تاریخ : 26 آگوست 2017 - 7:32 - شناسه خبر : 23910 اخبار شهرستان، اسلایدشو

فشارهاي مالياتي براي نابودي هنرصنعت زيلوي ميبد

شرکت تعاونی زیلوبافان میبد قدیمی ترین و تنها شرکت فعال در زمینه زیلو در کشور می باشد که متاسفانه فشارهای مالیاتی آنرا به نابودی می کشاند.

به گزارش صداي ميبد به نقل از ميبدخبر: عبدالکریم غنی پور مدیر شرکت تعاونی زیلوبافان میبد در این زمینه بیان داشت:  شرکت تعاونی زیلوبافان میبد قدیمی ترین و تنها شرکت فعال در زمینه زیلو در کشور می باشد که متاسفانه فشارهای مالیاتی آنرا به نابودی می کشاند.

وی افزود: با توجه به اینکه میبد بعنوان شهر ملی زیلو به ثبت رسیده ولی برخی از مسئولین بجای حمایت از تولیدکنندگان این هنر صنعت مشکلاتی را سر راه آن ایجاد می کنند. این شرکت هر سال مالیات خود را پرداخته و تصفیه حساب آنرا دریافت کرده است. دوماه پیش از طرف اداره دارایی با بنده تماس گرفته شد وبیان کردند که شما برای سال ۹۱ مبلغ ۲۶ میلیون تومان مالیات پرداخت کنید و این روند برای سالهای بعد نیز ادامه خواهد داشت.

غنی پور درباره علت این پرداخت مجدد مالیات گفت: وقتی علت را جویا شدم گفتند قانونی وجود داشته که اجرا نکرده ایم و در حال حاضر فشار آورده اند که باید آنرا اجرا کنیم و عنوان کردند که برای شما پیامک زده ایم البته باید این مورد بصورت مکتوب بدست ما می رسید. حالا فشار آورده اند که باید پرداخت کنید که ما زیر بار نرفته ایم و برای دکتر دهقانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نامه نوشته ام که به علت مشغله زیاد کاری پیگیری جدی صورت نگرفته است. به فرماندار که مراجعه کردم گفت اداره مالیات با شما ملاحظه خواهد کرد.

مدیر شرکت تعاونی زیلوبافان میبد اظهار داشت: با ادامه این فشار تصمیم گرفته ام شرکت را بفروشم و بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنم و با مابقی پول آن کارگاه دیگری در منطقه ای دیگر و یا در شهر همجوار که زیلوبافی هم دارد ایجاد کنم تا شرایط بهتری برای ادامه تولید و کار داشته باشم در همین رابطه تعدادی از دستگاههای تولید زیلو را از چرخه تولید خارج کرده ام که با این کار ۶۰ خانوار که از طریق زیلوبافی در میبد امرار معاش می کنند، بیکار می شوند ولی چاره ای ندارم شاید با این کار مسئولین مشکلات ما را بهتر درک کنند. هر چه فریاد زدیم کسی به دادمان نرسید.

وی در پایان اذعان داشت: امیدوارم آیت الله اعرافی و دکترکمال دهقانی نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی به این مساله ورود پیدا کنند و مشکل را پیگیری نمایند وگرنه مجبورم علیرغم میل باطنی بزودی شرکت تعاونی زیلوبافان میبد را با این قدمت و تعداد زیلوباف تعطیل کنم.

 

اخبار مرتبط

نظرات ارسال شده

  1. *** مسئولان میبدی که هیچی براشون مهم نیست
    فقط به فکر لین هستن که میزشون حفظ بشه
    شما فکر کن اگر در اردکان بود این شرکت چقدر همکاری باهاش میشد
    متاسفم برای میبد با این مسئولان بی لیاقتش

  2. یکی نیس به دادشون برسه
    اون از وضعیت سفال میبد، اینم از زیلو
    دیگه چیزی از صنایع دستی میبد مونده؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر