تاریخ : 9 فوریه 2018 - 18:46 - شناسه خبر : 25657 اخبار شهرستان

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

انقلاب با دشمنی های بی پایانی مواجه بوده و خواهد بود/حضور در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن وظیفه شرعی ملی و دینی همه ماست

مبادا ما به خاطر خطاها و مشکلاتی که وجود دارد ، از این پدیده مبارک و نعمت بزرگ الهی غافل بمانیم و ناسپاسی کنیم ؛ چرا که اگر ما این انقلاب و دستاوردهای عظیم را ناسپاسی کردیم حتما ضربه هایی خواهیم خورد که قرن ها باید تحمل کنیم

به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با تسلیت ایام فاطمیه و گرامی داشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، بیانات خود را در چند محور در خصوص این پدیده بی نظیر و نعمت بزرگ الهی به نمازگزاران تشریح کردند.
آیت الله اعرافی در محور اول بیانات خود گفتند : انقلاب اسلامی پدیده بی نظیر در عالم بود که خداوند این انقلاب و تحول بزرگ فرهنگی ، فکری ، معرفتی و اجتماعی و سیاسی و جهانی را به دست شما پدید آورد.
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه هیچ چیزی نباید ما را از اتصال به این منبع فیاض انقلاب اسلامی دور بدارد اظهار داشتند : انقلاب اسلامی در عصری پدید آمد که هیچ منطق مادی و کسی گمان نمی برد که بار دیگر دین ، اسلام و منطق وحی در عرصه زندگی بشر امروز نقش آفرینی کند.
ایشان یادآور شدند : مبادا ما به خاطر خطاها و مشکلاتی که وجود دارد ، از این پدیده مبارک و نعمت بزرگ الهی غافل بمانیم و ناسپاسی کنیم ؛ چرا که اگر ما این انقلاب و دستاوردهای عظیم را ناسپاسی کردیم حتما ضربه هایی خواهیم خورد که قرن ها باید تحمل کنیم .
مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کردند : هرگز این سخن به معنای این نیست که به مسئولی و برنامه ای و طراحی نقد نکنیم ، اعتراض نکنیم و پی گیری نکنیم و این معناش این است که کسی بیاید و کلیت انقلاب اسلامی ، حضور دین در هدایت بشر و امواج انقلاب اسلامی را انکار و به سمت تصویرهای زیر رو از انقلاب اسلامی برود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند : اگر در زمان امیرالمومنین همه مردم فریب گروه های مقابل امیرالمومنین را نخورده بودند و با او همراهی کرده بودند و در زمان قیام عاشورا مردم فداکارانه همه چیز را تحمل و حجت خدا را همراهی کرده بودند قطعا تاریخ جور دیگری ورق می خورد.
انقلاب اسلامی درصد شاخص دارای رتبه عالی و مناسب است 
ایشان با بیان اینکه امروز هم ما در نقطه عطف تاریخی هستیم تصریح کردند : بسیار جای تاسف و تاثر دارد که امروز گفته هایی نشر پیدا کند که رژیم شاهنشاهی که دین و دنیای ما را تباه کرده بود را بزک کنند و رژیم استکباری مثل امریکا و اسرائیل را دوست بپندارند و انقلاب شکوهمند اسلامی را قدرناشناسی کنند که اگر فرهنگ عامه ما به این سمت برود حتما سقوط خواهیم کرد و دنیا و دین مان را از دست خواهیم داد.
آیت الله اعرافی گفتند : انقلاب اسلامی با خطرهای زیادی مواجه است ، اما صدها شاخص در حوزه های زیرساختی ، آموزشی ، پژوهشی ، صنعت معدن ، بین الملل ، ارزشهای متعالی استقلال ، آزادی داریم که به گفته کشورهای خارجی در رتبه های عالی قرار داریم که نسل امروز باید با مطالعه و دقت خود هم نسبت به گذشته تاریخ و هم نسبت به دیگران تحلیل کنند و این نقاط قوت برجسته را بشناسد.
ما باید پای آرمانهایمان بایستیم
امام جمعه میبد در محور دوم بیانات خود اظهار داشتند : انقلاب با دشمنی های بی پایانی مواجه بوده و خواهد بود.
مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کردند : ما یا باید از اسلام ، شرافت و کرامت ، آزادی و استقلال مان دست برداریم که اگر برداریم هم آنها از ما دست برنخواهند داشت ؛ یا باید پای این آرمانها بایستیم.
جنگ ، ترور ، نفوذ ، تحریم و تبلیغات سهمگین بین المللی تجربه ۳۹ ساله ماست
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه ملت ما نشان داده که در برابر این دشمنی ها تسلیم نخواهد شد خاطرنشان کردند : جنگ ، ترور ، نفوذ ، تحریم ، تبلیغات سهمگین بین المللی و فشارهای سنگین در همه قلمروهای اجتماعی و سیاسی و تبلغیاتی تجربه ۳۹ ساله ماست و هیچ روزی این ملت به خاطر استقلال و اسلام خواهی که دارد از این زنجیره توطئه ها رها نبوده است.
ایشان گفتند : دشمنان نظام و انقلاب هر بار با طراحی توطئه های خود اعلام کردند که ضربه آخر را خواهند زد اما به فضل خدا در هر بار شکست خوردند و این توفیق الهی بوده است.
دشمنان اقتصاد امنیت و امید ما را هدف گرفته اند
آیت الله اعرافی با بیان اینکه دشمنان امروز اقتصاد ، امنیت ، ایمان ، نسل جوان و گوهر امید ملت ما را هدف قرار داده اند تصریح کردند : علیرغم برجام و معاهده می بنید که در اقتصاد آماده هیچ همکاری نیستند و آن را مانند شمشیر و گرو بالای سرما نگه داشته اند .
خطیب جمعه میبد گفتند : آنها با بهره گیری از فضاهای مجازی و تبلیغات سنگین دروغ ها و شایعه ها با اغتشاش های شیطانی و با سوار شدن بر موج اعتراضاتی که برخی از آنها درست است تلاش می کنند گوهر امید را از دل ملت ایران بربایند تا از همه پنجره ها وارد شوند.
مدیر حوزه های علمیه کشور یادآور شدند : مساله سوم به طور خاص دستگاههای برنامه ریز ما هستند که مواجه با اشکالاتی است و آنهایی که با رای مردم در مسند قدرت بودند خدمات زیادی کردند و باید هم دستاوردها و هم کینه و عداوت را با هم ببینیم .
مسئولین نباید از ارزشهای متعالی اسلام و ارتباطات مردمی فاصله بگیرند
امام جمعه میبد با اشاره به برخی نگرانی ها هم گفتند : یکی از نگرانی ها این است که مسئولین ما از ارزشهای متعالی اسلام و انقلاب و سبک حکمرانی و مدیریت و ارتباطات مردمی فاصله بگیرند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضعف های برنامه ریزی و مدیریتی در قوای مختلف و نهادها را دومین نگرانی در جامعه دانستند و افزودند : ما چشم انداز ، سند های پنج ساله و  ده ها سیاست هایی که از عقل جمعی برخواسته و رهبری آن را اعلام کردند باید مورد توجه قرار داده و با عزم و اراده و  پای کار ایستادن آنها را دنبال کنیم .
آیت الله اعرافی ، اشکلال در نظارت و ارزیابی و مبارزه با فساد ، تبعض و فاصله طبقاتی ، درک نسل جدید و برنامه خوب برای آنها و اختلافات بی جا و فاصله گرفتن از محورهای وحدت که ولایت فقیه رکن استوار و اساسی را از دیگر نگرانی ها عنوان کردند و گفتند : باید دستگاههای برنامه ریز این نگرانی ها را رفع کنند.
ایشان خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت : در کنار همه ملت ایران و در مواجهه با همه توطئه های سهمگینی که با آن مواجه هستیم ، با صدای رسا باز هم اعلام می کنیم که ما بر پیمانمان با خون شهدا ایستاده ایم.
مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند : در نار نقد ، اشکال و قبول ضعف های خود  پیمان ما با شهدا استوار است و هرگز ما از راه اسلام و انقلاب اسلامی و شهدا برنخواهیم گشت .
حضور در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن وظیفه شرعی ملی و دینی همه ماست
خطیب جمعه میبد اظهار داشتند : با همه حجمه های عظیم دشمنان و تعرضی که به انقلاب اسلامی و منافع ملت ایران توسط امریکا ، اسرائیل و مزدورانشان می شود و برای اینکه در برابر ناامنی بایستیم و پیام امنیت و وحدت و استواری خودمان را به دنیا منعکس کنیم ، وظیفه قاطع ، شرعی ، اخلاقی ، ملی و دینی همه ماست که به فضل الهی در۲۲ بهمن ، باشکوهتر از سالهای قبل شرکت کنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با دعوت از عموم مرد در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفتند : در این جشن ملی ، اسلامی و انقلابی برای پیمان با شهدا و رهبری ، آرمانهای اسلام و ارتقاء امنیت و سلامت کشور باید در صحنه حضور پیدا و به ندای رهبری پاسخ داد.

ارسال نظر