تاریخ : 24 دسامبر 2017 - 19:15 - شناسه خبر : 25355 اخبار شهرستان1

تفاهم نامه خواهر خواندگی بین شهر میبد و نایین امضا شد

طی سفر یک روزه شهردار و اعضای شورای شهر به شهر نایین ضمن بازدید از مراکز دیدنی و صنعتی این شهر، پیمان خواهرخواندگی بین دو شهر امضا شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد، طی سفر یک روزه شهردار و اعضای شورای شهر به شهر نایین ضمن بازدید از مراکز دیدنی و صنعتی این شهر، پیمان خواهرخواندگی بین دو شهر امضا شد.

اسدزاده شهردار میبد عنوان کرد: طی این سفر یک روزه موارد مهم دو شهر میبد و ناین مطرح شد از جمله  بحث پتانسیل های علمی و وجود دانشگاه های متعدد، اردوهای دانش آموزی و همچنین ارتباط دانشگاه ها و حوزه های علمی بین دو شهر که می توانند هر دو از این پتانسیل ها استفاده کنند.

وی به موضوع صنعت و کشاورزی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه میبد یک شهر صنعتی است می توانیم در این حوزه و حوزه های دیگر از جمله کشاورزی و استفاده از منابع آب بخصوص کشت داروهای گیاهی سرمایه گذاری و همکاری مشترک داشته باشیم.

اسدزاده اظهار کرد:از موضوعات مهمی که مورد توجه قرار گرفت بحث بافت تاریخی است، شهر نائین پتانسیل های خوب و مشابه در بجث بافت تاریخی دارد از جمله نارین قلعه، مسجد جامع و… است.

شهردار میبد صنعت گردشگری را یک صنعت قالب و درآمد زا عنوان کرد و افزود: از جمله پروژه های مشترک، بحث ستاد تحصیلات نوروزی که بهترین فرصت برای استفاده از امکانات جهت معرفی دو شهرستان در محور شمال به جنوب و بالعکس می باشد.

موضوع پزشکی ازدیگر مواردی بود که شهردار میبد به آن اشاره نمود و تجربه کاری پزشکان و جایگاه علمی شهرستان میبد را یادآورشد و عنوان کرد: تخصص و تجربه پزشکان میبدی باعث شده تا بخشی قابل توجهی از مراجعین از شهرستان نایین باشد که بحث سهولت در امر نوبت دهی و اسکان مراجعین باید در دستور کار قرار گیرد.

وی از دیگر موارد گفتگو، برگذاری نمایشگاه های مشترک بخصوص در بحث صنایع دستی و مشاغل خانگی،آشنایی تور های گردشکری هردو شهرستان، بحث حمل و نقل بین شهری، سرمایه گذاری مشترک توسط صاحبان صنایع در شهر نایین، تامین نیروی انسانی در بحث معماری بافت تاریخی و سنتی در نایین، بحث پسماند و ایجاد کارخانه مشترک بین اردکان، نایین و میبد و … عنوان نمود. که بر اساس این نقاط مشترک تفاهم نامه خواهرخواندگی در شش محور اصلی بین شهرستانهای میبد و نایین به امضا رسید.

ارسال نظر