تاریخ : 31 دسامبر 2017 - 18:58 - شناسه خبر : 25422 اسلایدشو، ایران و جهان

هیچ‌وقت مشکلات مردم در کف خیابان‌ها حل نمی‌شود/ اصولگرایان به دنبال تسویه حساب سیاسی نیستند/ برخی با اغراض سیاسی تجمعات را به خشونت کشیدند

عضو مجمع محققین و مدرسین باتأکید براینکه هیچ‌وقت مشکلات مردم در کف خیابان‌ها حل نمی‌شود گفت: وقتی عده‌ای به خیابان می‌ریزند نمی‌توان مردم را از یکدیگر جدا کرد چون ممکن است از گروه‌های تکفیری و خارجی به داخل این تجمعات بیایند.

حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمی قم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به اعتراضات اقتصادی مردم و سوءاستفاده برخی جریانات از گله‌مندی آنها اظهار داشت: مسائل اخیر اتفاقات خوشایندی نیست و نمی‌توان منشأ آن را صرفاً مشکلات اقتصادی و معیشتی دانست چراکه تحریک برخی رسانه‌ها، بزرگ‌نمایی مشکلات از سوی صداوسیما و برخی دست‌های خارجی در این اتفاقات دیده می‌شود.

فاضل میبدی بابیان اینکه اگر دولت نتوانسته مسائل اقتصادی را حل کند راهش این نیست که مردم به خیابان بیایند و شعار بدهند هرچند که اعتراضات مدنی حق آن‌ها است، افزود: این‌طور نمی‌شود که به خاطر گران شدن تخم‌مرغ مردم به خیابان بیایند، زمان احمدی‌نژاد که وضع اقتصادی بدتر بود چرا مردم به خیابان نمی‌ریختند؟

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید براینکه هیچ‌وقت مشکلات مردم در کف خیابان‌ها حل نمی‌شود، یادآور شد: وقتی عده‌ای به خیابان می‌ریزند نمی‌توان مردم را از یکدیگر جدا کرد چراکه ممکن است از گروه‌های تکفیری و خارجی به داخل این تجمعات بیایند.

وی افزود: گروهی از مردم به خاطر مطالبات مدنی به خیابان آمده و تجمعات خیابانی برگزار کرده‌اند اما ممکن است در این بستر برخی با اغراض سیاسی تجمعات را به خشونت تبدیل کنند.

فاضل میبدی خاطرنشان کرد: وقتی نارضایتی زیرپوست جامعه شکل می‌گیرد برخی مسئولان ما متوجه نمی‌شوند یا دیر متوجه این موضوع می‌شوند که در این صورت ‌تر و خشک با یکدیگر می‌سوزد و به نظر بنده مسئولان هر سه قوه باید مشکلات را درک کنند و بفهمند.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره حمایت گروه‌های مختلف از جمله اصولگرایان از دولت مشروع و قانونی دوازدهم گفت: در این موقعیت فعلی در شرایط داخل و خارج تنها چیزی که ما را نجات می‌دهد، اتحاد ملی، وحدت و عدم دو قطبی‌سازی است؛ چراکه آقای روحانی بارأی مردم انتخاب‌شده و هر نوع تضعیف این دولت خلاف شرع و خلاف عقل است.

وی درخصوص حمایت رقبای انتخاباتی روحانی از دولت دوازدهم و عدم تسویه‌حساب سیاسی در شرایط فعلی تأکید کرد: اصولگرایان بسیار کار خوبی کردند و این وظیفه همه جناح‌های سیاسی است. ما باید هر گامی را که برمی‌داریم در جهت تقویت منافع ملی کشورمان باشد و در غیر این صورت صلاح نیست؛ مشکلات تنها در قوه مجریه نیست و مسئولان باید پیام این اعتراضات مردم را بگیرند و مشکلات را حل کنند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر