تاریخ : 17 دسامبر 2017 - 10:42 - شناسه خبر : 25311 اخبار استان

يزد، ميزبان رقابت‌هاي حوزه ۴ جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي

استان يزد در روزهاي پاياني آذرماه، ميزبان رقابت‌هاي حوزه چهار كشور بيستمين جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان است.

به گزارش ايسنا – منطقه يزد، «عباسعلي دانافر» مدير كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان يزد در جمع خبرنگاران در اين باره تصريح كرد: اين رقابت‌ها از ۲۸ تا ۳۰ آذرماه با حضور قصه‌گويان برتر از استان‌هاي خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، كرمان، هرمزگان و يزد برگزار مي‌شود.

وي افزود: در اين دوره از مسابقات در مجموع ۶۶۹ قصه‌گو در پنج بخش آزاد، مربيان كانوني، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، مربيان و فراگيران ثبت‌نام كردند كه در مسابقات منطقه‌اي يزد ۲۷ قصه‌گوي برگزيده براي راه‌يابي به مسابقات كشوري باهم رقابت مي‌كنند.

وي با اشاره به اين كه يزد در اين مسابقات بيشترين شركت‌كننده در بخش آزاد را دارد،  ادامه داد: از مسابقات منطقه‌اي يزد در نهايت شش قصه‌گوي برتر به مسابقات كشوري كه اوائل بهمن‌ماه در تهران برگزار مي‌شود، راه مي‌يابند.

به گفته دانافر،‌ در استان يزد ۱۹۸ قصه‌گو در بخش‌هاي مختلف با هم رقابت كردند كه ۴۳ نفر به مرحله استاني و از ميان آنها هفت نفر به رقابت‌هاي حوزه چهار كشور راه يافته‌اند.

اين مسئول در پايان برنامه‌هاي حاشيه‌ي اين رقابت‌ها در يزد نيز اشاره كرد و از مهمترين آنها را برگزاري نشست‌هاي تخصصي و علمي قصه‌گويي با حضور اساتيد برجسته كشوري، اعزام تعدادي از قصه‌گويان به مدارس، اماكن عمومي و مراكز درماني براي قصه‌گويي، دعوت از دو هزار دانش‌اموز يزدي براي حضور در اين جشنواره و بهره‌ گرفتن از قصه‌ها، بازديد شركت‌كنندگان جشنواره از اماكن ديدني و تاريخي يزد و در نهايت برگزاري جشن شب يلدا ذكر كرد.

 

ارسال نظر