الله شیخ فضل الله نوری برای مقابله با شریعت و معارف دین تا پای جان ایستاد و جان خود را در این راه  تقدیم کرد.

* اهداء خون مصداق بزرگ احسان و انفاق

خطیب جمعه میبد روز اهدای خون را یکی از بهترین احسان ها و انفاق ها خواند و گفتند : کسانی که توان آن را دارند ، خون خود را برای سلامت دیگران اهدا کنند .

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه یک اهدا خون می تواند جانی را از هلاکت نجات بدهد افزودند : اهداء خون ، یکی از مصداق های بزرگ احسان و انفاق است و از همه کسانی که در این فعالیت حیات بخش و جان بخش به مریضان تلاش می کنند تشکر می کنیم .

* فرزند سالم در دامن مادر پرورش می یابد

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با گرامی داشت روز شیر مادر گفتند : فرزندی سالم و با مهر و محبت پرورش می یابد که در دامن مادر پرورش پیدا کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تغذیه از شیر مادر و لطف و محبت در خانه را وظیفه اصلی همه خانواده ها برشمردند و تاکید کردند : جوانان ما وقتی خانواده تشکیل می دهند و ازدواج می کنند، باید بیشترین فکر آنها برای این باشد که در آن خانه و دامن خود ، فرزندان خوب تربیت شوند.

ایشان با بیان اینکه مهر تامین اسباب بازی مهر دورغین است و مهر و محبت و عاطفه اصلی باید از خانه و خانواده به فرزندان منتقل شود ، افزودند : مادران پیشگامان اصل مهم تربیت اند که یک وظیفه آنها شیر دادن است.

* نظام آموزشی ما باید روی حرفه آموزی متمرکز شود

رئیس جامعه المصطفی العالمیه روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای را هم گرامی داشتند و گفتند : امروز نظام های آموزشی ما به دلیل اینکه معلومات انتزاعی ارائه می کند اشکالات جدی دارد و مدرک کارشناسی ، ارشد و دکتری اگر به خدمت خوب منجر نشود ارزش ندارد.

امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه بخش زیادی از نظام آموزشی ما باید روی حرفه آموزی متمرکز شود اظهار داشتند : مراکز آموزش فنی حرفه ای ، دانشکده های فنی و علمی کاربردی را باید تقویت کرد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی باید در مسیر حرفه آموزی فنون پیش برود و آموزش و پرورش ما جای آموزش فنون و حرفه ها باشد افزودند : آموزش و پرورش باید روش فنون زندگی خانوادگی ، اجتماعی و کسب و کار درست را به بچه ها یاد دهند .

* دستگاهای خدماتی مشکلات صنایع را درک کنند

ایشان با تجلیل از حضور منسجم جمعی از کارگران صنعت کاشی در صفهای به هم پیوسته نماز وحدت بخش جمعه ، به مشکلات این قشر زحمت کش پرداخت و افزودند : تقاضا داریم مسئولین دستگاهها و نظام بانکی و اداری به مشکلات صنعت و این عزیزان توجه کنند .

امام جمعه میبد از دستگاههای خدمات رسان آب ، برق ، گاز و مخابرات خواستند ؛ مشکلات صنعت را که امروز در دوره رکود دشواری قرار گرفته اند درک و با آنها در حل مسائل و مشکلات همراهی کنند.

* دولت و مجلس در متن اقتصاد و کار مردم قرار گیرند

آیت الله اعرافی خاطرنشان کردند : در آستانه شکل گیری دولت جدید انتظار موکد است که دولت و مجلس حقیقتا از بعضی از حواشی که گاهی موجب مشکلات برای کشور می شود دوری و خود را در متن اقتصاد و کار مردم قرار دهند.

خطیب جمعه میبد با اشاره به وظایف کارفرمایان در قبال کارگران هم گفتند : کارفرمایان و صاحبان صنایع باید کارگر را از آن خود بدانند و آنها را عزیز بشمارند و درد کارگر و خانه او را درک کنند.

* کارفرمایان ،کارگران را عزیزبشمارند

ایشان با بیان اینکه کارگران ستون فقرات تولید ما هستند و امروز در بیش از ۴۰ واحد کاشی بالغ بر ده هزار نفر افتخار تولید برای شهر ، استان و کشور ایجاد کرده اند اظهار داشتند : به مشکلات صنایع باید توجه شود ، اما به مشکلات کارگران هم با دل و جان توجه کرد و با آنهایی که امروز چندین ماه حقوق شان را دریافت نکرده اند و زندگی آنها با مشکلات مواجه است باید همدردی کرد .

خطیب جمعه میبد تصریح کردند : انتظار این است هم مسئولین صنعت را مهم بشمارند هم صاحبان صنایع کارگران را عزیزان و همراهان خود بدانند چرا که فاصله کارگر و کارفرما در منطق اسلام نیست و باید با اخلاق و تعامل خوب و رسیدگی مناسب به کارگران به وظایف خودشان عمل کنند.

منبع: میبدآدینه

اخبار مرتبط

ارسال نظر