تاریخ : 10 سپتامبر 2017 - 7:46 - شناسه خبر : 24107 اخبار شهرستان

امام جمعه میبد:

دنیای اسلامی بیدار نشود ضربه خواهند خورد/سهم ۲۵درصدی تعاون در برنامه توسعه پنجم تحقق نیافت

نسل جوان ما باید ابعاد غدیر را درک و پایه های اعتقادی خود را محکم کنند .

امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته ، نقض برجام از سوی آمریکا را تاسف بار خواندند و با بیان اینکه هنوز پاسخ قاطعی به نقض برجام از سوی امریکا داده نشده است گفتند : هیئت ناظر بر برجام مجلس شورای اسلامی باید باحکمت ، هوشمندی ، تدبیر دقیق سیاسی و با کمال قاطعیت و شجاعت نسبت به نقض برجام از سوی امریکا اقدام کند.

حضرت آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه نباید از یاوه گویی هایی که امریکایی ها انجام می دهند ترسید بلکه باید قاطع و محکم ایستاد افزودند : انتظار ملت ما این است که مسئولان ما با الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ، موضع قاطع ، حکیمانه ، روشن و شجاعانه در برابر امریکاییها و نقض آنها نسبت به تعهداتشان از خود نشان دهند .

دنیای اسلامی بیدار نشوند ضربه خواهند خورد

خطیب جمعه میبد با اشاره به حوادث متعدد و ناگواری که در جهان اسلام در جریان است و ظلم و ستمهای بی شماری در بحرین ، یمن ، سوریه و عراق شاهد هستیم ؛ به نسل کشی اخیر در میانمار پرداختند و گفتند : جهان اسلام باید از این همه تفرقه افکنی ، ناآگاهی و ترس و رعب که رنج می برد و در مسیرهای ناروایی افتاده است را معالجه کند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه علمای اسلام ، روشنفکران ، دانشگاهیان و بزرگان عالم اسلام باید بیدار شوند تصریح کردند : دنیای اسلام اگر در این نقطه عطف تاریخی بیدار نشوند ضربه خواهد خورد .

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کردند : امروز هزاران نفر از علمای شیعه و سنی در افغانستان کنار هم نشستند در حالی که دست هایی می خواهد اینها را از هم جدا کند و این جدایی ها ، ناگاهی ها و غفلت ها موجب این همه ظلم و ستم در جهان شده است.

کشتار میانمار را برآمده از سیاست های امریکا و دخالت اسرائیلی ها میدانیم

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه باید بگرییم که مسلمانان اینجور در ضعف ها قرار گرفته اند تصریح کردند : امروز شاهد نسل کشی و ظلم بین المللی در میانمار هستیم که گروه های افراطی و خود ارتش به مسلمانان ظلم می کنند .

ایشان با تاکید بر اینکه ما جنگی را که در میانمار میگذرد جنگ بودایی و مسلمان نمی دانیم گفتند: بلکه آن را برآمده از سیاست های امریکایی ها ، دخالت صهیونیست ها و اغراض افراطی گروهی و دولت بی تعهد میانمار ، نسبت به مردم خویش می دانیم .

امام جمعه میبد اظهار داشتند : امروز ایران اسلامی بر اساس وظیفه الهی در همه نمازهای جمعه از این ظلم و ستم اعلام تنفر می کند و از مجامع بین الملل می خواهد به این موضوع رسیدگی کنند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی و دنیای اسلام چگونه می تواند چشم را بر این همه ظلم ببندد افزودند : امروز این ظلمی که در میانمار که هزاران هزار نفر را از خانه های خود آواره و ده ها نفر را به کام مرگ کشانده است محکوم می کنیم و از همه مسلمانان میخواهیم برای جبران این ظلم که اصل آن از سوی امریکاییها ، صهیونیست ها و ظالمان و مستکبران تاریخ است را محکوم و با صدای رسای خود همبستگی مان را با مردم عزیز میانمار مسلمانان مظلوم اعلام می کنیم .

تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه و مدارس و دانشگاهها

امام جمعه میبد آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه از اول شهریورماه را به طلاب حوزه های علمیه و اساتید آنها تبریک گفتند و افزودند : امیدواریم شاهد رشد و تعالی و اهتمام روزافزون حوزه های علمیه و تامین نیازهای فکری ، روحی و عاطفی مردم در حوزه ها باشیم.

خطیب جمعه میبد در آستانه شروع سال تحصیلی جدید مدارس و آموزش و پرورش و دانشگاهها هم گفتند : امیدواریم که برنامه ریزی های جامعی برای سال موفقیت آمیز تحصیلی ، تربیتی و اخلاقی در پیش روی مراکز علمی ما باشد.

هفده شهریور روز تاریخی و ماندگار در انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود هفده شهریور را روزی ماندگار و تاریخی در انقلاب اسلامی دانستند و اظهار داشتند : حادثه بزرگی که در شهریور رخ داد ، قصاوت عجیبی را که رژیم ستم شاهی علیه مردم انجام داد و مردم را مثل برگ پاییزی با کشتار خودش در خیابان های تهران به زمین ریخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حادثه هفدهم شهریور ارکان رژیم شاهنشاهی و وابسته به قدرتهای استکباری را متزلزل کرد ؛ هفده شهریور را روز تاریخی و سرنوشت ساز عنوان کردند و اظهار داشند : امروز گاهی می بینیم که افرادی بخاطر ضعفها و مشکلاتی که وجود دارد با اقداماتی می خواهند ؛ خباثت ، فضاحت و ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی را ناچیز جلوه دهند که این خیانت به تاریخ است .

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه آنهایی که تاریخ رژیم پهلوی را خواندند یا درک کردند ؛ حتما می دانند که ما چه دوره اسارت بار و وابستگی داشتیم ، گفتند : ما با فداکاری ملت و شهدای گرانقدر هفده شهریور از این همه اسارت ، ظلم ، وابستگی گذشته رژیم و استکبار رهایی یافتیم که نباید ناسپاسی کرد.

در دهه آینده نباید هیچ بی سوادی در سنین امکان سوادآموزی باشد

آیت الله اعرافی با گرامیداشت روز جهانی مبارزه با بی سوادی تاکید کردند : با وجود همه اقدامات مهم پس از انقلاب اسلامی و دو برابر جمعیت ، درصد باسوادی به ویژه در میان دختران و خانم ها افزایش و حضور بچه ها در آموزش و پرورش به صدرصد رسیده است .

امام جمعه میبد یادآور شدند : علیرغم این شاخص های امید هنوز هم درصدی از بی سوادی حتی در پایین سن ۵۰ سال را داریم که باید طراحی کنیم در دهه آینده هیچ بی سوادی در سنین امکان سوادآموزی وجود نداشته باشد.

سهم ۲۵درصدی تعاون در برنامه توسعه پنجم تحقق نیافت

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هفته تعاون را هم گرامی داشتند و تعاون را یکی از ارکان اقتصاد کشور طبق اصل های ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی خواندند و گفتند : بارها در برنامه های سوم ، چهارم ، پنجم و ششم توسعه پیش بینی شده است که تعاونی باید یکی از سه رکن قوی اقتصاد باشد .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه قرار بود در برنامه پنجم توسعه ، ۲۵ درصد از اقتصاد ما در حوزه تعاونی ها باشد افزودند : متاسفانه این امر محقق نیافت و باید با فرهنگ تعاون در سرمایه گذاری ، تولید و خدمات ، بیکاری را مهار و ضریب فقر را پایین بیاوریم .

ایشان با تاکید بر اولویت اختصاص میزان تسهیلات دولتی به بخش تعاون گفتند : باید بانک ها و نظام تسهیلاتی ما به سمت حمایت از تعاونی ها بروند و فقر را پایین و اشتغال را بالا ببرند.

امام جمعه میبد با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به اهتمام جدی به اقتصاد مقاومتی اظهار امیدواری کردند و گفتند : امیدواریم دولت جدید بیش از گذشته به توصیه های رهبری توجه و اقتصاد مقاومتی را برای رهایی از این اسارت ها با اعتماد به نفس ، اتکا به مردم ، چشم نداشتن به بیگانگان ، توسعه روابط با همسایگان و دنیا و اقتصاد تعاونی به کار بگیرند .

تبریک عید بزرگ غدیر

آیت الله اعرافی در ابتدای خطبه سیاسی خود عید بزرگ غدیر را به نمازگزاران تبریک گفت و افزود : واقعه غدیر مثل یک خورشید در تاریخ اسلام و بشریت می درخشد واقعه قطعی و آشکاری که حجت را بر همه تمام کرد.

امام جمعه میبد افزود : عید غدیر را باید بعنوان یکی از نخستین و بزرگترین اعیاد امت پیامبر بزرگ بداریم و از همه کسانی که به غدیر اظهار علاقه می کنند مراسم و جشن برپا می دارند تشکر کنیم .

ایشان خاطرنشان کردند : نسل جوان ما باید ابعاد غدیر را درک و پایه های اعتقادی خود را محکم کنند .

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد : جامعه باید سرشار از شادی و نشاط الهی و اسلامی با حفظ موازین شرعی باشد.

خطیب جمعه میبد میلاد امام کاظم سلام الله علیه را هم تبریک گفت و یاد و خاطره شهدای عالی قدر محراب ، شهید آیت الله مدنی ، آیت الله طالقانی ، شهدای هفدهم شهریور و شهدای دفاع مقدس ، انقلاب و مدافع حرم را هم گرامی داشت .

اخبار مرتبط

ارسال نظر