تاریخ : 9 فوریه 2019 - 13:16 - شناسه خبر : 29107 اخبار شهرستان، اسلایدشو

علیرضا نقوی شهردار میبد در جمع اصحاب رسانه:

بیش از ۳۰۰۰ پرونده شهر میبد درکمیسیون ماده ۵ استانداری وجود دارد/ بودجه فعالیتهای فرهنگی در سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت+ تصاویر

در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ پرونده شهر میبد درکمیسیون ماده ۵ استانداری در نوبت داریم

به گزارش روابط عمومی شهرداری شهرجهانی زیلو: مهندس نقوی شهردار میبد و حسینعلی فلاح رئیس شورای اسلامی شهر میبد با اصحاب رسانه شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

شهردار میبد در ابتدا فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را تبریک و همچنین ایام فاطمیه را به حاضران تسلیت گفت.

نقوی شهردار میبد در ابتدا با اشاره به اینکه طرح تفصیلی، مهمترین ابزار ساماندهی نظام شهری و محلات شهری است گفت: در طرح تفصیلی کلیه تنظیم برنامه های مفصل و اقداماتی که باید برای محلات شهری صورت گیرد در آن دیده شده است.

وی ادامه داد: قبل از طرح تفصیلی، طرح جامع است که از عمر آن بیش از ۲۰ سال برای میبد می گذرد. از سال ۸۷ تاکنون متاسفانه یکسری تغییر کاربری هایی در سطح شهر صورت گرفته که دارای مصوبه قانونی نبوده و الان مشکلاتی را برای مجموعه شهری و شهروندان ایجاد کرده است.

شهردار میبد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ پرونده شهر میبد درکمیسیون ماده ۵  استانداری در نوبت داریم خاطرنشان ساخت: اکثر زمین هایی که تغییر کاربری شده اند، زمین های بایر، مزروعی و باغ های هم پیوند بوده است یا برخی از شهروندان بدون اخذ مجوز از شهرداری اقدام به ساخت کرده اند که پرونده آنها در این کمیسیون است.

وی با بیان اینکه اکثر این زمین ها حق و حقوقی که باید به شهرداری پرداخت می کردند تا مجموعه مدیریت شهری نیز بتواند خدمات بهتری را به شهروندان بدهند پرداخت نکرده اند تاکید کرد: ما مجاز نیستیم بدون تامین پارکینگ، ساختمانی را ایجاد کنیم، چرا که حق دیگر شهروندان را تضییع کرده ایم.

نقوی ادامه داد: مدیریت استان نهایت همکاری خود را در حل مساله طرح تفصیلی با ما انجام داده است. این عزیزان با تصویب این طرح موافقت کرده اند. طرح تفصیلی میبد با گذشته ۱۰ سال ۹۰ درصد آن قابلیت اجرا ندارد. هر ۱۰ سال یکبار باید طرح تفصیلی بازبینی شود.

نقوی با بیان اینکه گام های خوبی برای الکترونیکی شدن خدمات شهرداری برداشته شده است افزود: باید اطلاعات اولیه به این سامانه ها بدهیم. اطلاعات ما چون طرح تفصیلی مصوب نداریم به روز نیست و نقص دارد.

شهردار میبد با اشاره به اینکه شهروندان در پیاده کردن هر طرحی، نقش اساسی در کمک به شهرداری دارند تصریح کرد: رسانه ها در دست یابی مردم به اطلاعات مختلف و توسعه و رشد پایدار شهرها نقش مهمی دارند. رسانه ها اگر نگاه منتقدانه منصفانه داشته باشند می توانند کمک بزرگی به مدیریت مجموعه شهری بکنند.

وی با تاکید بر اینکه هر طرحی ولو طرح عمرانی، معماری و شهرسازی و یا خدماتی به شهروندان ارائه می شود باید پیوست فرهنگی داشته باشد،گفت: وقتی آموزش های لازم شهرنشینی را برای مردم اطلاع رسانی کامل و جامعی انجام دهیم نباید شاهد این باشیم که در یک ماه ۱۰۰ پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ تشکیل شود و بیش از ۱۰۰  عدد هم در نوبت داشته باشیم. شهروندان باید بدانند شهرداری در آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ هیچ نقشی ندارد.

علیرضا نقوی شهردار میبد در پایان با اشاره به اینکه در سال آینده بودجه فعالیتهای فرهنگی رشد چند برابری خواهیم داشت افزود: کودکان و بانوان نقش بسیار پررنگی را در بودجه فرهنگی میبد دارند. آموزش های خانواده، مهارت های زندگی، آموزش فرهنگ شهروندانی و … را انجام خواهیم داد.

لازم به ذکر است در ادامه شهردار میبد به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

عکس: الیاس دهقانی

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر