تاریخ : 18 سپتامبر 2017 - 10:02 - شناسه خبر : 24216 اخبار شهرستان

بیش از ۳۰ درصد بیماران اچ آي وی مثبت میبد غیربومی هستند/ميبد بعد از مركز استان بيشترين بيمار اچ آي وي را دارد

محمدرضا جانب اللهي

۳۱ درصد بیماران اچ آی مثبت شهرستان میبد غیربومی هستند که ۲۰ در صد آن فقط به استانهای جنوبی کشور اختصاص دارد.

به گزارش صداي ميبد: ۳۱ درصد بیماران اچ آي وی  مثبت شهرستان میبد غیربومی هستند که ۲۰ در صد آن فقط به استانهای جنوبی کشور اختصاص دارد.
دکتر کازرونی رئیس اداره ایدز مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در مراسم افتتاح مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری شهرستان میبد گفت : اگرچه شهرستان میبد پس از مرکز استان، بالاترین بیمار اچ آی مثبت را دارد اما نگاه ما به این موضوع همواره باید مثبت باشد چرا که آمار بالای بیماری در یک منطقه، همیشه نشانه وجود مشکل در آن نقطه نیست. بلکه عملکرد خوب همکاران ما در بخش غربالگری، بیماریابی، مشاوره و مراقبت بیماران می تواند به شناسایی بیشتر مبتلایان منجر گردد و اگر این اتفاق، در سایر استان ها و شهرهای کشور نیز رخ می داد امروز دیگرشاهد این نبودیم که بخش زیادی از بیماران ما از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی با اشاره به آمار ۳۱ درصدی بیماران غیربومی تحت پوشش مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری میبد گفت: به هر صورت فرهنگ خوب یزدیها و موقعیت جغرافیایی استان و این شهرستان باعث شده حجم مهاجرت ها به این سمت، افزایش یابد اما باید بپذیریم این افراد، در حال حاضر، عضوی از جامعه ما هستند و همانطور که می توانند در بحث تأمین نیروی انسانی و رونق اقتصادی شهر، مفید و مؤثر واقع شوند در بالا بردن آمار بیماریها و آسیب ها نیز بی تأثیر نیستند.
دکتر کازرونی ضمن تشکر از همکاری مسئولین استان و شهرستان میبد در راه اندازی مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری، تعهد، علاقه و پشتکار تیم مشاوره، مراقب و درمان این مرکز را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد این مرکز بتواند گام های مؤثرتری در افزایش هر چه بیشتر سطح آگاهی مردم و ارائه خدمات به موقع بردارد.
شایان ذکر است کلیه خدمات غربالگری، بیماریابی، مشاوره و درمان اچ آی وی در مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری محرمانه و بصورت رایگان انجام می گردد و از ابتدای سال جاری تا نیمه شهریورماه ۱۳۹۶ تعداد پنج بیمار جدید مبتلا به اچ آی وی در شهرستان میبد شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

 

ارسال نظر