تاریخ : 16 سپتامبر 2017 - 7:08 - شناسه خبر : 24206 اخبار شهرستان

حجت الاسلام محمد اعرافی:

چه کسی باید به داد مسلمانان میانمار برسد / در انتخاب مدیران کلان استان به نظر بزرگان توجه شود

امروز دنیا نظاره گر نمایش جسدهای سوخته و مصلح شده مسلمانان میانمار در تلویزیون ، فضاهای مجازی و رسانه هاست ؛ در حالی که سازمان های بین المللی و مجامع جهانی در مقابل این نسل کشی ، سکوت اختیار کرده اند .

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته کشتار بی رحمانه مسلمان در میانمار از سوی دولت این کشور با حمایت قدرت های بزرگ بویژه امریکا و صهیونیست ها و حتی سعودی را محکوم کرد .
حجت الاسلام محمد اعرافی با بیان اینکه فاجعه کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار یک نسل کشی آشکار است افزود : امروز دنیا نظاره گر نمایش جسدهای سوخته و مصلح شده مسلمانان میانمار در تلویزیون ، فضاهای مجازی و رسانه هاست ؛ در حالی که سازمان های بین المللی و مجامع جهانی در مقابل این نسل کشی ، سکوت اختیار کرده اند .
وی با تاکید بر اینکه چه کسی باید به داد اینها برسد تصریح کرد : سوچی این زن جلاد و بی رحم که این جنایت را راه انداخته است ؛ از  نهادهای بین المللی جایزه صلح نوبل دریافت می کند ؛ بسیار مضحک و خنده دار است.
امام جمعه موقت میبد بسنده کردن تنها به یک بیانیه توخالی در قبال این نسل کشی مسلمانان میانمار را خوی دنیای بربریت و وحشی امروز خواند و گفت : سران کشورهای اسلامی به جای همراهی با صهیونیست باید سکوت خود را بشکنند و با تشکیل اجلاس فوق العاده سازمان  کنفرانس اسلای عزم خود را برای جلوگیری از این تراژدی وحشتناک در جهان اسلام جزم کنند .
خطیب جمعه موقت میبد به با قدردانی از ارسال کمک های دولت به بنگلادش در حمایت از مردم مظلوم میانمار ، خواستار  ارسال کمک های بیشتر و حمایت از مسلمانان شد .
سلامت خانواده روی جامعه اثر دارد
حجت الاسلام اعرافی در ادامه بیست و پنجم ذی الحجه روز تکریم خانواده و بازنشستگان ، سالروز کشتار در صبرا و شتیلا توسط دشمن صهیونیستی و اشغال بیروت و ارتحال مرحوم ایت الله خزعلی یاور امام و رهبری را گرامی داشت .
وی با بیان اینکه امروز خانواده بعنوان یک نهاد اصلی جامعه مورد هدف استکبار و بدخواهان است اظهار داشت : سلامت خانواده روی جامعه اثر دارد بنابراین ، خانواده ای که زن و شوهر نسبت به هم مهربان ، احترام متقابل ، با وفا و صمیمی هستند و  مصالح خانواده را رعایت و نسبت به اولاد احساس مسئولیت میکنند اساس اصلاح واقعی در یک کشور هستند .
گرامی داشت سالروز امام جمعه فقید میبد
امام جمعه موقت میبد ۲۸ شهریور سالروز رحلت بزرگ مرد این دیار مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ محمد ابراهیم اعرافی را گرامی داشت و افزود : حضور این مرد که بنیان مرسوس در مقابل طاغوت بود و پیشاپیش مردم در راهپیمایی ها و تظاهرات زمان ستم شاهی ، آگاه و بصیر و مجاهد حرکت می کرد هرگز از یاد نمی بریم .
موازین اسلامی در ایام محرم رعایت شود
حجت الاسلام اعرافی با تسلیت فرارسیدن ایام حزن و اندوه محرم و عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) ، کرامت انسانی ، امیده به آینده ، سازش ناپذیری و هیهات من الذله در مقابل استکبار و عدم تسلیم در مقابل دشمن و تسلیم محض در برابر خداوند را از پیام های مهم محرم و عاشورا برشمرد و گفت : همه مردم و هیئت های عزاداری باید موازین اسلامی و قوانین و مقررات را در این ایام برای برگزاری مراسم محرم و عاشورا رعایت کنند .
در انتخاب مدیران کلان استان به نظر بزرگان توجه شود
امام جمعه موقت میبد با اشاره به انتخاب مدیران کلان استان از سوی وزارت کشور هم گفت : اگر بحث جابه جایی در مدیران کلان استان هست ، مسئولان وزارت کشور و مسئولانی که متصدی این امر هستند باید فردی که انقلابی جهادی و خدوم است و خدمت به مردم را به موقعیت جناحی و فردی خود ترجیح می دهد انتخاب کنند.
خطیب جمعه موقت میبد با تاکید بر تعهد و تخصص مدیران انتخابی تصریح کرد : باید در انتخاب مدیران ارشد ، نظر و دیدگاه صاحب نظران و بزرگان استان ، از جمله نماینده ولی فقیه ، خبرگان ، نمایندگان استان و ائمه جمعه  هم مورد توجه قرار بگیرد تا مدیر خوبی ار جانب دولت در این استان داشته باشیم که به همه امور و مشکلات این استان از جمله مساله مهم اشتغال و آب اهمیت دهند.
روز مباهله یکی از اعیاد مسلمانان است
وی با تشریح روز مباهله پیامبر گرامی اسلام و خاندانش با نصارا و مسحیان نجران در سال دهم هجری قمری ، این روز را یکی از اعیاد مسلمانان خواند و گفت : روز مباهله روز جلالت و مقام اهل بیت است و این روز را باید به عید غدیر وصل کنیم .
حجت الاسلام اعرافی با بیان اینکه مباهله روز نزول آیه تطهیر است و در روایات اهل سنت و شیعه در متون اسلامی و روایی آیه مباهله مخصوصا درباره جلالت و مقام اهل بیت است گفت : پیامبر گرامی اسلام در حالی که دست حسنین را گرفته بود و امیرالمومنین و پشت سرشان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها حرکت می کردند و در مقابلشان اصحاب نصارا و مسیحیان نجران قرار داشتند ، با استدالال و منطق ، مصمم به انجام مباهله بود که اسقف مسحیان به چهره مصمم پیامبر خدا و اهل بیت نگاه کرد و گفت : هرگز با شما مباهله نمی کنیم چرا که از کسی که مصمم به مباهله است می ترسم راستگو دربیاید در این صورت بلای بزرگی بر سر ما خواهد آمد.
در جشن عاطفه ها انفاق کنید
وی با گرامی داشت روز جشن عاطفه ها که مرحله اول آن پنج شنبه و جمعه برگزار شد گفت :کسانی که دارای مال و مکنت هستند و دستشان به دهانشان می رسد در این روز انفاق کنند تا خانواده هایی که توانایی تامین لباس و لوازم التحریر و نیازهای دانش آموزان خود را ندارند از درس و تحصیل عقب نمانند .

منبع: ميبد آدينه

اخبار مرتبط

ارسال نظر