تاریخ : 25 سپتامبر 2017 - 13:07 - شناسه خبر : 24377 اخبار شهرستان

سعید مشایخ رییس بهزیستی میبد:

۱۷۵ ناشنوا و كم شنوا تحت پوشش بهزيستي ميبد قرار دارند

زبان اشاره، ایجاد فرصت برابر و مشارکت کامل ناشنوایان در امور اجتماعی همانند افراد ناشنوا می باشد.

به گزارش صداي ميبد:‌ مشایخ رییس بهزیستی میبد با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته جهانی ناشنوایان (۲تا۸مهر) با  شعار مشارکت کامل با زبان اشاره! گفت: زبان اشاره، ایجاد فرصت برابر و مشارکت کامل ناشنوایان در امور اجتماعی همانند افراد شنوا هستند.

وي افزود: در حال حاضر تعداد ۱۷۵ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی میبد هستند و از خدماتی شامل گفتار درمانی، تربیت شنوایی، سمعک و باتری آن، کمک هزینه کاشت حلزون و…. برخوردارند.

وی ادامه داد: به طور متوسط سالیانه دو مددجو کاشت حلزون می گردند و کمک هزینه آن از طرف بهزیستی پرداخت می گردد. همچنین مرکز تحقیقات ژنتیک میبد خدماتی در راستای پیشگیری از معلولیتها از جمله شنوایی ارائه می دهد و با توجه به اینکه هزینه این آزمایشات زیاد می باشد اداره بهزیستی کمک هزینه این آزمایشات را به خانواده ها پرداخت می کند.

رئيس بهزيستي ميبد اضافه نمود: جهت پیشگیری از کم شنوایی و ناشنوایی كودكان، مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و مشاوره قبل از بارداری به خصوص اگر فرد ناشنوایی در فامیل وجود دارد توسط زوجين صورت گیرد.

مشایخ گفت: در امر تحصیل نيز ناشنوایان نیز مانند سایر معلولین دیگر از خدمات کمک هزینه تحصیلی و دانشجویی برخوردار می باشند.

رییس بهزیستی میبد در پایان با اشاره به اينكه بیش از ۷۰۰نوزاد در شهرستان در ۶ماهه اول سال جاری تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی با همکاری بهزیستی میبد و بیمارستان امام جعفرصادق(ع)قرار گرفته اند افزود:‌ با شناسایی به موقع نوزادان ناشنوا و کم شنوا و مداخلات زود هنگام می توان از بروز دیگر اختلالات در آنها پیشگیری کرد.

ارسال نظر