تاریخ : 19 آگوست 2017 - 8:28 - شناسه خبر : 23830 اخبار شهرستان

تاخير سن ازدواج شايسته جامعه اسلامي نيست/صنایع دفاعی ناموس ماست ، بر سر آن باکسی مذاکره نمی کنیم

بیش از سه میلیون جوان، سن ازدواج آنها دیر شده و ده میلیون در سن ازدواج هستند. این مساله شایسته جامعه اسلامی نیست

* صنایع دفاعی ناموس ماست ، بر سر آن باکسی مذاکره نمی کنیم
به گزارش میبد آدینه ، آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته ، روز صنایع دفاعی را گرامی داشتند و با تاکید بر خلاف نظر بدخواهان عالم و جریان های خونخوار استکباری که میخواهند ما را خلع سلاح کنند و آمادگی دفاعی را از ما بگیرند تصریح کردند : دشمنان قاطعانه بدانند صنایع دفاعی ناموس ملت ماست و ما با هیچ کس بر سر ناموس مذاکره نمی کنیم و با تمام قدرت از این ناموس دفاعی خود دفاع خواهیم کرد .
مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کردند : آنها فکر نکنند ؛ در جایی که بر اساس مصلحت وارد توافق شدیم ، در دفاع از امنیت کوتاه میآییم : ملت ما از این ناموس خود و آمادگی رزمی و دفاعی خود کوتاه نخواهند آمد.
ایشان سالروز کوتای ۲۸ مرداد را یادآور شدند و با بیان اینکه خود امریکایی ها به نقش خود در کوتای ۲۸ مرداد اعتراف کردند که دولت مردمی را ساقط و رژیم  ستمکار را بر مردم ما تحمیل کردند اظهار داشتند : در کودتای ۲۸مرداد درس های بزرگی است و جریان دولت در آن موقع از ارزشهای اسلامی غافل و از اتکا بر عنصر مردمی دینی و ارزشی دور شد و یک نقطه عطف تاریخ را ورزق زد.
* جریان تند در امریکا به دنبال تحلیل قدرت ایران است
رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزودند : امریکایی ها این جریان تند خونخوار که امروز ترامپ آن را سردمداری می کند دنبال این است که قدرت ایران را تحلیل ببرند و قاطع می گویند که میخواهیم قدرت و ارزش ملت ایران را  نابود کنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند : آدم های پروریی که با دولت های بدون هر گونه مشروعیت دائم ارتباط دارند و تروریسم را در منطقه تقویت می کنند ؛ نسبت به یک نظام متکی به آراء مردم و این همه عظمت ، یاوه سرایی می کنند ؛ اما این یاوه سرایی ها راه به جایی نمی برد.
آیت الله اعرافی تصریح کردند : شما آمریکایی های سرکار امروز فکر نکنید که ۲۸ مرداد آن زمان است بدانید ؛ امرور انقلاب اسلامی در جهان طنین افکن و جبهه مقاومت در جهان منسجم و ملت ما انقلابی ، بیدار و هوشیار و ایران دارای رهبری آگاه و رشید است و هرگز قادر به تکرار کودتای ۲۸ مرداد در ایران نیستید.
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه راهی که طی می کنید  چند بار آزموده اید و شکست خوردید گفتند : به فضل خدا به همت  و آگاهی و بصیرت این ملت باز هم طعم شکست را خواهید چشید.
آیت الله اعرافی با قدردانی از طرحی که در مجلس در مقابله با امریکا و پاسخی به نقض عهدهای امریکا صورت گرفته تصریح کردند : باید دولت و مجلس بیش از این اقدامات اساسی تری در این زمینه انجام دهد.
خطیب جمعه میبد با تبریک پذیرش دانش آموزان  در کنکور  سراسری و کسب رتبه های  باارزش  و قدردانی از تلاش های دست اندرکاران ، تعلیم و تربیت و خانواده ها اظهار داشتند : امیدواریم این نسل جوان ما مانند گذشته در مسیر درست تعالی علمی و اخلاقی پیش برود.
ایشان خاطرنشان کردند : در تابستان شاهد فعالیت خوب مردمی در شکلهای مختلف در حوزه مسائل فرهنگی بودیم و در زمینه اوقات فراغت ، نهادهای فرهنگی برنامه های خوبی داشتند و نسل جوان و جامعه بیدار ما در مسائل فرهنگی قدم های بزرگی برداشتند اما کافی  نیست و به کارهای عمیق تر قرآنی و فرهنگی نیاز داریم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تجلیل از تلاش های نیروی انتظامی ، ستاد امر به معروف و دادستان در مواجه با منکرات گفتند : انتظار داریم با همبستگی این اقدامات ادامه  یابد .
ایشان خاطرنشان کردند : شهرستان میبد با یکصد هزار نفر جمعیت بیش از این به امنیت نیاز دارد و باید کمبود نیروی انسانی در نیروی انتظامی و امکانات جبران شود و نیاز به تاکید موکد در خطبه های آینده نباشد.

