تاریخ : 26 می 2018 - 18:13 - شناسه خبر : 26698 اخبار شهرستان

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

نیازمند انسجام و وحدت درونی هستیم

راه مقابله و ایستادگی در برابر آمریکا ، برخورد قاطع و شجاعانه و همراه با حکمت و دور اندیشی است

به گزارش صدای میبد: آیت الله اعرافی امام جمعه میبد ؛ در خطبه های این هفته نماز جمعه میبد با دعوت و سفارش به پیشه نمودن تقوا و پارسایی که روح ماه مبارک رمضان است بیان کرد : روح خویشتن داری در برابر گناهان و نافرمانی ، همان تقوایی است که روح ماه رمضان است و لازم است با توجه به این که همه ما در معرض  لغزش ها هستیم  ، همدیگر را سفارش به آن نماییم که توان لازم جهت صیانت از خویشتن  در لحظه بودن در محل پرتگاه و روبرو شدن با گناه و آلودگی است.
وی در ادامه با اشاره به مسئله نقض برجام و بدعهدی ها و پیمان شکنی آمریکاییها ، عنوان نمود : کسانی در صدد هستند ذائقه و بینش نسل جوان را نسبت به آمریکا از منفی به مثبت چرخانده و تغییر دهند و این خیانتی بزرگ و اقدام ناروایی  است ، وقتی خود آمریکاییها ، هیچ گونه تغییری در هویت و ماهیت خودشان اعمال نکرده اند.
آیت الله اعرافی خاطرنشان نمود : دولتهای متوالی آمریکا در طول سالیان گذشته و در طول سالهای بعد از جنگ جهانی ، هیچ گاه از تجاوز و تعدی به ملتها و زیر پا گذاشتن حقوق آنها عقب ننشستند ، همچنین آنها بارها دروغگویی و عهد شکنی در ارتباط با ایران و کشورهای دیگر با تکیه به افزون خواهی و منافع طلبی شان ، نشان داده اند.
خطیب نماز جمعه میبد عنوان نمود : جناح ها و جریانهای حاکم آمریکا به رغم تفاوتهای ظاهری که با هم دارند ، از یک هویت و ذات منحوس و شیطانی برخوردارند ، همچنین هدفی که آمریکاییها در ارتباط با جهان اسلام و ایران تعقیب می نمایند ، مکیدن خون ملت های مظلوم و محروم و به زنجیر کشیدن آنها و نیز به وجود آوردن یک جهان عقب مانده ، وابسته و به دور از آزادی و استقلال و نفی اسلام و ارزشهای آن در کل جهان اسلام و به خصوص در ایران است .
وی افزود : همانطور که رهبری فرمودند ،  برخورد شجاعانه و با قاطعیت در برابر آمریکاییها ، آنها را به عقب نشینی وادار می کند و نشان دادن سستی آنها را جریح تر می کند و قدم به قدم آنها را به جلو می کشاند.
رئیس جامعه المصطفی تاکید نمود : راه مقابله و ایستادگی در برابر آمریکا ، برخورد قاطع و شجاعانه و همراه با حکمت و دور اندیشی است.
آیت الله اعرافی ، اروپاییها را شریک راهبردی آمریکاییها عنوان نمود و بیان کرد : آنها از توانایی های بالایی در عرصه های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی برخوردار نیستند ، همچنین تجربه های گذشته نشان دهنده خیانتهایی از سوی برخی از دولتهای اروپایی است .
خطیب نماز جمعه میبد با اشاره به مسئله اقتصاد کشور و محور آن  که باید اقتصاد مقاومتی باشد و نیز دست آورده های بسیار خوب انقلاب در طول چهل سال گذشته بعد از پشت سر گذاشتن جنگ ، توطئه ها و مشکلات زیادی که داشته است بیان کرد : اقتصاد مقاومتی همانطور که بارها مقام معظم رهبری فرمودند ، اقتصادی مردمی و مردم نهاد ، دانش بنیان و مبتنی بر فن آوریهای پیشرفته می باشد ، همچنین اقتصادی است که شبکه کشورهای خارجی مستبد را مورد توجه قرار می دهد و نیز اصل و هدف آن  تولید و مصرف داخلی است و نیز اقتصادی است که خود را به متغییرهایی که دست بیگانه در آن است ، گره نمی زند و تکیه آن بر تلاش مردم ، سرمایه داران و مسئولان است.
وی در ادامه تصریح نمود : ادامه مذاکرات و برخوردها با دنیا باید مبتنی بر اصولی باشد که از جمله آن اصول باید نیاز به داشتن وحدت درونی در جامعه ، جامعه ای متحد و منسجم ، دور بودن و پرهیز از پرخاشگری های سیاسی و اجتماعی ، محور قرار دادن مولفه های قدرت ما یعنی صنایع دفاعی و موشکی ، حضور و جایگاه ما در منطقه و در بین کشورهای دیگر و دفاع ما باشد و نیز گرفتن تضمین در اجرای آنچه عهد می شود ، است .
رئیس جامعه المصطفی در ادامه برخورد مصمم و شجاعانه و مقتدر ، خود را عاشق مذاکره نشان ندادن ، نشان ندادن نقطه  ضعف از خود ، مطالبه گری از اصول دیگر مذاکره برشمرد.
آیت الله اعرافی در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به صلحی که ایشان انتخاب کرد ، اشاره نمود که صلحی تحمیلی و نتیجه دشمنی و عداوت کینه توزان و کاهلی و سستی دوستان بود.
وی همچنین وفات حضرت خدیجه (س) بانوی  بزرگ صبر ، مقاومت ، شجاعت و پیشاهنگ مبارزه و همراه پیامبر خدا در سخت ترین روزگار و در دشوارترین صحنه های زندگی را ، نیز تسلیت گفت و به لزوم توجه به محرومین جامعه در هفته اکرام و در ماه مبارک رمضان اشاره نمود و اقدامات نهادهایی چون کمیته امداد ، بهزیستی و … در این زمینه را ستود.
خطیب نماز جمعه میبد  به  توجه و کمک به زندانیانی که مشکلات اقتصادی و ورشکستگی دارند و نیز زندانیانی که حق شان نیست جامعه در ارتباط با آنها مسکوت بماند نیز توصیه نمود و همجنین ضمن اشاره به ضرورت توجه داشتن به مشکلات زلزله زدگان از تلاشهای جبهه فرهنگی در توجه به آلام و رنجهای زلزله زدگان قدردانی کرد.
وی ضمن بیان نکاتی پیرامون مصلی محل برگزاری آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه ، از همه کسانی که در رونق ،  توسعه و تکمیل بنای آن تلاش می نمایند ، تشکر نمود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر