تاریخ : 4 آگوست 2018 - 8:14 - شناسه خبر : 27498 اسلایدشو، ایران و جهان

علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه به سخنان اخیر او درباره پیشنهاد مذاکره دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا واکنش نشان داد و با آن مخالفت کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از کانال تلگرامی علی مطهری، متن نامه به این شرح است:

سرلشکر محمدعلی جعفری
فرمانده کل محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

با اهداء سلام

در نامه‌ای که در پاسخ به اظهارات اخیر آقای ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، منتشر کرده‌اید خطاب به او فرموده‌اید: «بدانید مردم ایران هرگز به مسئولین خود اجازه مذاکره و ملاقات با شیطان بزرگ را نمی‌دهند… شما این آرزو را به گور خواهید برد که مقامات جمهوری اسلامی ایران اجازه ملاقات با شما را از ملتشان دریافت نمایند… این یک آرزویی است که تا پایان دوران ریاست‌جمهوری‌تان با شما همراه خواهد ماند و حتی رؤسای جمهوری بعدی آمریکا هم آن را نخواهند دید.»

چند نکته قابل ذکر است:

۱. این مطلب که در شرایط موجود، مذاکره با آمریکا که از موضع نقض پیمان و اعمال تحریم و تحقیر ملت ایران وارد شده، به صلاح و نفع کشور و انقلاب اسلامی نیست، از نظر اینجانب روشن و بدیهی است اما این که مذاکره با آمریکا همیشه مذموم و نکوهیده است نیاز به دلایل متقن دارد؛ همچنان که از سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار علیهم‌السلام چنین چیزی برنمی‌آید، بلکه خلاف آن مستفاد است.

۲. جناب‌ عالی و سایر برادران مجاهد و خوب ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موضوعی مانند مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا باید تابع تصمیم مقامات عالی نظام باشید نه این که راساً به عنوان فرمانده کل سپاه اظهار نظر نمایید.

علاوه بر این که اعلام چنین نظراتی به نمایندگی از ملت باید توسط نماینده و منتخب ملت یعنی رئیس‌جمهور انجام شود نه هر مقامی.

۳. امام خمینی(ره) بارها نظامیان را از ورود به سیاست نهی کردند چون موجب اختلاف میان آنها می‌شود و از کار اصلی خود بازمی‌مانند. این جمله امام(ره) معروف است که در پاسخ به اظهار نظر یکی از فرماندهان سپاه درباره مسئله‌ای که در مجلس مطرح بود، فرمودند: به سپاه چه مربوط که در مجلس چه می‌گذرد؟

۴. از معضلات کشور ما دخالت نهادها و مقامات مختلف در کار یکدیگر است که ذکر مصادیق آن از حوصله این نامه خارج است.

اگر مجلس و دولت و قوه قضائیه و شوراهای عالی امنیت ملی و انقلاب فرهنگی و فضای مجازی و نیروهای مسلح و مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان هر یک کار خود را درست انجام دهند و وارد حوزه دیگر نشوند وضع کشور سامان بهتری می‌یابد.

برای شما و همکاران‌تان توفیق الهی بیشتر مسئلت دارم.

با تقدیم احترام
علی مطهری»

 

ارسال نظر