تاریخ : 2 آگوست 2017 - 11:19 - شناسه خبر : 23541 اخبار شهرستان

دکتر آقائی رئیس بیمارستان امام جعفر صادق (ع) :

۴۵۰میلیون تومان به بیماران بی بضاعت کمک شده است/ اخذ گواهینامه مدیریت کیفیت توسط بیمارستان میبد

پیگیری های زیادی برای افزایش تخت صورت گرفته و در سال ۹۵ نیز تعداد تخت بیمارستان از ۲۱۹ به ۲۵۹ تخت افزایش پیدا کردو امیدواریم امسال نیز بتوانیم با اخذ مجوزهای لازم تعداد تخت را افزایش دهیم.

دکتر ناصر آقائی رئیس بیمارستان امام جعفر صادق (ع) در شورای سلامت شهرستان میبد گزارشی از عملکرد این بیمارستان در سال گذشته را بیان نمود.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان امام جعفرصادق (ع) وی با اشاره به اینکه مجموعه مدیریتی بیمارستان با برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت و اجرای دستورالعمل های ابلاغی تلاش خود را برای ارتقاء و کیفیت خدمات درمانی برای شهروندان به کار گرفته است و موفق به کسب گواهینامه ایزو رسیدگی به شکایات و اخذ مجوز پذیرش بیماران بین الملل و همچنین گواهینامه مدیریت کیفیت شده است.

دکتر آقایی با اشاره به جذب ۳۸ نفر نیروی جدید در سال ۹۵ از تغییر وضعیت ۸۰ نفر از پرسنل پیمانی به رسمی و آزمایشی و پیگیری برای جذب نیرو در بخش هایی که بیمارستان با کمبود مواجه است خبرداد.

رئیس بیمارستان امام جعفر صادق (ع) در رابطه با تعداد تخت های بیمارستان و مشکل کمبود تخت خالی در پاره ای از مواقع گفت: پیگیری های زیادی برای افزایش تخت صورت گرفته و در سال ۹۵ نیز تعداد تخت بیمارستان از ۲۱۹ به ۲۵۹ تخت افزایش پیدا کردو امیدواریم امسال نیز بتوانیم با اخذ مجوزهای لازم تعداد تخت را افزایش دهیم.

دکتر آقایی همچنین از تجهیز و راه اندازی بخش های جدید در سال ۹۵ در بیمارستان میبد خبر داد و گفت در این خصوص فضای فیزیکی بخش ICU  توسعه یافته ، قسمت زنان بخش روانپزشکی راه اندازی گردیده و فاز دوم تاسیسات نیز به بهره برداری رسیده است همچنین اورژانس سرپائی با ۱۳ تخت نیز راه اندازی شده است. وی افزود یکی از مهمترین پروژه های ساختمانی که در سال ۹۵ مورد بهره برداری قرار گرفت تجهیز و راه اندازی اتاق زایمان با طرح و چیدمان جدید به متراژ ۷۰۰ مترمربع با قابلیت ۵ اتاق LDR بود .

افتتاح مهدکودک ، شروع پروژه ساخت درمانگاه دیابت ، کلینیک طب کار ، درمانگاه چشم پزشکی ، فیزیوتراپی ، اقامتگاه بیماران غیربومی و سالن کنفرانس با مشارکت خیرین و تامین اعتبار جهت تکمیل ساختمان سه طبقه مرحوم میهن دوست را از جمله اقدامات دیگر بیمارستان در سال ۹۵ عنوان نمود .

به گفته دکتر آقایی درصد اشغال تخت در بیمارستان میبد از ۵۳/۷۹ در سال ۹۴ به ۸۹/۰۱در سال ۹۵ افزایش یافته و تعداد کل پذیرش در آزمایشگاه نیز با افزایش دو هزار نفری در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ همراه بوده است.

همچنین تعداد اعمال جراحی سال ۹۵ با احتساب اعمال جراحی سرپایی نسبت به سال ۹۴  با چهل درصد افزایش به قریب پانزده هزار عمل رسیده و مراجعان به کلینیک تخصصی بیمارستان نیز با نزدیک به ۳۰ % افزایش به صدو شصت و یک هزار نفر رسیده است.

رئیس بیمارستان میبد در ادامه به خریداری تعدادی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز اشاره نمود و گفت: در بعضی از بخش ها همچنان نیاز به تجهیزات جدید داریم و درحال پیگیری هستیم تا این تجهیزات را تامین کنیم. تامین ۳ دستگاه یونیت دندانپزشکی ، رادیوگرافی دندان، دستگاه یورتروسکوپی ، نصب دستگاه اکو در درمانگاه ، نصب دستگاه ادیومتری در درمانگاه ، راه اندازی دو دستگاه ونتیلاتور ، راه اندازی دستگاه کمی لونسانس در آزمایشگاه ، راه اندازی ۴ دستگاه دیالیز جدید، راه اندازی سیستم مانیتورینگ برای بخش های اعصاب و روان و دیالیز و راه اندازی دستگاه دیالیز در بخش ICU ، برخی از اقداماتی است که در بخش تجهیزات پزشکی انجام شده است.

وی برگزاری ۲۳۰ ساعت کلاس های آموزشی حضوری ویژه کارکنان و کنفرانس های درون واحدی اختصاصی در هر بخش و برگزاری کلاس های آموزش CPR به صورت تئوری و عملی برای کلیه پرسنل و نیز تهیه پوستر و جزوه های آموزشی با موضوعات فشارخون ، دیابت ، سرطان را از جمله اقدامات در بخش آموزش در سال ۹۵ اعلام کرد.

دکتر ناصر آقایی از کمک و مساعدت به قریب ۱۶۰۰۰ نفر از بیماران بی بضاعت به مبلغ چهارصدوپنجاه میلیون تومان در سال ۹۵ خبرداد و گفت: خیّرین شهرستان نیز قریب ۳۰ میلیون تومان به بیماران نیازمند کمک نموده اند

رئیس بیمارستان میبد در بخش پایانی گزارش خود گفت که با تلاش و کوشش کارکنان موفق به اخذ گواهینامه اعتباربخشی ملی با درجه یک در ارزشیابی بیمارستان ها شدیم و از زحمات همه کارکنان عزیز قدردانی می نمایم .

وی از پیگیری و حمایت های آیت الله اعرافی امام جمعه و فلاح فرماندار میبدو دکتر دهقانی نماینده مجلس نیز قدردانی و اظهار امیدواری کرد که روند بهبود کیفیت و افزایش سطح ارائه خدمات در بیمارستان میبد با شتاب بیشتر ادامه یابد/ انتهای پیام

 

salamat (2) salamat (3) salamat4

salamat (1)

ارسال نظر