تاریخ : 17 اکتبر 2018 - 18:25 - شناسه خبر : 28222 اخبار شهرستان، اسلایدشو

فرماندارمیبد در پنجمین نشست ثبت جهانی زیلو میبد:

همه باهم برای ثبت جهانی زیلو تلاش کنیم

فرماندارمیبد در پنجمین نشست ثبت جهانی زیلو میبد از همه‌کسانی که در این حوزه دستی بر آتش دارند و صاحب فن و هنر هستند و با این هنر صنعت آشنایی دارند، درخواست نمود تا در مسیر ثبت جهانی‌شدن زیلو همراهی و کمک نمایند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، بعدازظهر روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه پنجمین نشست ثبت جهانی زیلو میبد با حضور “حسین فلاح” فرماندارمیبد،”علیرضا ابوالحسنی” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، “مصطفی فاطمی” مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، “ویدا تو حدی” مشاور معاون صنایع و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، جمعی از مسئولین و فعالین حوزه زیلوبافی در سالن اندیشه فرمانداری میبد برگزار شد.

فرماندارمیبد در این نشست گفت: مبحث زیلو پروسه‌ای است که منحصر به دوره خاصی نبوده است و لازم است از زیلوبافان گرفته تا تمام کسانی که به‌گونه‌ای در احیا نمودن صنعت زیلو نقش داشته‌اند، تشکر و قدردانی نمود و دست تک‌تک آن‌ها را بوسید.

حسین فلاح با اشاره به اینکه، باید از فرصت پیش‌آمده، به‌طور مطلوب نهایت استفاده کرد، اظهار امیدواری نمود: ان‌شاءالله با یک کار بسیجی وار، همه بدون در نظر داشتن اینکه، کار به نام چه کسی تمام می‌شود، نقش‌آفرینی نمایند تا ثبت جهانی زیلو محقق گردد.

فلاح خاطرنشان کرد: قطعاً این کار به نام کسانی خواهد بود که موقعی که تعداد زیلوبافان به تعداد انگشتان دست رسیده بود، باوجودی که خیلی‌ها باور و به اعتقادی به احیا نمودن زیلوبافی نداشتند، این هنر را با تلاش و همت خود احیا نمودند.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان از همه‌کسانی که در این حوزه دستی بر آتش دارند و صاحب فن و هنر هستند و با این هنر صنعت آشنایی دارند، درخواست نمود تا در مسیر ثبت جهانی‌شدن زیلو همراهی و کمک نمایند.

فرماندارمیبد در پایان گفت: با تعریف و نوشتن یک شعار بامعنا و کوتاه بر روی محصولات تولیدی زیلوبافی و نیز بر روی محصولات در حوزه صنایع‌دستی دیگر و همچنین دیگر تولیدات صنعتی و بومی می‌توان، به زیلوبافی میبد به‌گونه‌ای واقعی نمود بخشید.

 

ارسال نظر