تاریخ : 17 سپتامبر 2017 - 12:11 - شناسه خبر : 24208 اخبار شهرستان، فرهنگی

والدین و مشکل مدرسه رفتن فرزند!

روال رفتن به مدرسه را چند هفته قبل از شروع سال تحصیلی برای او برقرار کنید…

به گزارش صداي ميبد:ترس از مدرسه، یکی از مشکلات رایج در میان کودکان است. چرا که جدا شدن از محیط امن و آزاد خانواده و پدر و مادر، و مواجه شدن با مدرسه و نظم و ترتیبی که لازمه محیط آموزشی است برای کودکان قابل تحمل نیست و اکثر والدین در سال اول مدرسه با چنین مشکلی مواجه هستند. برای کمتر نمودن این ترس و آمادگی برای رفتن به مدرسه نکات زیر توصیه می‌شود.

  • قبل از شروع سال تحصیلی او را به مدرسه ببرید و با فضای داخلی مدرسه آشنا کنید. ضمنا با معرفی مدیر و ناظم مدرسه و توضیح آنچه در مدرسه می‌گذرد، آمادگی و آشنایی لازم را به او بدهید. همینطور می‌توانید خاطرات خوب خود از مدرسه رفتن را برایش تعریف کنید.
  • با خرید لوازم مدرسه ذهن او را آماده و به او انگیزه بدهید.

یکی از راههای به هیجان آوردن کودک برای رفتن به مدرسه، خرید لوازم اعم از کیف،‌کفش و لوازم التحریر است. بهتر است چند هفته قبل از شروع مدرسه، او را با خود همراه کنید و طبق میل و سلیقه او این لوازم را برایش تهیه کنید.

  • روال رفتن به مدرسه را چند هفته قبل از شروع سال تحصیلی برای او برقرار کنید.

به این معنی که او را به ریتم دوران مدرسه عادت بدهید. مثلا اینکه شبها ساعت ۹ بخوابد و صبح در ساعت معین از خواب بیدار شود، صبحانه، ناهار و شام و میان وعده‌ها را در زمانهای مشخص که به زمان مدرسه نزدیک است به او بدهید تا کاملا به ریتم مدرسه رفتن عادت کند. اگر خواسته باشید همزمان با شروع مدرسه عادات و رفتارهای او را تغییر دهید برای او سخت و ناراحت کننده و برای شما مشکل آفرین است.

  • همه چیز مدرسه را خوب برایش تشریح کنید. اینکه او دوستانی پیدا خواهد کرد و باید هر روز به آنها سلام کند و برای آنها احترام قائل باشد، اینکه ممکن است از سوی بعضی از همکلاسی‌هایش طرد شود. اینکه باید چگونه از خودش مراقبت کند و در زمان درس چه رفتاری داشته باشد و… گفتن این واقعیتها او را برای پذیرش آنها آماده‌تر می‌کند.
  • زمینه دوستی با یکی از همکلاسیهایش را فراهم کنید تا بتواند با او ارتباط عاطفی پیدا کند، و از استرسی که در محیط مدرسه براو وارد می‌شود بکاهد.
  • به رفتارهای مثبت او در رابطه با ایجاد آمادگی برای مدرسه مثل مرتب کردن کیف و کفش،‌پوشیدن لباس،‌خواب و بیداری به وقت و… امتیاز بدهید و وقتی امتیاز به حد معینی رسید به او جایزه بدهید.
  • با رعایت همه این نکات باز هم شاید کودک ابراز دلتنگی کند، شما باید در یکی دو ماه نخست با نق زدنها و دلتنگی‌های او کنار بیایید و با مشورت با مدیر و معلم مدرسه، زمینه رفع این مشکل را فراهم کنید.

 

این تنها یکی از موضوع مهم تربیتی است که در کتاب والدین موفق به آن پرداخته شده است و شما والدین گرامی می توانید با خرید این کتاب با راهکارهای مناسب در موضوعات مختلف تربیت فرزند آشنا شوید کتابی که دکترمحمدحسین فلاح دکترای روانشناس و آموزش کودکان آن را به همه پدرو مادرها توصیه کرده است. شما می‌توانید این کتاب را با ۳۰٪ تخفیف از فروشگاههای حسابی، فجر،‌عرشیا تهیه نماید و یا با مرکز پخش آن به شماره ۰۹۳۹۷۸۶۷۶۵۵  تماس بگیرید.

ارسال نظر