تاریخ : 17 آگوست 2017 - 20:43 - شناسه خبر : 23821 اخبار شهرستان، اسلایدشو

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

انقلاب اسلامی‌در ذاتش عزت و حکمت و عقلانیت و شجاعت و مبارزه وجود دارد/یکی از وظایف مهم رسانه پرداختن به آسیبهای اجتماعی است/نشاط اجتماعی یک ضرورت است و در چارچوب ارزشهای اخلاقی و دینی میتوان نشاط را تولید کرد

خیال نکنیم نشاط در مسائل حرام یا مشتبه است بلکه در چارچوب شرع هزاران کار نشاط آفرین را میتوان تعریف کرد.

به گزارش صدای میبد به نقل از میبد نیوز: صبح امروز از مدیران سایت‌های شهرستان میبد تجلیل شد .
آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان میبد ضمن قدردانی از فعالیت رسانه‌ها برای آگاهی بخش به جامعه بیان داشت: در موضوعات فرهنگی همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند باید فرهنگ انقلابی، دینی و اسلامی‌اولویت پیدا کند البته این به آن معنا نیست که مسائل مربوط به میراث فرهنگی را بگذاریم کنار. بلکه مقصود اولویتهاست.

وی افزود: مسائل مربوط به انقلاب را واقعا باید اهمیت داد. انقلاب اسلامی‌در ذاتش عزت و حکمت و عقلانیت و شجاعت و مبارزه وجود دارد. ارزش‌های انقلاب را کم نگیریم و آن را به درگیریهای سطحی تنزل ندهیم. اگر خدای ناکرده اینها را از دست بدهیم ۱۰۰ سال دیگر دنیا به ما خواهد خندید که چرا از این ظرفیتهای عظیم استفاده نکردیم.

امام جمعه میبد درباره نشاط اجتماعی اظهار داشت: در باب نشاط اجتماعی ما معتقدیم نشاط اجتماعی یک ضرورت است و در چارچوب ارزشهای اخلاقی و دینی میتوان نشاط را تولید کرد و افزایش داد. البته این مساله طبعا نیاز به سرمایه گذاری دارد و خیال نکنیم نشاط در مسائل حرام یا مشتبه است بلکه در چارچوب شرع هزاران کار نشاط آفرین را میتوان تعریف کرد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تایید این نکته که یکی از وظایف رسانه نقد منصفانه در زمینه مسائل مختلف جامعه می‌باشد، خاطر نشان کرد: رسانه‌ها باید نقد منصفانه را در دستور کار خود قرار دهند و آنجایی که در مبانی نقد داریم باید بیان کنیم و در جاهایی که نقاط مشتبه و اختلافی پیدا می‌شود، یکنفر باید حرف آخر را بزند و حرف آن یکنفر باید فصل الخطاب باشد.

وی یکی از وظایف مهم رسانه را پرداختن به آسیبهای اجتماعی دانست و گفت: همه ما در قبال آسیبهای اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد و محیط زیست مسئولیم و پیگیری این مسائل تکلیف شرعی، ملی و انسانی ماست و امیدواریم در این رابطه دولت جدید هم باید توصیه‌های رهبری را مورد اهتمام قرار دهد. شما خبرنگاران هم باید کمک کنید که این معضلات شناخته و راه‌حل‌های متناسب برای آن پیدا شود.

رئیس جامعه المصطفی در رابطه با عدم پاسخگویی مناسب برخی مسئولین به رسانه‌ها بیان داشت: گلایه رسانه‌ها از ارتباط نه چندان مناسب مسئولان با آنها حرف حقی است و از فرماندار محترم تقاضا داریم این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند و اگر نیاز به ابلاغ یا برنامه جدیدی است، این کار را بکنند.

وی در مورد تسهیل اعطای مجوز به رسانها در چارچوب قانون گفت: در موضوع دخالت سلیقه ای در اعطای مجوز و یا ندادن مجوز به برخی افراد، آقای هنردوست (سرپرست اداره ارشاد میبد) باید پیگیری کنند تا اگر حقی ضایع شده حتما جبران شود و البته موازین قانونی در این باره باید مراعات شود.

در پایان این مراسم با حضور آیت الله اعرافی و مسئولین شهرستان از خبرنگاران با اهدا لوح تقدیر و جوایز تجلیل شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر