تاریخ : 11 آگوست 2018 - 11:42 - شناسه خبر : 27540 اخبار شهرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد:

بیکاری و افسردگی از عوامل خودکشی درمیبد شناخته‌شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد در جلسه کارگروه کمیته تخصصی رفتارهای اقدام به خودکشی این شهرستان گفت: خودکشی یکی از آسیب‌های اجتماعی است که بیشترین عوامل آن در شهرستان، بیکاری، افسردگی، اعتیاد، اختلافات خانوادگی و استرس است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، جلسه کارگروه کمیته تخصصی رفتارهای اقدام به خودکشی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد و اعضای این کارگروه در بیمارستان امام جعفر صادق (ع) شهرستان برگزار شد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد در این جلسه گفت: خودکشی یکی از آسیب‌های اجتماعی است که بیشترین عوامل آن در شهرستان، بیکاری، افسردگی، اعتیاد، اختلافات خانوادگی و استرس است.

علیرضا ابوالحسنی بابیان اینکه این رفتار بیشتر در بین اقشار ضعیف جامعه مشهود است بر شناسایی و توجه ویژه به افراد با ریسک بالا به خودکشی تأکید کرد و افزود: برای پیشگیری و کاهش این آسیب در شهرستان باید دوره‌های مشاوره به خانواده‌ها برگزار شود.

ابوالحسنی تصریح کرد: هرسال تعدادی از افراد به دلایل مختلف قربانی این رفتار و آسیب اجتماعی می‌شوند که علاوه بر به خطر افتادن جان خودشان، اساس و بنیان خانواده را هم دچار فروپاشی می‌کنند.

وی با اشاره به مشاهده پرونده‌هایی در خصوص رفتار خودکشی در بین دانش آموزان هم گفت: رقابت و فشارهای درسی بین دانش آموزان در مدارس باعث استرس و فشار روانی شده است که اخیراً، دانش آموزان را به سمت این رفتار اجتماعی سوق می‌دهد و آموزش‌وپرورش باید برای پیشگیری از آن وارد صحنه شود.

ارسال نظر