تاریخ : 26 فوریه 2019 - 19:00 - شناسه خبر : 29426 اخبار شهرستان، اخبار شهرستان1

استخر سرپوشیده و چمن مصنوعی میبد با حضور وزیر ورزش بهره برداری شد

استخرسرپوشیده شهیدیه میبد و چمن مصنوعی بخش مهرآباد این شهرستان روز سه شنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در آیین بهره برداری از این طرح ها که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیه با حضور ورزیر ورزش و جوانان برگزار شد، گفت : استخر شهیدیه از امکانات روز و استانداردهای بالایی برخوردار است.
مسعود شریعتی افزود: این پروژه در سال ۹۳ با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل تربیت بدنی شده و تامین اصل هزینه های استخر با اعتبارات چند سال اخیر که حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده، به مرحله بهره برداری رسیده است.
وی افزود : در ساخت و تجهیز این استخر علاوه بر رعایت شرایط استاندارد به تجهیز آن به امکاناتی چون سونا و جکوزی نیز توجه شده است.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با وجود تنگناها و مشکلاتی که برای تامین اعتبار طرح های عمرانی وجود دارد، در حوزه ورزش اقدامات خوبی انجام شده است.
دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه از دیر زمان در میبد زیرساختهای عمرانی و فرهنگی با کمک خیران و مردم ایجاد شده، گفت: قطعا با حضور وزیر ورزش و جوانان در شهرستان میبد برای افتتاح پروژه های خیری، چشم اندازی روشنی با کمک مسئولان و خیران برای توسعه زیرساختها پیش بینی می شود.
وی تصریح کرد : در طول دو سال اخیر، ورزش استان یزد با بهره برداری از پروژه های مختلف که چند سال رها شده بود، جان دوباره گرفته است .
فرماندار میبد نیز در مراسم افتتاح استخر شهیدیه گفت: بهره برداری از این پروژه با توجه به وجود تنها یک استخر در شهرستان که مربوط به سه دهه قبل است، یکی از آرزوهای دیرینه مردم میبد بود که جامه عمل بر این خواسته پوشانده شد.
حسین فلاح افزود: ورزشکاران شهرستان انگیزه زیادی برای فعالیت و نشاط اجتماعی دارند اما در این میان کمبود زیرساختهای مناسب حلقه مفقوده بسترسازی برای رونق هرچه بیشتر ورزش در این شهرستان بود.
استخر سرپوشیده شهیدیه در زمینی به مساحت یک هزار و ۸۲۶ مربع زیربنا احداث شده است.
مدیر عامل شرکت خشت اول به عنوان پیمان کار پروژه استخر شهیدیه گفت : این استخر به صورت تمام هوشمند ساخته شده است و درساخت و تجهیز آن روند صرفه جویی در مصرف آب انجام شده به صورتی که آبهای زاید برای آبیاری درختان جداسازی می شود.
پیمان کارپروژه استخر شهیدیه افزود: سیستم کلرزنی این پروژه هوشمند است که کاهش ۷۰ درصدی کلر زنی آب را باعث شده و به جای آن از طریق یون نقره و یون مس آب استخر یونیزه می شود.
این استخر که زمین آن از طرف امام جمعه میبد اهدا شده مجهز به موتورخانه، منبع هوایی، منبع زمینی، تاسیسات هوشمند، جکوزی با ظرفیت ۱۰ نفر، سونا بخار، سونا خشک ، نمازخانه و … است.
استخر شهیدیه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به مرحله اتمام رسیده است.
همچنین با حضور وزیر ورزش و جوانان چمن مصنوعی مهرآباد میبد نیز در زمینی به مساحت یک هزار ۲۶۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال بهره برداری شد.

ارسال نظر