تاریخ : 3 اکتبر 2018 - 20:35 - شناسه خبر : 28131 اسلایدشو، ایران و جهان

اسحاق جهانگيري:

عذرخواهي مي‌كنم

به خاطر برخي كمبودها و مشكلات از ملت عذرخواهي مي‌كنم. مديريت كشور و در راس همه رهبر معظم انقلاب و همه مسوولان تلاش مي‌كنند كه اين فشار از دوش مردم برداشته شود.

«به خاطر مشكلات از ملت عذرخواهي مي‌كنم»؛ بخشي از سخنراني اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري خطاب به مردم است. او صبح روز دوشنبه و درست همزمان با كاهش نرخ ارز در مراسم افتتاح ۱۷۰۰ مدرسه در سراسر كشور حضور يافت و در اين سخنراني بابت مشكلات اقتصادي به وجود آمده از مردم عذرخواهي كرد.

به گزارش ايسنا؛ جهانگيري در اين مراسم با اشاره به مشكلات اقتصادي به وجود آمده، گفت: «كشور در شرايط خطيري قرار دارد كه البته به معناي شرايط دشوار است نه بن‌بست. يك كشور زورگو مثل امريكا فشار سياسي، ‌اقتصادي، رواني و رسانه‌اي را به كشور ما تحميل كرده است.»

وي در ادامه افزود: «مجمع عمومي سازمان ملل يك نمونه از مصاف ايران و امريكا بود. رييس‌جمهور امريكا با استفاده از همه ابزارهاي خود تلاش كرد با زبان قلدري و بي‌ادبانه عليه ايران حرف بزند. در مقابل رييس‌جمهور ايران تلاش كرد با تكيه بر تمدن و فرهنگ ايران پاسخ او را بدهد.»

معاون اول اصلاح‌طلب دولت دوازدهم با اشاره به حضور روحاني در سازمان ملل و همچنين برگزاري جلسه شوراي امنيت ملي گفت: «ما در جلسه شوراي امنيت حضور نداشتيم، اما جلسه اين شورا به يك نمايشي از مظلوميت ايران و بي‌منطقي امريكا تبديل شد. جز امريكا ساير اعضاي شوراي امنيت از استدلال و قانونمندي ملت ايران و بي‌منطقي امريكا سخن گفتند. همين جلسه كفايت مي‌كند تا نشان دهد ايران در چه جايگاه منطقي قرار گرفته است.»

در شرايطي كه اغلب اعضاي كابينه سكوت كرده‌اند، دولت سخنگو ندارد و همچنين حسن روحاني هم كمتر با رسانه‌ها و مردم در ارتباط است؛ معاون اول ترجيح داد در اين سخنراني دست‌كم تنها عضوي از كابينه باشد كه مردم را خطاب قرار داده و از آنها عذرخواهي مي‌كند. معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به اينكه مي‌دانيم شرايط كشور دشوار است و مردم با سختي و مشكلات مواجه‌اند، اظهار كرد: «بخشي از اين سختي‌ها نتيجه تحريم‌ها و فشارهاي امريكاست، اما آنچه اهميت دارد، اين است كه ظرفيت و پتانسيل زيادي وجود دارد. اگر همه نخبگان و شخصيت‌هاي موثر و جريان‌هاي سياسي كشور و همه مردم براي عبور از اين دوره سخت تلاش كنند، حتما در كوتاه‌ترين زمان ممكن كه شايد به چند ماه هم كشيده نشود، از اين شرايط سرافراز بيرون مي‌آييم.»

جهانگيري در پايان افزود: «به كشور فشار رواني وارد مي‌كنند و عده‌اي هم از اين فشار رواني سوءاستفاده مي‌كنند، ‌اما برنامه‌ريزي درستي كه انجام شده اين مشكلات حل مي‌شود. به خاطر برخي كمبودها و مشكلات از ملت عذرخواهي مي‌كنم. مديريت كشور و در راس همه رهبر معظم انقلاب و همه مسوولان تلاش مي‌كنند كه اين فشار از دوش مردم برداشته شود.»

ارسال نظر