مناسبت ها:

امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته ، شهادت امام جواد علیه السلام را تسلیت گفتند و افزودند : امام جواد (ع) در یک مقطع حساس خدماتی ارزشمند را ارائه کردند.
حضرت آیت الله اعرافی با گرامی داشت نام و یاد شهیدان اسلام ، دفاع مقدس ، انقلاب اسلامی ، مدافعین حرم ، شهید حججی و شهدای شهرستان میبد ، به ویژه شهید اندرزگو که از شهدای عصر تنهایی اسلام بودند اظهار داشتند : این شهدا و شهید مدافع حرم شهید حججی نمونه مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان بودند.
خطیب جمعه میبد با اشاره به در پیش بودن ماه ذی الحجه به آثار و برکات دهه اول این ماه پرداختند و اظهار داشتند : ماه ذی الحجه مشتمل بر ایام روز عرفه ، عید قربان و فرصت های ناب خودسازی و اصلاح نفس است و علاقمندان و انسان های آماده خودسازی باید خود را برای بهره گیری از این ماه آماده کنند.
ایشان افزودند : حجاج عزیز ما در این ایام در کنار خانه خدا و حرم پیامبر خدا صلوات الله علیه باید از این فرصت ها و نعمت بزرگ حج نهایت بهره را ببرند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ازدواج علی (ع) و فاطمه (س) را گرامی داشتند و گفتند : ضرورت دارد همواره تاکید کنیم به جوانان و خانواده ها در اهتمام به ازدواج درست ، صحیح و به هنگام برای نسل جوان خودشان توجه کنند.
مدیر حوزه های علمیه میبد با بیان اینکه بیش از سه میلیون جوان ، سن ازدواج آنها دیر شده و ده میلیون در سن ازدواج هستند تصریح کردند : این مساله شایسته جامعه اسلامی نیست و برنامه ریزان و خانواده ها فکری برای معالجه مشکل اجتماعی بیاندیشند تا جوانان عزیز بتوانند در سنین مناسب ازدواج کنند.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه باگرامی داشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت و تبریک تشکیل دور جدید مجمع تشخیص مصلحت و دولت دوازدهم گفتند : امیدواریم با شکل گیر مجمع جدید و دولت جدید در مجلس شاهد فصل خوب در خدمت رسانی به مردم باشیم.
حضرت آیت الله اعرافی تصریح کردند : انتظار اکید از دولتمردان جدید در دولت دوازدهم این است ؛ چاره اساسی برای رکود ، بیکاری و مشکلات اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر آن بارها تاکید کرده اند بیاندیشند.
ایشان خاطرنشان کردند : انتظار موکد می رود در مسائل فرهنگی معنوی و اخلاقی شاخص های مهم اسلامی مد نظر باشد و دولت از آسیب هایی که در گذشته شاهد آن بودیم فاصله بگیرد و همت بلندی در پرتو مبانی اسلام و رهنمودهای رهبری در راستای رفع آسیب های اجتماعی و پایه ریزی برنامه های اساسی در ارتقاء مسائل فرهنگی با روحیه ارزشی و انقلابی باشیم .
امام جمعه میبد بزرگداشت بوعلی سینا  و روز پزشک را گرامی داشتند و با تبریک این روز به پزشکان و خادمان عرصه سلامت گفتند : از پزشکان و مراکز پزشکی طبعا انتظار می رود ؛ با اخلاق متعالی تر اسلامی در خدمت جامعه و نیازمندان باشند.
ایشان با تاکید بر اینکه از دولت جدید انتظار می رود طرح سلامت را ادامه و هم بعضی از آسیب هایی که کارشناسان بر می شمارند معالجه کنند ، اظهار داشتند : ارائه خدمت درمانی و بهداشتی به جامعه از وظایف خاص نظام و دولت است که باید به آن توجه کرد و اگر کسی محروم باشد نتواند خود را معالجه کند زیبنده جامعه اسلامی نیست.
خطیب جمعه میبد روز جهانی مسجد که به مناسبت آتش سوزی مسجدالاقصی به عنوان مساله مشترک جهان اسلام نامگذاری شده است را روز مقاومت ملتهای مسلمان در برابر رژیم صهیونیستی خواندند و گفتند : راه حل مسائل فرهنگی همه به مسجدهای پررنق بر می گردد و باید این سنگرها استوار باشد تا روحیه ارزشی ، مذهبی و انقلابی صیانت شود.
ایشان با بیان اینکه مسجد الگو شاخص های زیادی دارد ؛ برپایی سه وعده نماز ، حضور نوجوانان ، نظافت ، جاذبه فکری و معرفتی ، پایگاه ارزشهای الهی و گفتمان انقلاب اسلامی ، وجود زمنیه برای مطالعه و تامین نیازهایی که نمازگزاران دارند را از شاخص های مسجد الگو برشمردند و افزودند : مسجد باید روحانی تمام وقت برای پاسخگویی به مسائل داشته باشد ؛ دارای پارکینگ و فضای سرویس مناسب باشد.

ارسال نظر