تاریخ : 12 دسامبر 2018 - 20:25 - شناسه خبر : 28717 اخبار استان

آمادگی بیش از ٢۰ تور گردشگری برای حضور در جشنواره زردک خرانق

یکی از برنامه‌های مهمی که همزمان با آخرین روزهای پاییز استان یزد برگزار خواهد شد، جشنواره زردک خرانق است. 

دبیر نخستین جشنواره هویج زرد(زردک) خرانق از اعلام آمادگی تورهای گردشگری از سراسر کشور برای حضور در دهکده تاریخی خرانق خبر داد. 

«محسن فتاحی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که همزمان با آخرین روزهای پاییز استان یزد برگزار خواهد شد، جشنواره زردک خرانق است.

وی با اشاره به این که این جشنواره طی روزهای ۲۸ و ۲۹ آذرماه امسال برگزار خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی مطلوب از سوی کمیته برگزاری تاکنون علاوه بر گروه‌های مختلف مردمی، بیش از ۲۰ تور گردشگری برای حضور در نخستین جشنواره زردک خرانق اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان این که این جشنواره، بهانه و فرصتی است تا افراد بومی علاقمند در حوزه فعالیت‌های اجتماعی با ایجاد انسجام، مسیر تازه‌ای را درخرانق رقم بزنند، تصریح کرد: البته با توجه به فرصت یک هفته‌ی باقیمانده تا برگزاری جشنواره، پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد تورهای داخلی و البته در صورت فراهم شدن بستر، تورهای خارجی شرکت‌کننده در این جشنواره‌ افزایش پیدا کند.

فتاحی با بیان این که یکی از موضوعاتی که در برگزاری این جشنواره مورد توجه قرار خواهد داشت، بحث معرفی جاذبه‌های گردشگری این بخش پهناور است، بیان کرد: باید در فرصت پیش آمده نسبت به معرفی جاذبه‌های گردشگری این بخش اقدام کنیم و آنها را بهتر به مهمانان و شرکت‌کنندگان در جشنواره بشناسانیم.

دبير اين جشنواره خاطرنشان کرد: جشنواره زردک با هدف ایجاد نشاط اجتماعی با تکیه بر محورهای اقتصادی، کشاورزی و میراث فرهنگی برگزار می‌شود که مطمئنا با هدف‌گذاری انجام شده به صورت سالیانه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر