تاریخ : 26 ژانویه 2019 - 16:36 - شناسه خبر : 28882 اخبار شهرستان، اسلایدشو

فرماندار میبد خبر داد؛

بهره‌برداری ۱۹ طرح صنعتی و ورزشی ویژه فجر۹۷ در میبد

همزمان با سالروز بزرگداشت دهه فجر امسال ۱۹ طرح صنعتی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۷۳ میلیارد تومان افتتاح به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار میبد با بیان این که امسال سال ورزش در این شهرستان است، گفت: همزمان با سالروز بزرگداشت دهه فجر امسال ۱۹ طرح صنعتی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۷۳ میلیارد تومان افتتاح به بهره‌برداری می‌رسد.

گزارش ایسنا-منطقه یزد،«حسین فلاح» در نشست خبری فرمانداران استان که به منظور بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان این که عملکرد انقلاب نسبت به زمان قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: اعتماد مردم به نظام مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی بعد از گذشت چهل سال است.

وی با بیان این که میبد بعد از یزد با ۱۰۳ هزار نفر جمعیت پر جمعیت ترین شهرستان استان است، افزود: حضور بیش از ۱۵ هزار نفر ایرانی از استان‌های مختلف کشور از دیگر ویژگی‌های انسانی و جمعیتی میبد است.

فرماندار میبد در ادامه این شهرستان با سالانه ۱۱ مدرسه نیاز دارد، گفت: افق پنج ساله برای توسعه آموزشی در شهرستان میبد تدوین و اقدامات مطلوبی در این حوزه انجام شده است.

وی در مورد اعتبارات دهه فجر میبد با بیان این که امسال برای این شهرستان سال ورزش است، تصریح کرد: تاکنون نزدیک به ۹ میلیارد تومان در حوزه ورزش میبد هزینه شده و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول با بیان این که همزمان با سالروز بزرگداشت دهه فجر امسال ۱۹ طرح صنعتی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۷۳ میلیارد تومان افتتاح به بهره برداری می‌رسند، ادامه داد: ۱۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات تأمین شده توسط بخش خصوصی و ۱۰۳ میلیارد تومان توسط بخش دولتی تأمین اعتبار شده است.

فلاح سرمایه گذاری بیش از چهار میلیارد تومان در بخش میراث فرهنگی را از جمله دستاوردهای میبد طی چند سال گذشته دانست و بیان کرد: وجود ۱۴ بوم‌گردی، ساخت هتل پنج ستاره و مرمت تک بناهای میراثی، مهمترین ویژگی طرح‌های میراثی در میبد است.

فرماندار میبد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که میبد کمترین سرانه مصرف آب در استان را دارد، گفت: زمینه اشتغال حدود ۱۷ هزار نفر به واسطه استقرار واحدهای کاشی و سرامیک در میبد ایجاد شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ مرکز آموزش عالی و دو مرکز حوزه علمیه در شهرستان میبد، خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ هزار دانش آموز و شش هزار و ۵۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظر