تاریخ : 13 ژوئن 2018 - 8:18 - شناسه خبر : 27076 اخبار استان

الزام برای پرداخت ۱۰۰ درصدی منابع اشتغال روستایی تا دهم تیرماه سال جاری / ۹۲۵ طرح اشتغال روستایی عشایری در یزد معرفی شد

استاندار یزد با تأکید بر لزوم حرکت در مسیر رفع مشکل بیکاری در یزد گفت: ۱۰۰درصد منابع اشتغال روستایی عشایری استان باید حداکثر تا دهم تیر ماه ۱۳۹۷جذب شود.

محمود زمانی قمی در کار گروه تخصصی اشتغال استان درباره عملکرد یزد در جذب تسهیلات اشتغال روستایی عشایری گفت: یزدی ها با  همت و تلاشی که دارند باید رتبه اول را در جذب اعتبارات و تسهیلات طرح های اشتغال روستایی عشایری کسب کنند.

استاندار یزد با تأکید بر لزوم تسریع در رفع نواقص جذب اعتبار تخصیص یافته تصریح کرد: برای نظارت بر تلاش بانک ها در سرعت بخشیدن به پرداخت ها اگر لازم باشد شخصا در بانک ها حضور خواهد یافت و برخی پرونده ها را نیز بررسی خواهد کرد.

زمانی قمی یکی از مشکلات بانک ها در پرداخت سریعتر تسهیلات را تعلل شهرداری ها عنوان کرد و افزود: این مجموعه ها موظف هستند تا خارج از نوبت به استعلام های بانک های عامل در خصوص متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی عشایری پاسخ دهند.

وی با بیان  اینکه اشتغال خرد و کوچک می تواند در رفع مشکل بیکاری استان موثر واقع شود، تاکید کرد: در جلسه آینده بایستی از سوی دستگاه های مرتبط ،کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی گزارشی از وضعیت اشتغال خانگی و خرد استان ارائه شود.

رئیس کارگروه اشتغال استان یزد در ادامه خطاب به فرمانداران یادآور شد: باید در ملاقات های مردمی به مشکلات مردم توجه جدی داشته باشید و رفع مشکلات و صیانت از انقلاب اسلامی را تکلیف خود بدانید.

استاندار یزد در پایان با تأکید بر اینکه برای بقای جمهوری اسلامی باید از ارزش ها دفاع کرد، گفت: مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس با هوشمندی تمام و درک بالای مسئولیت پذیری برای نفی ظلم و ستم و آدم کشی و دفاع از مظلومان فلسطین به صحنه آمدند که جای تشکر دارد.

 

۹۲۵  طرح اشتغال روستایی عشایری در یزد معرفی شد

محمدحسین در ادامه جلسه، گزارشی از وضعیت عملکرد دستگاه ها، بانک ها و شهرستان ها در جذب اعتبار اشتغال روستایی عشایری ارائه داد و گفت: با دستور معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در روستاها و مناطق عشایری کشور اختصاص یافت.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد افزود: در اجرای این طرح در مرحله اول ۸۳۲ میلیارد ریال به عنوان سهمیه یزد اعلام شد که تعداد طرح های مصوب مرتبط با جهاد کشاورزی ۷۲۶ طرح، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۱۰۰طرح ، صنعت، معدن و تجارت ۹۰ طرح، ارتباطات و فناوری اطلاعات ۶ طرح، ورزش و جوانان ۲ طرح و راهداری و حمل و نقل نیز یک طرح است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۵۱۱ طرح به بانک کشاورزی ، ۱۰۸ مورد به پست بانک، ۱۱۳ طرح به بانک توسعه و تعاون و ۹۹ مورد نیز به صندوق کارآفرینی امید بعد از تصویب برای پرداخت تسهیلات به بانک های عامل ارسال شد.

ریاحی گفت: برای جذب سریعتر و بیشتر تسهیلات، مقرر شد سه برابر سهمیه شهرستان ها، فرمانداران طرح های اشتغالزا را بررسی و جهت تایید به کمیته فنی استان ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به زمان کم تا پایان مهلت تعیین شده برای جذب سهمیه استان ، بانکها باید سرعت تأیید و تصویب طرح ها را افزایش دهند.

این مقام مسئول در باره عملکرد شهرستانها در این بخش هم گفت: بافق با تصویب ۸۱میلیارد و ۵۰ میلیون ریال بیشترین مصوبات را نسبت به سهمیه سه برابری به خود اختصاص داده و در رتبه نخست قرار دارد.

دبیر کارگروه اشتغال استان یزد ادامه داد: مهریز نیز با ۱۹۸میلیارد و ۸۱۸میلیون ریال تسهیلات نسبت به سهمیه سه برابری در رتبه دوم قرار گرفته است.

سهمیه اختصاصی یزد در مرحله اول طرح اشتغال روستایی و عشایر ۸۳۲ میلیارد ریال بوده که ۲برابر این مبلغ تاکنون طرح های متقاضیان به بانکها برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.

 

ارسال نظر