تاریخ : 12 سپتامبر 2018 - 9:50 - شناسه خبر : 27914 یادداشت

انتقاد اصولگرايان به دادگاه ويژه روحانيت

رسايي، يامين‌پور، رييسي و طلاب مدرسه فيضيه

‏ماجراي طلاب مدرسه فيضيه قم، پلاكاردهاي عجيب و غريب‌شان در تهديد رييس‌جمهور و «استخر فرح»، روز گذشته بار ديگر به يكي از موضوعات مهم موردبحث در فضاي مجازي تبديل شد و جالب آنكه، اين‌بار بيش از آنكه اصلاح‌طلبان و حاميان دولت وارد اين بحث شده و در انتقاد به اين پلاكاردهاي پردردسر، هشتگ بزنند، اين […]

‏ماجراي طلاب مدرسه فيضيه قم، پلاكاردهاي عجيب و غريب‌شان در تهديد رييس‌جمهور و «استخر فرح»، روز گذشته بار ديگر به يكي از موضوعات مهم موردبحث در فضاي مجازي تبديل شد و جالب آنكه، اين‌بار بيش از آنكه اصلاح‌طلبان و حاميان دولت وارد اين بحث شده و در انتقاد به اين پلاكاردهاي پردردسر، هشتگ بزنند، اين اصولگرايان و مخالفان دولت بودند كه بحث طلاب مدرسه فيضيه قم و پلاكاردهاي‌شان را به فضاي مجازي كشانده و در توييتر برايش هشتگ زدند. حال آنكه بهانه احياي اين خبر، شكايتي بود كه از جانب كانديداي پيروز انتخابات رياست‌جمهوري اخير به محكمه قضاوت كانديداي مغلوب همان انتخابات تقديم شده بود و نتيجه اينكه، بار ديگر همچون دوران تبليغات انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم، هشتگ‌هاي «روحاني» و «رييسي» در توييت‌هاي كاربران توييتر فارسي، كنار يكديگر قرار گرفت. نكته جالب اما آنجا بود كه اين‌بار، درحالي بيشتر فعاليت‌هاي مجازي از سوي مخالفان حسن روحاني و حاميان ابراهيم رييسي دنبال مي‌شد كه برخلاف ارديبهشت‌ماه ۹۶، پيكان انتقاد توييت‌هاي اين كاربران اصولگرا بيش از آنكه حسن روحاني را نشانه گرفته باشد، ابراهيم رييسي را هدف قرار داده بود. ماجرا از اين قرار بود كه پس از طرح شكايت‌هايي از طلاب مدرسه فيضيه، موضوع به دادگاه ويژه روحانيت ارجاع شد تا پاي حجت‌الاسلام ابراهيم رييسي به عنوان رييس اين دادگاه به ماجرا باز شود. در ادامه اما هنگامي كه معلوم شد برخوردي نامناسب از سوي دادگاه ويژه روحانيت با اين طلاب صورت گرفته و گويا آنها را با دستبند و چشم‌بند به دادگاه برده‌اند، انتقادها عليه رييسي آن هم از جانب حاميان ديروزش بالا گرفت. آنچنان كه حميد رسايي نماينده پيشين مجلس و ازجمله سياسيون عضو جبهه پايداري در يك رشته‌توييت به تفصيل به اين موضوع پرداخت و جالب آنكه در نخستين توييت خود نوشت: «جناب آقاي رييسي!

۱- استفاده دادگاه ويژه روحانيت از چشم‌بند، دستبند و نگهداري در سلول انفرادي براي ۵ روحاني شركت‌كننده درتجمع قانوني فيضيه كه دراعتراض به‌وضعيت آشفته اقتصادي و انفعال دولت برگزار شده بود، آن هم باشكايت دولت حسن روحاني و به بهانه تابلوي استخر فرح در انتظارت واقعا جاي سوال دارد! چرا؟» اين واكنش رسايي البته تنها واكنش اصولگرايان و به‌خصوص اعضاي جبهه پايداري به اين اتفاق نبود. آنچنان كه وحيد يامين‌پور مجري تلويزيون و ازجمله چهره‌هاي رسانه‌اي جبهه پايداري در توييتي، رييس دادگاه ويژه روحانيت را خطاب قرار داد و نوشت: «جناب آقاي رييسي! بازداشت چند طلبه انقلابي با دستبند و چشم‌بند و حبس انفرادي آنها صرفا به‌خاطر برگزاري يك نشست طلبگي در محيطي بسته در مدرسه فيضيه قم اقدامي عجيب، نگران‌كننده و به‌خصوص ازطرف نهاد زيرمجموعه شما غيرقابل‌پذيرش است. شما بايد در اين خصوص به مردم وحوزه علميه توضيح دهيد.» يامين‌پور همچنين در توييت دوم خود تاكيد كرد: «اين چند طلبه با شكايت دولت به اتهام حمل پلاكاردي با محتواي تهديد به قتل رييس‌جمهور(!) در همايش مدرسه فيضيه بازداشت شده بودند.» و احتمالا براي آنكه موضوع را بار ديگر زنده كند، هشتگ زد «استخرِ فرح»‏.

ارسال نظر