تاریخ : 31 دسامبر 2018 - 18:34 - شناسه خبر : 28767 اخبار استان

آغاز فصل جديدي از همكاري‌هاي جهاددانشگاهي و اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد

جهاددانشگاهي يزد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در راستای توسعه تعاملات پژوهشی، آموزشي، اشتغال و فرهنگی و بهره‌مندی از امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود، تفاهم‌نامه همکاری منعقد كردند.

به گزارش ايسنا – منطقه يزد، دكتر «مهدي باصولي» رييس سازمان جهاددانشگاهي استان يزد در حاشیه مراسم امضای این تفاهم‌نامه ضمن تشريح توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي جهادانشگاهي و همكاري‌هاي گذشته اين سازمان با حوزه‌هاي تعاون، كار و رفاه اجتماعي، خاطرنشان كرد: قطعاً امضاي اين تفاهم‌نامه بهانه‌ي خوبي براي تعامل بيش از پيش جهادانشگاهي و اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي در استان يزد به ويژه در مباحث آموزشي و ترويجي خواهد بود.

وي از مهمترين اهداف اين تفاهم‌نامه را توسعه همكاري‌هاي فيمابين در راستاي اجرايي شدن سياست‌هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي در زمينه توسعه بخش تعاون، هدايت و ساماندهي دانش‌آموختگان به سمت ايجاد شركت‌هاي تعاوني به ويژه شركت‌هاي تعاوني دانش‌بنيان، همكاري مشترك به منظور توسعه اشتغال و كارآفريني در بخش تعاون، استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي سازماني، آموزشي، پژوهشي و فناوري طرفين تفاهم‌نامه از جمله حمايت‌هاي آموزشي، مشاوره‌اي، اعتباري و تامين ضمانت براي توسعه تعاوني‌هاي كارآفرينانه، ذكر كرد.

باصولي ضمن اشاره به موضوعات و تعهدات طرفين در اين تفاهم‌نامه، مدت اعتبار آن را كه در هفت ماده و يك تبصره تنظيم شده را به مدت سه سال خواند كه در صورت موافقت طرفين و تداوم فعاليت‌هاي مشترك هر يك از طرفين، قابل تمديد خواهد بود.

«محمدحسين رياحي» مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان نيز در جريان امضاي اين تفاهم‌نامه ضمن ابراز خرسندي از انعقاد اين تفاهم‌نامه، آن را فرصت خوبي براي تعامل و همكاري اين دستگاه با جهاددانشگاهي در راستاي سياست‌ انجام فعاليت‌ها به صورت مشاركتي يا به صورت برون‌سپاري دانست.

وي در ادامه به معرفي مديريت‌هاي مختلف اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان پرداخت و گفت: مديريت امور تعاون تلاش دارد تا نه تنها سهم تعاون در دهك‌هاي آسيب‌پذير و سه دهك پاييني جامعه بلكه اين بخش را بين دانش‌آموختگان و شركت‌هاي دانش‌بنيان نيز ارتقاء و توسعه بخشد.

وي يكي ديگر از مديريت‌هاي اين اداره كل را مديريت امور اجتماعي خواند و گفت: در اين بخش برنامه‌هاي سلامت جسم و روان و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي در حوزه كارگري، فرهنگ‌سازي و نهادينه كردن برنامه‌هايي كه موجب افزايش اثربخشي جامعه هدف شود را دنبال مي‌كنيم.

رياحي ضمن معرفي مديريت اشتغال و كارآفريني اين دستگاه اجرايي استان، تاكيد كرد: اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي متولي تامين اشتغال در استان نيست چرا كه صادركننده مجوز‌هاي شغلي محسوب نمي‌شود ولي به عنوان دبيرخانه‌ي شوراي اشتغال موضوع هماهنگي اشتغال پايدار در استان را برنامه‌ريزي و طرح‌هاي اثربخش در اين حوزه را پيگيري مي‌كند.

وي نگاه اين اداره كل در استان و وزاتخانه متبوع را طرح‌هيا بزرگ اشتغالزايي ندانست و گفت: بيشتر به موضوع مشاغل خرد و خانگي اهتمام داريم ولي در عين حال نگاه اصلي ما نگاه كارآفرينانه و ايده‌پردازي مناسب در اين خصوص است.

اين مسئول برنامه‌ريزي براي برنامه‌هاي سه جانبه‌گرايي و حل و فصل مشكلات جامعه كارگري و كارفرمايي و در سطح وزارتخانه نيز تعيين حداقل حقوق و دستمزد و برنامه‌ريزي براي طبقه‌بندي مشاغل و توسعه انجمن‌ها و تشكل‌ها را از امور مربوط به حوزه روابط كار اين دستگاه اجرايي برشمرد.

وي بخش‌هاي بازرسي كار و توسعه منابع انساني و پشتيباني را از ديگر بخش‌ها و مديريت‌هاي اين اداره كل بيان كرد و گفت: آموزش ركن اصلي فعاليت‌هاي اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان است چرا كه هر روز شاهد به‌روزرساني آيين‌نامه‌ها و قوانين اين حوزه هستيم و نياز است كه فعالان اين بخش نيز به اطلاعات روز مسلح شوند.

رياحي شرط موفقيت در تمام امور را توجه توآمان به علم و مهارت خواند و در پايان متذكر شد: اكنون زمان ان رسيده كه نگاه تخصصي‌تري به امور داشته باشيم و قطعاً سازمان‌هاي علمي موفقي مانند جهاددانشگاهي مي‌تواند كمك بزرگي به تحقق اين موضوع كند.

گفتني است؛ در اين مراسم معاونت‌ها و مديريت‌هاي مختلف جهاددانشگاهي و اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان به بيان توضيحاتي پيرامون فعاليت‌هاي حوزه‌هاي مربوطه و بررسي راهكارهاي تعامل طرفين براساس تفاهم‌نامه فيمابين پرداختند.

ارسال نظر