تاریخ : 22 فوریه 2019 - 20:57 - شناسه خبر : 29399 اخبار شهرستان، اسلایدشو

با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه میبد:

مسجد جامع امیرآباد افتتاح شد + گزارش تصویری

شهرستان میبد از برنامه ای که جهت ساخت مسجد برای هر هزار نفر در ایران تدوین شده است جلوتر است. همچنین سرانه زورخانه در هیچ کجای کشور به اندازه میبد نمی باشد. سرانه ساخت مدرسه نیز در میبد بسیار بالا است.

به گزارش صدای میبد: با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه میبد، مسجد جامع امیرآباد مورد بهره برداری قرار گرفت.

آیت الله اعرافی در بین نمازگزاران این مسجد میلاد حضرت زهرا را تبریک و ضمن تشکر از امامی فر بانی مسجد جامع امیرآباد بر لزوم ساخت یک مدرسه نیز در این محله تاکید نمود و افزود: چند سال گذشته در شورای عالی آموزش و پرورش نتایج یک تحقیق نشان داد که شهرستان میبد طی یک بازه ی زمانی ده ساله به حدود یکصد مدرسه جدید احتیاج دارد که با همت خیران محترم میبد تاکنون سالیانه ۱۰ مدرسه ساخته شده و سی امین مدرسه نیز کلنگ آن به زمین زده شد.

آیت الله اعرافی در ادامه به آیه آخر سوره آل عمران اشاره نمود که در آن به چهار شرط برای رسیدن به سعادت و پیروزی تاکید شده است. صبر اصلی ترین شرط رسیدن به موفقیت و پیروزی می باشد.

امام جمعه میبد با تشکر از مردم شهرستان که در پروژه های خیری شرکت فعال دارند تصریح کرد: شهرستان میبد از برنامه ای که جهت ساخت مسجد برای هر هزار نفر در ایران تدوین شده است جلوتر است. همچنین سرانه زورخانه در هیچ کجای کشور به اندازه میبد نمی باشد. سرانه ساخت مدرسه نیز در میبد بسیار بالا است. همه اینها ریشه در مردم دارد. میبد همه افتخارات و پیشرفت خود را در چهل سال انقلاب به دست آورده است.

امامی فر خیرمسجد ساز در گفتگو با صدای میبد خاطر نشان ساخت: به علت اینکه مسجد سابق کوچک بود، تصمیم بر بازسازی آن گرفتیم. کار بازسازی مسجد جامع امیرآباد از ۵ سال پیش شروع شده است. این مسجد در زمینی به مساحت ۲۰۰۰متر، در سه طبقه و در ۳ هزار متر زیربنا ساخته شده است.

وی ادامه داد: طبقه همکف برای آقایان، طبقه فوقانی برای خواهران و زیرزمین آن به آشپزخانه جهت پذیرایی از مردم در مناسبت ها در نظر گرفته شده است.

امامی فر اضافه نمود: قسمت بیرونی مسجد شامل: پارکینگ، حیاط بیرونی و ورودی و گلدسته های مسجد خواهد بود که کار گودبرداری آن آغاز شده و در آینده نزدیک به اتمام خواهد رسید.

وی در پایان گفت: تاکنون ۳ میلیارد تومان بازسازی مسجد هزینه در برداشته است.

 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر