تاریخ : 20 اکتبر 2018 - 12:24 - شناسه خبر : 28228 اخبار شهرستان

امام جمعه میبد:

مردم ایران پاسخ ترامپ را در سیزده آبان خواهند داد / خیلی ها تلاش می کنند شکوه اربعین را بشکنند

ملت ایران در راهپیمایی سیزده آبان پاسخ ترامپ را که گفته است این روزها ایران در آشوب است و مردم ناراضی اند علیرغم تحمل همه سختی ها و مشکلات خواهند داد.

امریکا می خواهد دائم مردم و مسئولین ما را در انتظار نگه دارد
امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به سیاست های امریکا در قبال مسائل و مشکلات موجود اقتصادی کشورمان گفتند : نقطه ای که امریکایی ها و دشمنان ملت ایران در این قضیه دنبال می کنند این است که ایران و مردم را در یک حالت انتظار و بلاتکلیفی نگه دارند.
حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه این سیاست چند سال است به طور خاص دنبال می شود افزود : امریکایی ها می خواهند ؛ مردم و مسئولین ما را دائم در یک فضای ابهام آلود و انتظار نگه دارند که این بدترین چیز از لحاظ روانی است که به روی اقتصاد ما اثر می گذارد.
خطیب جمعه میبد تصریح کردند : هم مردم و هم مسئولین باید چشم را از اینکه دشمن چه می گوید ببندند و خود را در گرو آن نگه ندارند.
مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کردند : ما ملتی هستیم که به رغم همه مشکلات می توانیم از این پل ها و سدها بگذریم و در برابر این موانع مقاومت کنیم و با بیرون آمدن از حالت انتظار اقتصادمان را فعال کنیم و تلاش کنیم نیازهای ضروری مردم تامین شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قدم های کوچکی در مهار گرانی و اقتصاد برداشته شده است و شرایط برای قشر متوسط به پایین بسیار سخت شده است افزودند : باید نظام اقتصادی طراحی کنیم که حداقل نیازها را تامین کند و با مدیریت و برنامه ریزی صادرات ، سرمایه خوبی را وارد کشور کنیم تا از افسارگسیختگی ارز هم جلوگیری شود .
راه نجات ما در اسنادی که دشمن طراحی می کند نیست
ایشان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به طرح الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت ، بر توجه به اقتصاد درونزا ، فعال تاکید کردند و گفتند : باید اقتصاد درونزای فعال ، رو دوش خودمان داشته باشیم که این موج ها نتواند کمر اقتصاد ما را بشکند که البته این امر نیاز به برنامه ریزی و روح جهادی و مقاومت و دور شدن از نگاه های معطوف به غرب را می طلبد.
آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه راه نجات ما در این اسناد نگاه های تند و کند و شیرین و تلخ بیرونی نیست افزودند : اصل مسئولین و خود ملت ایران است .
قتل روزنامه نگار سعودی دنیا را در یک آزمون قرار داده است
امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود قتل خاشقچی روزنامه نگار سعودی در ترکیه را عجیب خواند و گفت : این رویداد جهان را در برابر یک آزمون قرار داده است .
خطیب جمعه میبد افزودند : اینکه از بیرون یک جریان تندرو ، مغرور و سرمست وابسته به غرب بیاید و این جنایت فجیح را در یک کشور دیگری برای خبرنگاری که در باند خودشان بود و دو سالی است که یک انتقادی داشته است اجرا کند بسیار پدیده عجیبی است.
ایشان با اشاره به کشتارهای یمن و کشورهای دیگر منطقه گفتند : برای این همه کشته کسی حساس نیست و امریکایی ها به خاطر دلار و اقتصادشان از خون مظلومان چشم می پوشند.
امام جمعه میبد تصریح کردند : باید دید حاضر خواهند شد مطامع استعماری را کنار بگذارند و همان حقوق بشر ادعایی که دروغ می گویند و از این ماجرا که نمی شود آن را پوشاند حقوق بشر را رعایت کنند.
مردم ایران پاسخ ترامپ را در سیزده آبان خواهند داد
مدیر حوزه های علمیه کشور این ماجرا را درسی برای ملت های منطقه خواند و با اشاره به راهپیمایی سیزده آبان ملت ایران گفتند : ملت ایران در راهپیمایی سیزده آبان پاسخ ترامپ را که گفته است این روزها ایران در آشوب است و مردم ناراضی اند علیرغم تحمل همه سختی ها و مشکلات خواهند داد.
ایشان افزودند : ملت ایران به فضل خدا در سیزده آبان با فریاد رسای مرگ بر امریکا ، عظمت و بزرگی خود را و آرمان های اسلام و شهدا را نگه خواهند داشت .
با هماهنگی وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد مشکلات دانشجویان رفع شود
