تاریخ : 8 آگوست 2017 - 14:01 - شناسه خبر : 23662 اخبار شهرستان، اسلایدشو

با همكاري كاشي ارچين، اداره كار و بهزيستي ميبد برگزار شد:

همايش مهارتهاي زندگي و آسيب هاي اجتماعي ويژه كارگران و تعاونگران ميبد

به همت اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي و همكاري بهزيستي و شركت كاشي ارچين ميبد، همايش يك روزه مهارت هاي زندگي و آسيب هاي اجتماعي ويژه كارگران و تعاونگران ميبد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان ميبد: رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي ميبد ضمن تبريك روز خبرنگار به خبرنگاران حاضر در همايش، توجه به مهارتهاي اجتماعي و آموزش آن را گام موثري در بهبود سطح آسايش زندگي عنوان و اظهار داشت: قطعا همه انسانها بدون داشتن مهارت لازم در ابعاد مختلف بويژه مهارت هاي زندگي قادر به فراهم نمودن آسايش و آرامش در زندگي خانوادگي و اجتماعي نخواهند بود.

2

سيد احمدعلائي با اشاره به نياز روز انسان ها به كسب مهارتهاي فردي،‌ رفتاري و اجتماعي و آموزش پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي تصريح كرد: تنها راه مقابله با آسيب هاي اجتماعي و ناهنجاري هاي شايع كه برخي از خانواده ها درگير آن هستند، كسب مهارت هاي رفتاري، مهارت هاي زندگي و اجتماعي است.

در ادامه اين همايش معاون پيشگيري سازمان بهزيستي استان با تاكيد بر نقش شناخت و آگاهي از مباني پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي بويژه اعتياد به مواد مخدر خاطر نشان كرد: شناخت آسيب هاي اجتماعي شايع، بويژه اعتياد به مواد مخدر، راهكاري ارزشمند براي مقابله با اين پديده شوم اجتماعي است.

3

دكتر صادقي پور با اشاره به كسب مهارتهاي زندگي و فردي به عنوان شيوه اي موثر در كاهش آسيب هاي اجتماعي تاثير گذار بر جامعه، خانواده و افراد اظهار داشت: قطعا آگاهي بخشي خانواده ها و افراد جامعه از تكنيك هاي مهارت زندگي و راه هاي مقابله با هجمه هاي اجتماعي از طريق به كارگيري قدرت تعقل و تفكر نقش بسزايي در كاهش آسيب هاي اجتماعي بويژه گرايش به مواد مخدر دارد.

وي در بخش “مهارت نه گفتن و قاطعيت” به تشريح مساله اعتياد و آلوده شدن جوانان به اين ماده افيوني پرداخت و يكي از دلايل اصلي گرفتار شدن جوانان به اين آسيب را نداشتن قاطعيت و عدم مهارت در نه گفتن در كنار نبود مهارت تفكر خلاق و نقادانه به پيشنهاد دوستان مبني بر استعلام دخانيات و مواد مخدر دانست.

گفتي است: در اين دوره آموزشي كه با همكاري شركت كاشي ارچين و  با حضور ۱۵۷ نفر از كارگران و تعاونگران ميبد برگزار شد در خصوص مهارتهاي هفت گانه زندگي، معظلات پيش روي خانواده ها، راه هاي مقابله با مشكلات خانوادگي، روش هاي پيشگيري از اعتياد و آسيب هاي طلاق گفتگو شد.

شايان ذكر است: همايش يك روزه مهارت هاي زندگي و آسيب هاي اجتماعي ويژه كارگران و تعاونگران شهرستان با حضور معاون پيشگيري سازمان بهزيستي استان، رئيس اداره تعاون كار و رفاه اجتماعي و رئيس بهزيستي ميبد، كارشناسان بهزيستي و جمع كثيري از كارگران و تعاونگران شهرستان در محل سالن همايش فرمانداري ميبد برگزار شد.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر