تاریخ : 28 اکتبر 2017 - 19:45 - شناسه خبر : 24814 اخبار شهرستان

بازرسي هاي مستمر لازمه كاهش حوادث ناشي از كار

با توجه به احتمال بيشتر در بروز حوادث ناشي از كار در كارگاه هاي ساختماني، معدني، ريخته گري، ذوب فلزات، نفت و پتروشيمي، در نظر داريم بازرسي هاي مشترك با حضور تمام نمايندگان دستگاه هاي عضو اين كارگروه در روزهاي سه شنبه هر هفته برگزار نمائيم.

به گزارش روابط عمومي اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي ميبد: دومين جلسه كارگروه راهبري ايمني شهرستان ميبد با هدف هماهنگي بين دستگاه هاي مرتبط در راستاي بازرسي هاي مشترك و هدفدار، با حضور كارشناسان عضو اين كارگروه در محل اداره تعاون، ‌كار و رفاه اجتماعي ميبد برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه سيد احمد علائي، رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي ضمن تاكيد بر اهميت مقوله ايمني و بازرسي مشترك از كارگاه هاي پرخطر با مشاركت تمام اعضاء كارگروه شهرستان اظهار داشت: با توجه به احتمال بيشتر در بروز حوادث ناشي از كار در كارگاه هاي ساختماني، معدني، ريخته گري، ذوب فلزات، نفت و پتروشيمي، در نظر داريم بازرسي هاي مشترك با حضور تمام نمايندگان دستگاه هاي عضو اين كارگروه در روزهاي سه شنبه هر هفته برگزار نمائيم.

رئيس اداره تعاون،‌ كار و رفاه اجتماعي ميبد با اشاره به اينكه عدم رعايت اصول ايمني در كارگاه هاي پرخطر به عنوان تهديدي جدي براي سرمايه هاي انساني و منابع مادي شناخته مي شود، تصريح كرد: توجه به پيشگيري از حوادث ناشي از كار از طريق بازرسي هاي مستمر و اعلام نواقص احتمالي در فرايند اجراي كار، محيط كاري، ابزار و وسايل مرتبط به كارگران و كارفرمايان به عنوان مهمترين برنامه هاي اين كارگروه به شمار مي رود كه در اين خصوص اميدواريم شاهد همكاري خوب دستگاه هاي عضو در اجراي اين طرح باشيم.

در ادامه اين جلسه كارشناس بازرسي كار ميبد ضمن تاكيد بر معرفي مسوول ايمني واجد شرايط از سوي دستگاه هاي مرتبط در اين طرح گفت: قطعا آموزش ايمني به كارگران و كارفرمايان نقش بسزايي در كاهش حوادث ناشي از كار دارد كه اميدواريم با اجراي دقيق اين طرح و همكاري موثر تمامي دستگاه هاي مرتبط در اين طرح شاهد كاهش حوادث ناشي از كار در شهرستان باشيم.

گفتني است: در اين طرح دستگاه هاي اجرايي شهرستان شامل شهرداري، نظام مهندسي، شبكه بهداشت و درمان، اداره برق، آب و فاضلاب، اداره صنعت،‌ معدن و تجارت، شركت گاز، شركت نفت و فرمانداري با اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي ميبد همكاري دارند.

DSC03941 DSC03952 DSC03956

ارسال نظر