تاریخ : 29 اکتبر 2018 - 9:13 - شناسه خبر : 28415 اخبار شهرستان، اسلایدشو

حضور دانشجويان دانشگاه يزد در شركت هاي تعاوني ميبد

جمعي از دانشجويان رشته “تعاون و رفاه اجتماعي دانشگاه يزد” از ۳ شركت تعاوني شهرستان ميبد بازديد كردند.

به گزارش روابط عمومي اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي ميبد: در ابتداي اين بازديد دانشجويان با حضور در شركت تعاوني مجتمع آلومين ميبد با مراحل توليد گلوله هاي سراميكي و نحوه فعاليت اين شركت تعاوني آشنا شدند.

ابوذر شكوهي،‌ مديرعامل شركت تعاوني آلومين ميبد با اشاره به مراحل تشكيل شركت تعاوني، اركان و مزاياي تشكيل آن گفت: شركت تعاوني آلومين ميبد توليد خود را از سال ۸۴ آغاز و در حال حاضر در حال اجراي طرح توسعه خود مي باشد.

وي با اشاره به كاربرد گلوله هاي سراميكي در صنايع توليدي، به توضيح در خصوص مراحل توليد، نگهداري و عرضه اين محصول به بازار پرداخت.

در ادامه اين بازديد دانشجويان با حضور در شركت تعاوني زيلوبافان ميبد به عنوان قديمي ترين شركت تعاوني شهرستان ميبد و يكي از شركتهاي نمونه استان، با مراحل توليد زيلو و نوآوري هايي كه از سوي اين شركت در فراگير نمودن كاربرد زيلو به عنوان زيراندازي سالم و بهداشتي صورت گرفته آشنا شدند.

عبدالكريم غني پور مدير شركت تعاوني زيلوبافان با اشاره به احياء دوباره هنرصنعت زيلو به عنوان زيراندازي سنتي و از لحاظ بهداشتي سالم در شهرستان ميبد گفت: اين شركت تعاوني با ۶۷۵ نفر عضو، توانسته نقش بسزايي در رونق دوباره اين هنر اصيل دست باف در كشور داشته باشد و در حال ثبت جهاني شدن آن توسط يونسكو است.

DSC04727 DSC04702 DSC04693 DSC04690 DSC04685 DSC04708 DSC04715

در پايان دانشجويان رشته تعاون و رفاه اجتماعي دانشگاه يزد با حضور در شركت تعاوني آموزش و آزمون فن گستر ميبد به عنوان تنها تعاوني نمونه بانوان در سيزدهمين جشنواره تجليل از تعاوني هاي برتر استان، ضمن آشنايي با نحوه فعاليت اين تعاوني، با مراحل آموزش اعضاء شركت هاي تعاوني، امور جاري شركت هاي تعاوني و برپايي مجامع عمومي و فوق العاده و قوانين مالياتي حاكم بر اين شركت ها آشنا شدند.

فرزين زارعي، كارشناس تعاون اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي ميبد در بازديد از اين تعاوني با تشريح فعاليت هاي صورت گرفته در شهرستان ميبد در حوزه تعاون، به بيان وظايف و مسئوليت هاي شركت هاي تعاوني، نحوه تشكيل و انحلال، نحوه تشكيل مجامع فوق العاده و عادي و مزاياي بخش تعاون نسبت به بخش خصوصي پرداخت.

 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر