تاریخ : 10 دسامبر 2018 - 20:56 - شناسه خبر : 28706 یادداشت

چطور می توان از یک مغازه کوچک درآمد شفگت انگیزی داشت؟

جمال شاکر(دکتری بازاریابی و دانشجو روانشناسی)

ممکن است این تصور را داشته باشید که آنچه در ذهن مشتریان می‌گذرد، کاملاً خصوصی است و شما هیچ تأثیری بر روی فرایند تصمیم‌گیری آن‌ها ندارید. به هر ترتیب، اگر این تصور صحیح باشد، تمام دنیای بازاریابی دروغ خواهد بود. هر روز در دنیای کسب و کار و تجارت، بازاریابان به دنبال هک کردن ذهن […]

ممکن است این تصور را داشته باشید که آنچه در ذهن مشتریان می‌گذرد، کاملاً خصوصی است و شما هیچ تأثیری بر روی فرایند تصمیم‌گیری آن‌ها ندارید. به هر ترتیب، اگر این تصور صحیح باشد، تمام دنیای بازاریابی دروغ خواهد بود. هر روز در دنیای کسب و کار و تجارت، بازاریابان به دنبال هک کردن ذهن مشتریان برای فروختن محصول یا خدماتی به آن‌ها هستند. در واقع، اگر به این مورد فکر کنید، به این نتیجه می‌رسید که تمام دنیای بازاریابی یک بازی روانشناختی است، برای آنکه مشتریان از ما خرید کنند. اگر می خواهید شما هم این کار را با مشتریان خود بکنید، باید راه‌ها و روش‌های هک کردن مغز مشتریان را بیاموزید.
تغییرات شتابان کسب و کار در عصر حاضر آنچنان سرعت گرفته که طی دهه اخیر، کسب و کارهای جدید، خصوصاً استارت‌آپ‌ها را به عنوان کسب‌وکارهای ویرانگر می‌شناسند و تعداد افراد زیادی از این کسب و کار‌ها خوششان نمی‌آید، چرا که از تغییر می‌ترسند.
این آشوب و دگرگونی در فضای کسب‌وکار، شیوه‌ها و بازار‌های مختص خود را برای هدایت و رهبری طلب می‌کند.
با توجه به این شرایط، بدیهی است رفتار مدیران و هدایتگران سازمان‌ها می‌بایست تغییر کند و از تفکر سنتی و متداول فاصله بگیرد و با شیوه‌ی متناسب با این دگرگونی‌ها، بیندیشند و سازمان‌ها را هدایت کنند.
سازمان‌ها زمانی می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به رقبا خود داشته باشند، که تمایزی پایدار ایجاد کنند. شرکت‌ها باید ارزش بیشتری به مشتریان‌شان عرضه کنند یا ارزش معادل را با قیمت پایین‌تر خلق کنند و یا هر دو را انجام دهند.
از جمله : پُراهمیت‌ترین موضوعات سازمانی، داشتن تفکر یکپارچه و پیوسته نسبت به کسب و کار است، نه فقط نگاه جهت‌دار به یک بخش.
بنابر‌این، برای پاسخ‌گویی به تقاضای بازار باید جوری دیگر قدم بردارم. از همگرایی رقابتی پرهیز کنیم، از تقلید رهبری پرهیز کنیم و از دانسته‌های افراد حرفه‌ای و متخصص بیشتر بهره بگیریم.
شاکر هستم، جمال شاکر
در زمینه‌ی مشاوره فروش، تبلیغات تجاری مستقیم فعالیت دارم. برای این‌که قسمتی از رسالت خودم رو برای جامعه به جا بیاورم خواهان آن هستم که سؤالات شما عزیزان در ارتباط با فروش و بازاریابی و تبلیغات را جواب‌گو باشم. از این‌ رو در ماهنامه عصر میبد و پایگاه خبری صدای میبد جواب گوی سؤالات شما مردم گران‌قدر هستم.
پٌل ارتباطی شما مردم‌ گران‌قدر از طریق ایمیل vomeybod@yahoo.com می‌باشد و شما می‌توانید سوالات خود را برای ما ارسال کنید.
شما مردم دوست داشتنی می‌توانید پاسخ های خود را در ماهنامه عصر میبد نیز بخوانید.

ارسال نظر