تاریخ : 9 فوریه 2019 - 13:18 - شناسه خبر : 29109 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1، اسلایدشو

علیرضا نقوی شهردار میبد درجمع اصحاب رسانه:

رونمایی از تمبرشهرجهانی زیلو با حضور مسئولین کشوری و استانی/ جشنواره زیلو با حضور مردم در ۲۶ و۲۷ بهمن ماه برگزار می شود

جشنواره زیلو به مدت ۲ روز و در روزهای ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه برگزار می شود. ۲۶ بهمن ماه جنگ مردمی را در هتل کریاس پالاس تدارک دیده ایم

به گزارش صدای میبد: شهردار میبد با اشاره به جهانی شدن هنر صنعت زیلو گفت: در روز ۲۷ بهمن ماه آیین جهانی شدن زیلو را با حضور معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و خانم غدا هجاوی رئیس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، استاندار و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در هتل کریاس پالاس برگزار خواهیم کرد.

نقوی ادامه داد: این جشنواره به مدت ۲ روز و در روزهای ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه برگزار می شود. ۲۶ بهمن ماه جنگ مردمی را در هتل کریاس پالاس تدارک دیده ایم. مراسم از ۷ شب و با برنامه های مختلف و شاد برگزار می شود و روز دوم این مراسم با حضور میهمانان ملی و بین المللی همراه است.

شهردار میبد با اشاره به اینکه در روز ۲۷ بهمن ماه رونمایی از گواهینامه جهانی شدن هنرصنعت زیلو میبد را خواهیم داشت افزود: در این روز از تمبر یادبود شهر جهانی زیلو رونمایی می شود. همچنین با اجتماع در بنای تاریخی نارین قلعه، زنجیره انسانی توسط دانش آموزان میبدی اطراف طرح زیلو که توسط صنعت کاشی شهرستان تولید شده است صورت می گیرد تا پیام صلح و دوستی ایرانیان به جهان مخابره کنیم.

وی از دیگر برنامه های این روز را رونمایی از کتاب میبد که توسط دانشگاه اکسفورد انگلستان به چاپ رسیده است عنوان نمود و گفت: نصب المان جدید در میدان زیلو را خواهیم داشت. مجموعه مدیریت شهری و فرمانداری میبد تمام تلاش خود را در جهت توسعه این صنعت در طبق اخلاص می گذارند.

وی ادامه داد: اخیرا مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید که در میبد حضور داشته است قول مساعد برای پرداخت حدود ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای صنعت زیلو و ایجاد کارگاه های کوچک و کارآفرینی را داده است. شهرداری هم با تمام گروه هایی که در زمینه توسعه هنرصنعت زیلو قدمی بردارند تعامل خواهد داشت.

نقوی اضافه نمود: در اول اسفندماه دستاوردهای شهرداری میبد را در نمایشگاه شهرداری و دهیاری های کشور که در بندرعباس و به صورت کشوری برگزار می شود به نمایش خواهیم گذاشت. هدف ما این است که شهر میبد را از یک شهر مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل سازیم و برای این کار شهر میبد باید زیرساخت های لازم را از قبیل بوم گردی ها، آماده سازی مسیرها، تسهیل در عبور و مرور و تدارک اماکن بهداشتی و … را جهت رفاه حال گردشگران و توریست ها فراهم سازد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر