تاریخ : 31 دسامبر 2017 - 12:37 - شناسه خبر : 25401 اخبار شهرستان، اسلایدشو

مدير كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد:

۴ بانك استان، آماده پرداخت تسهيلات اشتغال فراگير

مدير كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد با اعلام اين خبر افزود: سهميه تسهيلات اشتغال فراگير استان، به چهار بانك رفاه، سپه، كشاورزي و تجارت ابلاغ شده است.

مدير كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد با اعلام اين خبر افزود: سهميه تسهيلات اشتغال فراگير استان، به چهار بانك رفاه، سپه، كشاورزي و تجارت ابلاغ شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ميبد، «فريبا آيت‌الهي» در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان میبد که به منظور بررسي طرح‌هاي اشتغال فراگير ارائه شده به كارگروه ميبد برگزار شد گفت: با توجه به سهميه ابلاغي استان به چهار بانك از هشت بانك عامل اين طرح، دستگاه هاي اجرايي شهرستان با ارسال فراخوان به متقاضيان، هر چه سريعتر نسبت به بررسي و تصويب طرح‌ها در كارگروه ميبد و ارسال به استان اقدام كنند.

آيت‌الهي با اشاره به اينكه طرح‌هاي رسته هاي پراشتغال در اولويت كارگروه اشتغال است افزود: سهم استان يزد از تسهيلات اشتغال فراگير ۲۷۷ ميليارد تومان است كه در اين خصوص طرح‌هايي كه بيشترين اشتغال و توليد را داشته باشند در اولويت پرداخت تسهيلات قرار مي گيرند.

وي در ادامه با اعلام اينكه طرح كارورزي به عنوان راهكاري خلاقانه در جهت جذب فارغ‌التحصيلان دانشگاهي به بازار كار به شمار مي آيد، گفت: عمده برنامه هاي دولت در سال جاري حول محور اشتغال فارغ‌التحصيلان دانشگاهي معطوف است كه در اين راستا طرح كارورزي نه تنها موجب مهارت اندوزي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي از طريق كار در واحدهاي توليدي و خدماتي مي شود بلكه با مشوق هايي كه دولت در نظر گرفته زمينه اشتغال راحتر اين افراد نيز فراهم شده است.

مدير كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان با بيان اينكه جذب كارورزان هيچ تعهدي از نظر قوانين كار و بيمه اجباري در دوره كارورزي براي كارفرما ندارد تصريح كرد: به استناد اين طرح، فارغ‌التحصيل دانشگاهي مي تواند به منظور كسب مهارت هاي عملي به مدت ۴ تا ۶ ماه در يك واحد توليدي مشغول به كار گردد كه در اين مدت ماهيانه مبلغي از سوي دولت به وي پرداخت مي گردد و در صورتي كه پس از اتمام اين دوره،‌ كارورز توسط واحد توليدي به كار گرفته شود، كارفرما به مدت ۲ سال از ۲۳ درصد سهم بيمه كارفرما معاف است.

وي در خصوص سهميه كارورزان شهرستان ميبد گفت: طبق آخرين آمار سرشماري نفوس و مسكن، در شهرستان ميبد يك هزار و ۲۵۷ نفر فارغ‌التحصيل بيكار وجود دارد كه با توجه به وجود يك هزار و ۴۰۰ واحد توليدي فعال در اين شهرستان، سهميه جذب ۳۰۲ كارورز در سال ۹۶ به شهرستان ميبد ابلاغ شده است كه در اين خصوص واحدهاي داراي ليست بيمه به ازاي هر سه نفر كارگر بيمه‌شده امكان جذب يك كارورز و واحدهاي كوچك داراي ليست بيمه كمتر از ۳ نفر نيز مي‌توانند يك نفر كارورز را به مدت ۴ تا ۶ ماه به كار گيرند.

آيت‌الهي با بيان اينكه در حوزه مشاغل خانگي نيز ۱۶ ميليارد تومان براي استان يزد در نظر گرفته شده كه اين مبلغ نسبت به سال گذشته ۷ برابر رشد داشته است خاطر نشان كرد: بانك‌هاي رفاه و صادرات به عنوان بانك‌هاي عامل در پرداخت اين تسهيلات معرفي شده‌اند كه سهميه هشت ميلياردي بانك رفاه ابلاغ و تاكنون طرح‌هاي مشاغل خانگي به ارزش پنج ميليارد تومان به اين بانك معرفي شده و پيش بيني مي‌شود تا پايان سال مابقي سه ميليارد تومان سهميه اين بانك نيز معرفي گردند.

وي سقف تسهيلات مشاغل خانگي را ۲۰ ميليون تومان اعلام و افزود: سقف اين تسهيلات در سال ۹۶ از پنج ميليون تومان به ۲۰ ميليون تومان افزايش يافته كه نرخ كارمزد اين تسهيلات چهار درصد در نظر گرفته شده و به تمام كسانيكه تمايل دارند در محيط خانه ي خود كسب و كار خانگي با رعايت ضوابط و مقررات راه‌اندازي كنند تعلق مي‌گيرد.

در ادامه محمد‌جواد احمدي معاون فرماندار ميبد نيز ضمن تاكيد بر اطلاع‌رساني دقيق به عموم مردم از سوي دستگاه‌هاي اجرايي و آماده‌سازي درخواست‌هاي متقاضيان جهت طرح در كارگروه اشتغال شهرستان گفت: دستگاه‌هاي اجرايي هر چه سريعتر نسبت به ارسال فراخوان طرح‌هاي اولويت‌دار شهرستان به متقاضيان اقدام و طرح‌ها را بعد از هماهنگي با بانك‌هاي عامل و بررسي كارشناسانه جهت تصويب به كارگروه اشتغال ارائه نمايند.

وي با اشاره به فرصت مناسب به وجود آمده از طريق طرح كارورزي جهت اشتغال فارغ‌التحصيلان دانشگاهي به بازار كار گفت: به منظور تسريع در جذب فارغ‌التحصيلان شهرستان به بازار كار خلاصه‌اي از طرح توسط اداره تعاون،‌ كار و رفاه اجتماعي شهرستان آماده و به فرمانداري ارسال گردد تا به تمام دستگاه‌هاي اجرايي و صنايع شهرستان ابلاغ گردد.

1-(1) 1-(3) 1-(4) 1-(5) 1-(6) 1-(10) 1-(9) 1-(8) 1-(7)

اخبار مرتبط

ارسال نظر