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مشکلات پیش آمده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور گفتند : این ناهماهنگی بین دانشگاه آزاد مرکز کشور و وزارت بهداشت و درمان ، صدها دانشجوی عزیز و جوان ما را در تنگنا و مشکل قرار داده است .
آیت الله اعرافی با اشاره به دیدار صبح امروز خود با صدها تن از این دانشجویان و قول پی گیری در سطح کشور افزودند : شرایط اقتضا می کند با هماهنگی این دو دستگاه مشکلات حل و به نیازهای جوانان توجه و مشکلات آنها رفع شود .
خیلی ها تلاش می کنند شکوه اربعین را بشکنند
امام جمعه میبد با تسلیت پیشاپیش اربعین حسینی و گرامی داشت مناسبت های ماه صفر بر اهمیت زیارت باشکوه معنوی ، عبادی ، اجتماعی و سیاسی اربعین و حماسه بزرگ پیاده روی پرداختند و گفتند : خیلی ها تلاش می کنند تا شکوه اربعین را به شکلی بشکنند این تلاش امروز یک تلاش روشن در عالم سیاست است.
آیت الله اعرافی راهپیمایی اربعین را قدرت بین الملل اسلامی ، جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی خواندند و افزودند : دشمنان می خواهند رابطه صمیمی ملت ایران و عراق که دو ملت به هم نزدیک در همه وجوه دینی معنوی و فرهنگی هستند تضعیف شود و با پخش کلیپ و شایعات در فضای مجازی و آشکار این روابط را خدشه دار کنند و ذهن ملت ایران و عراق را نسبت به هم تخریب سازند.
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه ایران و عراق دو کشوری هستند که انرژی جهان را در اختیار دارند افزودند : دشمنان با ایجاد جنگ روانی می خواهند این دو قدرت بزرگ منطقه را که به لحاظ دینی و مذهبی به هم نزدیک اند از همدیگر متفرق سازند .
ایشان با اشاره به تلاش امریکا در روی کار آوردن افراد وابسته خود در عراق گفتند : آنها سعی داشتند کسانی را روی کار بیاورند که به روابط ایران و عراق معتقد نیستند تا در سطوح بالا هم سیاستمداران راه اتحاد را نپیمایند.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه به تلاش های عربستان سعودی و بن سلمان در همین دو سال هم اشاره کردند و گفتند : سعودی ها از پولی که در عراق در اغتشاشات هزینه کردند و قائله کردستان و آشوب بصره را به وجود آوردند و اسرائیلی ها و امریکایی ها هم از سوی دیگر و عده ای نادان و منافق در عراق و ایران تا روابط بین دو کشور را تخریب کنند تا اربعین این قدرت بزرگ ایمانی و شکوه حماسه حسینی در جهان درخشش پیدا نکند اما با هوشیاری دو ملت ، رهبری و مرجعیت در نجف موفق نشدند.
قدرت اسلامی و معارف اهل بیت در اربعین تجلی می کند
آیت الله اعرافی تاکید کردند : این را بدانیم که نقشه ها به کار گرفته شده است تا این جبهه متحد ضد امریکا و اسرائیل و داعش و قدرت شیطانی نتواند در منطقه شکل بگیرد.
ایشان یکی از پایه های اساسی پایداری اربعین حسینی را ارتباط ایران و عراق خواندند و گفتند : بنابراین باید هوشیار باشیم اربعین را صیانت کنیم چرا که اربعین یک پدیده بزرگ اجتماعی ، سیاسی و معنوی است و قدرت اسلامی و معارف اهل بیت در اربعین تجلی می کند.
فرهنگ سازی برای سلامت جامعه در امر ورزش یک وظیفه است
امام جمعه میبد با تبریک هفته ورزش و تربیت بدنی گفتند : در کنار ورزش حرفه ای که موجب نشاط اجتماعی در نسل جوان است باید ورزش همگانی و فرهنگ سازی برای سلامت جوان و نوجوان و میانسال و کهنسال یک وظیفه است که باید مهم شمرده شود .
مدیر حوزه های علمیه کشور با قدردانی از حضور خیرین در امر ساخت مدرسه ، مسجد ، بیمارستان و فضاهای آموزشی گفتند : در امر ورزش هم در یکسال گذشته ده ها پروژه ورزشی با کمک خیرین در شهرستان ساخته شده است که کار درست و صالحات است .
خطیب جمعه میبد با تاکید بر فراهم شدن زیرساخت های ورزشی در محلات و پارک ها از سوی شورا و شهرداری گفتند : باید ورزش همگانی با این امکانات در محلات پایه ریزی شود .
مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند : در بخش بانوان هم با رعایت مسائل شرعی باید زمینه ورزش و سلامت بانوان هم بیشتر توجه شود .
ایشان خاطرنشان کردند : صنایع باید تیم ها و ورزشکارانی که فعالند و ورزش حرفه ای انجام می دهند را بیشتر حمایت کنند چرا که استعدادهای ورزشی زیادی را در شهر داریم .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر توجه به ورزش های بومی سالم و سنتی و پهلوانی و زورخانه ای هم تاکید کردند و گفتند : به حمدالله میبد در ورزش پهلوانی با قریب ۲۰ زورخانه می درخشد که البته همه این ها باید با روح دینی و اسلامی و فرهنگی باشد.

ارسال نظر