تاریخ : 12 جولای 2015 - 18:18 - شناسه خبر : 2914 اخبار شهرستان

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میبد خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی” مدیریت بحران در خانواده و شیوه های مقابله با آن” ویژه مددجویان کمیته امداد

همه خانواده ها می توانند در موقعیتی غیر قابل تصور و غیر قابل پیش بینی مانند بیماری لاعلاج، تصادف ناگهانی، مرگ، اعتیاد، فرار و یا زندانی شدن یکی از اعضای خانواده قرار گیرند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میبد از برگزاری کارگاه آموزشی تحت عنوان” مدیریت بحران در خانواده و شیوه های مقابله با آن” ویژه زنان سرپرست خانوار تحت حمایت آن نهاد در محل کانون فرهنگی- تربیتی آیت الله اعرافی شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میبد، “حسین زین الدینی” ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه در زندگی ماشینی امروزه، شمار فرصتها و تهدیدات افزایش یافته و بروز نگرانی و بحران در عرصه زندگی رو به فزونی گذاشته است، برگزاری کارگاههای آموزشی و ارائه مشاوره به خانواده های تحت حمایت، می تواند باعث کاهش بسیاری از آسیبهای اجتماعی، فرهنگی، روانی و اقتصادی خانواده ها شود.

در این کارگاه آموزشی، خانم” حیدری کارشناس مشاوره این نهاد گفت: همه خانواده ها می توانند در موقعیتی غیر قابل تصور و غیر قابل پیش بینی مانند بیماری لاعلاج، تصادف ناگهانی، مرگ، اعتیاد، فرار و یا زندانی شدن یکی از اعضای خانواده قرار گیرند.

” حیدری” بر شیوه های مقابله با بحران در خانواده اشاره کرد و افزود: برخورد منطقی و کارکرد مطلوب خانواده هایی که در موقعیت استرس زا و حالات بحرانی قرار می گیرند، می تواند باعث کنترل بسیاری از مشکلات و آسیبهای اجتماعی شود.

وی، پذیرش صریح عامل استرس زا به جای انکار آن، حل مسئله با تاکید بر درمان به جای سرزنش، شکیبایی زیاد در مقابل بی حوصلگی، پیوند و همبستگی خانوادگی، نبود خشونت، پرهیز از پناه بردن به مواد مخدر و یا افراد ناسالم را از جمله مواردی دانست که خانواده ها باید به آن توجه جدی داشته باشند تا بتوانند موقعیت های بحرانی را مدیریت و آسیبهای پیش رو را به حداقل برسانند.

گفتنی است: این کارگاه آموزشی در قالب مشاوره گروهی و با حضور ۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار حائز شرایط ازدواج مجدد و هچنین خانواده های دارای سرپرست زندانی، در محل کانون فرهنگی- تربیتی آیت الله اعرافی برگزار گردید.

اخبار مرتبط

ارسال نظر