تاریخ : 12 سپتامبر 2018 - 10:49 - شناسه خبر : 27919 اخبار شهرستان

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرماندار ميبد:

بايد با انتخاب تيم متخصص، زمينه صادرات بيشتر زيلو به كشورهاي ديگر فراهم آيد

در شهرستان میبد بیش از ۳۲۰ شرکت تعاونی وجود دارد که در بخشهای صنعت، خدمات و کشاورزی و غيره مشغول فعالیت هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرماندار ميبد به‌همراه رئیس و کارشناسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد از شرکت تعاونی زيلوبافان و شرکت تعاونی خوراك دام و طيور ضياء دانه میبد بازدید کردند.

مدیر عامل شرکت تعاونی زيلوبافان میبد در بازدید از این تعاونی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و نحوه فعالیت این شرکت تعاونی گفت: شرکت تعاونی زيلوبافان ميبد از آبان سال ۱۳۵۱ تأسیس و تاكنون ضمن احياء هنر زيلوبافي به عنوان يكي از صنايع دستي ارزشمند ميبد، تاثير چشمگيري در رونق اين هنر صنعت داشته است.

عبدالکریم غني‌پور با اشاره به بافت زيلوي پشمي مناسب مناطق سردسير و زيلوي بدون نقش جهت طراحي و چاپ بروي اين زيرانداز گفت: طي چند سال گذشته سفارشات مختلفي جهت تغيير كاربري زيلو داشته‌ايم كه نشان از توجه روز افزون مردم به اين زيرانداز دستباف ميبد دارد.

در ادامه معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرماندار میبد ضمن تشكر از مدیرعامل و اعضاء شرکت تعاونی زيلوبافان میبد اظهار داشت: شرکت تعاونی زيلوبافان یکی از تعاونی‌های موفق شهرستان است كه نقش بسزايي در احياء دوباره زيلوبافي در ميبد داشته و امیدواریم با تلاش تیم مدیریت آن و جذب نيروهاي جوان و متخصص، شاهد توسعه و موفقیت روز افزون این تعاونی در شناساندن اين هنر اصيل به ساير نقاط كشور باشيم و زمينه صادرات اين محصول نيز به كشورهاي ديگر فراهم گردد.

عليرضا ابوالحسني با اشاره به اينكه با استفاده از نيروهاي متخصص و خوش ذوق، امكان رونق بيش از پيش اين هنر صنعت و تبديل آن به عنوان نماد توليدات ميبد وجود دارد افزود: بايد تيم قوي و منسجمي جهت طراحي، بازاريابي، تنوع محصول، بسته‌بندي مناسب و تغيير كاربري زيلو تشكيل گردد تا زمينه صادرات بيشتر اين هنر دست باف ميبد به كشورهاي ديگر نيز فراهم آيد.

وي به پاس قدرداني از تلاشهاي اين شركت تعاوني، با اهداء لوح تقدير و تنديس تعاوني برتر دوازدهمين جشنواره تعاوني هاي برتر استان از تلاش هاي مديريت شركت تعاوني زيلوبافان ميبد تقدير كرد.

در ادامه اين بازديد معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرماندار میبد با حضور در شرکت تعاونی توليد خوراك دام و طيور ضياء دانه میبد ضمن بازدید از این شرکت تعاونی، از نزدیک با نحوه فعالیت این شرکت و تولیدات آن آشنا شد.

گفتني است: در شهرستان میبد بیش از ۳۲۰ شرکت تعاونی وجود دارد که در بخشهای صنعت، خدمات و کشاورزی و غيره مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظر