تاریخ : 24 آگوست 2017 - 11:31 - شناسه خبر : 23889 اخبار استان

مدیرکل بهزیستی استان یزد:

سالیانه بیش از هزار و ۴۰۰ طلاق در یزد به ثبت می‌رسد

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: سالیانه بیش از هزار و ۴۰۰ طلاق در یزد به ثبت می‌رسد.

جلیل عفتی در مصاحبه با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به اهمیت بحث ازدواج، گفت: ازدواج به‌عنوان یک امر الهی در مسیر زندگی همه انسان‌ها قرارگرفته و از اهمیت زیادی برخوردار بوده است؛ لذا لازمه تشکیل زندگی خوب داشتن آگاهی لازم در این امر الهی است.

وی بابیان اینکه کودکان و نوجوانان درگذشته در مسیر رشد در تعامل‌های خانوادگی از یک سری آموزش‌ها و توانمندی‌های خاصی برخوردار بوده‌اند، افزود: بنا به فرموده امام علی (ع) مبنی بر اینکه «فرزندانمان را برای امروز و فردا آماده کنیم» در حال حاضر باید با تغییرات حاصل در جامعه و رشد فنّاوری با تمهیدات لازم و با بهره‌گیری از آگاهی‌های لازم در این راستا این فرموده را تحقق‌بخشیم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد آموزش مهارت‌های زندگی و آگاه‌سازی را از وظایف مهم سازمان بهزیستی دانست و تصریح کرد: افراد نباید درگیر حاشیه‌های ازدواج شوند و باید از مشکلاتی که در مسیر زندگی مشترک است اطلاع داشته تا بتوانند زندگی سالمی داشته باشند؛ که این امر با کمک دستگاه‌های مرتبط و توانمندی‌های خود افراد میسر خواهد شد.

عفتی ادامه داد: سازمان بهزیستی با ایجاد دوره‌های آموزشی سعی کرده است مفاهیمی همچون ازدواج را در ذهن جوانان بیدار کند. همچنین زمینه استفاده از فضای مجازی به‌واسطه بسته‌های آموزشی فراهم‌شده است که بر اساس این آموزش فطرت نهفته در درون آدمی را منجر به تشکیل خانواده کند.

این مسئول با تأکید بر اینکه در سال جاری ۱۰ هزار ازدواج در استان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری ازدواج در استان روند رو به رشدی داشته است که در این میان یزد بیشترین آمار ازدواج و خاتم و بهاباد از کمترین میزان ازدواج برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه سالیانه هزار و ۴۰۰ مورد طلاق در استان یزد به ثبت می‌رسد، عنوان کرد: با تمهیدات تدارک دیده‌شده در راستای کاهش طلاق بسیاری از این موارد از جریان طلاق خارج‌شده و منجر به سازش شده است.

عفتی تصریح کرد: طلاق می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد ولی از دید کارشناسان بهزیستی نداشتن مهارت‌های زندگی لازم برای زندگی اصلی‌ترین عامل طلاق است؛ چراکه افراد وارد زندگی مشترک می‌شوند ولیکن فاقد مهارت‌های لازم برای داشتن یک زندگی سالم هستند.

وی در پایان خطاب به خانواده‌ها خاطرنشان کرد: خانواده‌ها همان‌گونه که به آموزش‌های آکادمی فرزندان خود اهمیت می‌دهند باید در راستای آموزش مهارت زندگی آن‌ها نیز مطالبه داشته باشند.

 

ارسال نظر